Enermax een MOORDvoeding?

Pagina: 1
Acties:

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Topicstarter
Ik begin me toch wel sterk af te vragen of mijn 431 Watt Enermaxvoeding een paar moorden op zijn naam heeft staan want sinds ik dat ding heb zijn bij mij de volgende onderdelen naar de 7de hemel verwezen:

- Abit BE6-II
- Plextor 12x rewriter
- LG DVDrom
- Aopen 40x cdrom
- MSI GeForce Pro 64 Mb

En dat allemaal een voor een in de laatste maanden. Het gekke is dat de rest nog prima werkt, geen rook of vonken o.i.d. gehad.. ze hielden er gewoon een voor een plotseling mee op :'(
Reken voor de lol eens uit wat het allemaal bijelkaar kost :(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 30 november 2001 23:56 schreef 23m3 het volgende:

- Abit BE6-II (350)
- Plextor 12x rewriter (300)
- LG DVDrom (200)
- Aopen 40x cdrom (100)
- MSI GeForce Pro 64 Mb (400)

Reken voor de lol eens uit wat het allemaal bijelkaar kost :(
Ongeveer 1350 piek, ruwe schatting >:)

Verwijderd

De 7e hemel? Dan zitten ze goed!!

• 23m3

23m3

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 23:59 schreef www.hadecom.nl het volgende:
De 7e hemel? Dan zitten ze goed!!
Haha :) maar ik denk dat hun zieltjes daar zitten dan want de lichaampjes zijn nogal dood :(

• 23m3

23m3

Topicstarter
Maar misschien dat iemand nog enige technische verklaringen ofzo heeft?

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

Kan zo zijn dat de 12 volt te hoog is (14 volt ofzo :o ) waardoor je drives verrot zijn gegaan. Lijkt me sterk voor een Enermax, maar niks is onmogelijk.
En als je 12v te hoog is, dan pomp je ook teveel stroom door je mobo waardoor die ook kapot kan gaan. En als dat gebeurt pompt je mobo teveel stroom door je AGP waardoor je GF2 kapot kan gaan.

• 23m3

23m3

Topicstarter
Hij geeft 12.07 V aan dus dat lijkt me niet het probleem.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En de 5Volt lijn

And The Only One

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 00:22 schreef Sick_Nick het volgende:
En als je 12v te hoog is, dan pomp je ook teveel stroom door je mobo waardoor die ook kapot kan gaan. En als dat gebeurt pompt je mobo teveel stroom door je AGP waardoor je GF2 kapot kan gaan.
Yep, en het is me wel es opgevallen dat die enermaxen meestal behoorlijk veel stroom leveren op de +12V. Eigenlijk imho best wel een smerig truukje, want iedereen die zo'n voeding neemt met een overgeklokt systeem zegt bij zichzelf: goh, zo'n enermax helpt wel! M'n systeem is stukken stabieler en dan gaan ze 'm nog de hemel in prijzen ook. Nou maakt het ook wel ietsje uit dat de stroom mooier afgevlakt is dan met een simpel cheap ass gevalletje, maar hij jaagt er gewoon wel teveel stroom doorheen in het algemeen :(

Maar dit is niet het geval bij jouw systeem denk ik als de +12 op 12.07 staat. Dat is een hele mooie waarde (kzie bij enermaxen vaker 12.4-12.5).

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik heb een enermax 431 watt, als ik nu kijk zie ik dat na 1,5 uur de 12v gem 12,27v is.

Ik heb nog nergens gezeik mee gehad.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Hij jaagt er geen stoom doorheen. Hij kan er alleen een te hoge spanning doorheen jagen. Stroom wordt door apparaten gevraagd, spanning wordt gegeven.

• 23m3

23m3

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 01:28 schreef Diamon het volgende:
En de 5Volt lijn
Die geeft 4,83 V aan .. een beetje te laag, maar da's vogges mij het bekende 5V-probleem van Enermax in combinatie met sommige moederborden.. lijkt me iig niet de oorzaak van deze moordzaak

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

bij mijn voeding lees ik af bij de 12volt waarde 11.71 , is dat normaal met een noname voeding van 300 watt :?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Geaard stopcontact ?

• 23m3

23m3

Topicstarter
Jah, die is geaard
Op zaterdag 01 december 2001 12:47 schreef charles het volgende:
Geaard stopcontact ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 12:41 schreef Raaaaaap het volgende:
bij mijn voeding lees ik af bij de 12volt waarde 11.71 , is dat normaal met een noname voeding van 300 watt :?
jah denk het wel :)
mijn 12volt is zo instabiel als een instabiele 12volt lijn van een voeding :+
12.0 tot 12.5 is echt zoooo normaal :D
verscheelt per 5 seconden echt veel :)

maar me sysje is stabiel, dus ik klaag niet :)

Verwijderd

Euhm.... wtf just happend :? Ik denk 'laat ik eens de spanning op de connectoren van mijn nieuwe Enermax 431W voeding meten', hoor ik *klik* en uit is de computer. Zal wel de over load beveiliging zijn, maar de spanning opmeten moet toch kunnen ?

