Ik moet binnenkort mensen overtuigen van het feit dat ze met MySQL/PHP combinatie moeten gaan werken. Nu zijn ze helemaal filemaker geil, maar wat voor argumenten kan ik allemaal aandragen om MySQL/PHP te verdedigen t.o.v. FileMaker Pro?
snelheid/stabiliteit, hoeveelheid documentatie (gratis) software is gratis, veel gebruikt dus veiliger (als het goed is). Hebben die personen die je moet overtuigen teveel PCM gelezen ofzo?
In de laatste staat nl een stukje over die dingen...
Snelheid eens, Stabiliteit hangt helemaal van het platform af. Software is NIET gratis, ik ga er vanuit dat mensen die filemaker gebruiken op Mac of Windows systeem zitten en daar is MySQL NIET gratis voor te verkrijgen.
En veiligheid van MySQL is erg slecht! Maar voldoende als je geen last hebt van moedwillige hackers/cracker/slopers
En veiligheid van MySQL is erg slecht! Maar voldoende als je geen last hebt van moedwillige hackers/cracker/slopers
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Ik was er even vanuit gegaan dat het platform ook variabel was. Als dat niet zo is wordt het denk ik een ander verhaal. Mysql/php onder windows is niet superstabiel vind ik. En ik heb toch het idee dat MySQL redelijk goed dicht te timmeren is. Het maakt niet uit of je onder win of linux zit. Als het om een windows platform gaat is misschien ASP/MSSQl ook wel een optie. Is uiteraard niet gratis...
Kan je dit ff beargumenteren voor me?Op maandag 19 juni 2000 20:02 schreef LuCarD het volgende:
...Mac of Windows systeem zitten en daar is MySQL NIET gratis voor te verkrijgen.<P>En veiligheid van MySQL is erg slecht!...
MySQL beveiliging slecht? Dat doe je dan helemaal zelf! MySQL is goed dicht te gooien!
FileMaker heeft ook zo z'n voordelen, dus kijk uit.. tis in FileMaker erg makkelijk een complete interface in elkaar te hangen die ook meteen werkt, inclusief zoek en edit functies etc.
En nadeel aan filemaker (qua database) is dat het zegt een relationele database te zijn, maar dit mooi faket!! Alles hang in filemaker aan 1 tabel.. aan die ene tabel kan je met relaties andere tabellen hangen.. maar als je probeert op 2 andere tabellen een relatie te maken dan lukt dit niet!
FileMaker heeft ook zo z'n voordelen, dus kijk uit.. tis in FileMaker erg makkelijk een complete interface in elkaar te hangen die ook meteen werkt, inclusief zoek en edit functies etc.
En nadeel aan filemaker (qua database) is dat het zegt een relationele database te zijn, maar dit mooi faket!! Alles hang in filemaker aan 1 tabel.. aan die ene tabel kan je met relaties andere tabellen hangen.. maar als je probeert op 2 andere tabellen een relatie te maken dan lukt dit niet!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
kijk eens naar de datum, meer dan een jaar terugOp maandag 19 juni 2000 20:02 schreef LuCarD het volgende:
nu is mysql er al wel in stabiele win en macOSX variant
en is er meer bekend over de beveiliging
(toen was de beveiliging ook niet echt slecht, maar het is nu eenmaal een lastig en apart te beheren usermanagement)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Op dinsdag 18 september 2001 13:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kijk eens naar de datum, meer dan een jaar terug
nu is mysql er al wel in stabiele win en macOSX variant
en is er meer bekend over de beveiliging
(toen was de beveiliging ook niet echt slecht, maar het is nu eenmaal een lastig en apart te beheren usermanagement)
leuk die search...kwas aan het zoeken op filemaker
Pagina: 1