Toon posts:

Abit K7A-Raid + 1133 TB = dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo lijkt wel dood.
Ik dacht een paar uur geleden "laat ik mijn cpu eens proberen hoger te zetten".. dus ik ga naar de bios en gooi mijn 1133 op 1200, dat zou toch moeten kunnen zonder dat die proc doodgaat. zoveel is het nou ook weer niet.

Vervolgens dus reboot. als gevolg.. hij doet het niet meer. Ik had er over gelezen dus ik zoek in de manual op hoe je de bios moet resetten. (ik had het ook al vaker gedaan op dit mobo en toen werkte het wel) maar dit keer werkte het dus niet.

Er kwam geen beeld, het rode lampje ging aan bij de kast de fan's draaiden correct. (ja hij zit ook op FAN1 aangesloten)

Dikke neuk dacht ik... ik heb 2 uur zitten kloten om te kijken of ik toch niet iets fout deed bij het resetten van de CMOS. maar dat blijkt dus niet zo.

Ik heb de stroom eraf gehaald (stekker dus) Ik heb de batterij eruit gehaald. en de jumper op pin 2-3 gedrukt. Dat zo ongeveer 5 minuten laten staan (in de manual staat dat een paar seconden al voldoende is) maar hij deed het nog niet.

Verder heb ik alle kaarten/stekkers losgehaald. en de benodigde powerkabels opnieuw aangesloten, maar weer niks behalve draaiende fan's. Zelfs geen ene piep.

Zojuist heb ik ook maar even de cpu geinspecteerd. Hij ziet er helemaal correct uit. Ik ruik niets gesmolten of zie geen afgebroken hoekjes of dergelijken.

Ik sluit het weer aan. en WEER :( niks.

is mijn mobo of mijn processor dood ofzo? ik weet het niet meer... ik heb alles gedaan wat ik kon.

ps: kom nou niet gelijk aan met de search aub dat heb ik allemaal al nagekeken. Ook alle guides die er in die posts zijn gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
owja.. nieuwe ontdekking.

Als ik de ide's wel aansluit dan vertikt de voeding om de hdd en cdrom power te geven, maar als deze niet aangesloten zijn geeft de voeding wel power aan de hdd en cdrom.

De kabels kunnen maar op 1 manier worden aangesloten (de goede manier dus) en dat is ook altijd zo geweest.

Verwijderd

Topicstarter
oke blijkbaar weet niemand het.. hij ligt momenteel al in de winkel. Ik baal er alleen van dat ze 15 piek per kwartier vragen :(

maar het was volgens de gene achter de kassa de mamaplank.

stom iets.. dat je mamaplank kapot kan gaan als je je cpu 66 mhz overklokt :(

Verwijderd

Heb je hem niet per ongeluk op 12*133 ofzo gezet?

En dan nog lijkt het me sterk dat hij daarvan kapot gaat.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif daarmee kun je je reactie editen trouwens.

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Op zaterdag 01 december 2001 15:02 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

blijkbaar gaat ie er toch wel kapot van :)

vraag ff aan funprice wat der nou mis was als je hem terug krijgt en weiger daarna ook ff die 15 piek per uur tebetalen :)
moet toch gewoon onder gerantie gerekend worden :?

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 15:02 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Heb je hem niet per ongeluk op 12*133 ofzo gezet?

[afbeelding] daarmee kun je je reactie editen trouwens.
dat heb ik al eerder geprobeert, maar dan deed alles het weer normaal na een bios reset. Dat hielp dit keer zelfs niet eens dus.

en jah ik weet dat je met dat knopje kan editten.
Pagina: 1