Toon posts:

WaterWetter vs. Anti-vries ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt veel verschil tussen WaterWetter en Anti-vries gezien de temperatuur van het water (en dus ook de CPU-temp) :?

en over het gebruik van anti-vries.. wat is psies de ideale verhouding om dit met water te mengen? 1/5e deel Anti-vries en de rest water?

Verwijderd

Topicstarter
owjah.. en wat denken jullie ervan.. is die watterwetter z'n geld waard?

Verwijderd

Antivries is volgens mij niet veel beter, tenzij je je water tot onder het (jaja) vriespunt afkoelt. Anders kan je dacht ik beter Waterwetter gebruiken. Maarja, niet dat ik het ooit geprobeert heb. :)

Verwijderd

Met WW gaat je koelwater beter warmte geleiden, en is het ook beter beschermt tegen algen. Ook voorkomt het een Redox-reactie tussen een koperen waterblok en een alu-radiateur.

Met anti-vries wordt je water een stuk minder warmte-geleiden. Maar het bevriespunt van de oplossing komt wel een stuf lager te liggen. Hoe meer anti-vries hoe lager dat bevriespunt en hoe slechter de oplossing warmte kan opnemen en geleiden.

Ook beschemt anti-vries tegen algen(omdat het gewoon een gemeen goedje is), en voorkomt geen redox reacties.

tenzij je van plan bent je koelwater onder het vriespunt te koelen. Dus geen anti-vries gebruiken en alleen ww. Ga je wel onder het vriespunt dan WW en anti-vries.

Meng verhouding WW: 1 ounce(geen idee hoeveel dat is, misschien 1 ons) per quart(weer geen idee) water

Verwijderd

WW->1:30-<water