Toon posts:

canal+ splitsen --> Tv naar de frieten?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit 't juiste forum is maar het leek mij persoonlijk het meest logische. Ik heb hier thuis een canal+ decoder staan (heb ook abo trouwens ;)) en nu heb ik laatst geprobeerd om het gedecodeerde canal+ signaal naar boven door te trekken. Dit heb ik als volgt gedaan: (geen zin om schema te maken, dus maar in tekst :))
- Het signaal dat ons huisje binnenkomt gaat rechtstreeks naar de canal+ decoder, vanaf daar is dus het signaal gedecodeerd.
- Van de uitgang (alle verbindingen waar ik het over heb bestaan gewoon uit de standaard coax kabels) van de decoder gaat het signaal naar de ingang van de videorecorder
- Op de uitgang van de videorecorder heb ik een splitter gezet, vanwaar een kabel naar de tv loopt, en de andere kabel via een signaalversterker naar boven doorloopt.

dit is meer dan een week perfect goed gegaan, had zowel boven als beneden scherp beeld, canal+ ook geen probleem..
MAAR! vandaag zet ik de tv beneden aan en het ding werkt voor geen meter meer. Het lijkt alsof hij het kabelsignaal niet binnenkrijgt of niet kan verwerken of iets dergelijks, maar boven nog wel gewoon beeld enzo. De tv betreft een oude philips van jaren geleden.. nu vraag ik me af of het mogelijk is dat ik de tv naar de frieten heb geholpen door canal+ naar boven door te trekken.. ik kan het me nauwelijk voorstellen, maar toch.
Kan iemand me hier meer over vertellen?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
lijkt me stug, maar heb je canal+ helpdesk ook gebeld?

Verwijderd

Topicstarter
nope nog niet gebeld met canal+ (beetje laat... merkte het probleem dus pas vanavond) Heb nu maar een tv van boven zolang hier beneden gezet, zodat mammie tenminste naar de zwakste schakel kan kijken ;)
Die tv doet 't trouwens wel perfect dus aan de kabels en aansluitingen ligt het niet..
De tv was trouwens sowieso best een gare bak, maar ik vind 't allemaal zo toevallig dat 't nu gebeurt he...

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Het kan gewqoon hoor, wij hebben het hier thuis al ruim 2 jaar zo draaien

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

BaRF

bijna kerst

ik neem aan dat de tv beneden wel (automatisch?) naar av kanaal ging?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Nope, dat is niet het probleem, tenzij je Canal+ decoder ineens hogere voltages ging zitten doorgeven dan normaal, maar dat lijkt me geen optie omdat je tv'tje boven het nog wel doet (nu beneden dan, lol). Er is gewoon wat mis met de tuner in je tv'tje, dus even kijken bij de lokale reparatie-boer wat het gaat kosten. Beetje balen misschien, maar "geld moet rollen :)" (8>

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 21:07
check ff of je geen kabels met 220 volt naast de coaxkabels hebt liggen. Als dat wel het geval is heb je kans dat alles weer werkt als je de kabels uit elkaar haalt.

Verwijderd

Topicstarter
[quote ik neem aan dat de tv beneden wel (automatisch?) naar av kanaal ging?
[/quote]

yep ging naar av kanaal.. of dat automatisch gebeurde? ehm.. geen idee eigenlijk. Er hangt gewoon een scart kabel tussen de tv en de decoder, maar wat bedoel je dan precies met automatisch?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 07:29
ik heb volgens mij in diverse studentenhuizen dezelfde splitsing gewoon zien werken, dus dat is het probleem niet. Ik vrees dat het "gewoon" stuk is gegaan, ik had dat laatst met een computer: ik steek er een cdromspeler bij en de videokaart sterft. Tja, nix aan te doen :'(

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

lijkt me inderdaad toeval hoor...

[edit]
ik lees weereens verkeerd

Verwijderd

Die setup hoort gewoon te draaien.

Ik heb iets soortgelijks hier ook draaien met coax en splitters en een VCR.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Eens werken altijd werken, dus als ie het een week doet moet ie het ook een jaar doen. Op de manier zoals het WAS dus ! Als jij een opzet hebt veranderd dan kan het daaraan liggen. Ik denk gewoon dat je tv het begeven heeft.

Mother, will they like this song?

Pagina: 1