Oftewel helaas geen echte meting voor je.

btw, ik ga het straks nog een keer proberen >:)

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op zaterdag 01 december 2001 19:37 schreef Zotty het volgende:
Euhm.... wtf just happend :? Ik denk 'laat ik eens de spanning op de connectoren van mijn nieuwe Enermax 431W voeding meten', hoor ik *klik* en uit is de computer. Zal wel de over load beveiliging zijn, maar de spanning opmeten moet toch kunnen ?

lol. dan heb je kortsluiting gemaakt >:)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je kan natuurlijk ook in de BIOS kijken ;)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 20:05 schreef twiekert het volgende:

[..]

lol. dan heb je kortsluiting gemaakt >:)
Dacht het dus niet. Ik heb o.a. ervaring met SMD (solderen/meten), dus zo'n lompe connector stelt niks voor vergeleken daarbij. Ik weet wat ik doe en ik maakte 100% zeker weten geen kortsluiting :)
Op zaterdag 01 december 2001 21:27 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook in de BIOS kijken ;)
Op de BIOS waarden kun je ook niet altijd vertrouwen ;)

Verwijderd

12V is 12.13V met mijn Aopen/Fortron 333Watt voeding en die gaat echt wel goed

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Kan toch de voeding zijn die moorddadige neigingen heeft.

* PokkeNoise heeft een keer een systeem gerepareerd waar de 12 Volt spanning soms piekte naar 20 Volt.
Dit gebeurde maar voor een paar seconden maar was wel te registreren met een piekhold voltmeter.

Was dus erg slecht voor, Harddisk, CD speler, MoBo.
Hiervoor een deal gemaakt met de leverancier, die het via zijn verzekering speelde. :)

En meten d.m.v. bios of bv MBM is niet altijd betrouwbaar als het om preciese waarden gaat, maar loggen van deze gegevens kan wel een indicatie geven of de uitgangsspanning piekt.

Advies : Omwisselen die voeding!
Terug naar leverancier, defecte delen claimen en laat hen maar bewijzen dat de voeding goed is.

? weet jij wat.

• Hampelman
  • Niet online
23m3,

Ik heb dezelfde specs als jij, bijna griezelig, 8k7a+, MSI 8331 GTS 64, IBM 60GXP, dezelfde RAM... Alleen een enermax 350 Watt.
Ook ik heb problemen met m'n grafische kaart, namelijk een hoog geluid produceren, erg warm worden (op het geheugen) en bij het scrollen grijze balken over het beeldscherm, er constant uitklappen als bijvoorbeeld Quake wordt gespeeld.

Kan je vertellen hoe jouw MSI aan zijn eind is gekomen?

Verwijderd

ave,

ik had een probleem in mijn PSU-connector op mijn mobo. mijn 5V lijntje kwam af en toe onder 12V te staan, nog steeds niet een id hoe, maar het was wel de reden dat ik er in 4 mnd 5 coolers door heen heb gejaagd, maar ik zou hem even laten testen bij een PC shop.

PS: 7e Hemel, leuke tent in Enschede! :9

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 16:22 schreef PokkeNoise het volgende:
Kan toch de voeding zijn die moorddadige neigingen heeft.

* PokkeNoise heeft een keer een systeem gerepareerd waar de 12 Volt spanning soms piekte naar 20 Volt.
Dit gebeurde maar voor een paar seconden maar was wel te registreren met een piekhold voltmeter.

Was dus erg slecht voor, Harddisk, CD speler, MoBo.
Hiervoor een deal gemaakt met de leverancier, die het via zijn verzekering speelde. :)...........
helemaal mee eens. Een eenvoudige 5 MHz oscilloscoop op school of werk zou ook al kunnen. Check even of je een meetrapportje nmodig hebt voor de verzekering, soms dan loopt het met leverancier en/of verzekeraar iets anders. Hiermee voorkom je dit probleem. Meetrapport: een technische dienst in de buurt die dat tegen een redelijke prijs wil doen?

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 02:30 schreef InterCC het volgende:
Hij jaagt er geen stoom doorheen. Hij kan er alleen een te hoge spanning doorheen jagen. Stroom wordt door apparaten gevraagd, spanning wordt gegeven.
Bullshit.

Stroom is afhankelijk van de druk erachter (voltage). Als ik jou aan de 50kv hang, hoevel Amps krijg je dan? En hoeveel vraag je er?

• Hampelman
  • Niet online
Levert het eigenlijk ook problemen op als de 5 volt consequent te laag is?
Mijn enermax 351 levert 4,5 tot 4,7, nooit 5.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Op dinsdag 15 januari 2002 17:50 schreef Masta-T het volgende:

[..]

Bullshit.

Stroom is afhankelijk van de druk erachter (voltage). Als ik jou aan de 50kv hang, hoevel Amps krijg je dan? En hoeveel vraag je er?
ROFLOL !!! :D

De beste uitleg ooit !!

Repareren doe je zo.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Zet je meter van Ampere af (of steek die plug in het goeie gat) want je hebt dus WEL sluiting gemaakt :P

Repareren doe je zo.

• Hampelman
  • Niet online
Heb mijn PC maar teruggebracht. Blijkt dat de 5 volt te laag is, waardoor de grafische kaart, zeg maar, niet aan z'n trekken komt. Hij levert maar 4,7 volt, wat te weinig schijnt te zijn.
Andere powersupply (geen Enermax) geinstalleerd, zaakje loopt weer als een trein. Dat na drie maanden ellende.
Dit was dan ook mijn laatste Enermax-produkt.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 02:08 schreef PsyFlux het volgende:

... want iedereen die zo'n voeding neemt met een overgeklokt systeem zegt bij zichzelf: goh, zo'n enermax helpt wel! M'n systeem is stukken stabieler en dan gaan ze 'm nog de hemel in prijzen ook.
Precies, en daar gaat het mis :D

Verwijderd

Ben wel benieuwd of die componenten die je in je 1e post noemde het nu weer doen? Of zijn ze overleden van een te láge spanning?? Dat lijkt me wel weer gek.

Verwijderd

Ik heb hier een enermax 365PX [350W] tvg:

[AMD750@915]

5.0 V -> 5.08 V
12.0 V -> 12.43 V

Lijkt me nog wel binnen de perken...
Pagina: 1