Toon posts:

Redhad op deze partitie config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag Redhat 7.0 op een laptop willen instaleren.
Helaas weet ik bijna niets over het instaleren van een distributie, maar het lijkt mij handig om hier mee te werken omdat ik op school ook met unix systemen moet werken.

Ik heb nu een dual boot tussen 98 en 2000 (c drive en d drive) en ik heb een partitie voor gegevens (e drive).
Ik wou graag linux op de e drive hebben, dus de gegevens moeten even worden verplaatst.
2 gig is toch wel genoeg? en hoe zit het met lilo en de begrensing?

Zou iemand voor mij misschien een soort stappenplan willen maken hoe ik dit voor elkaar krijg?
Ik heb voor de duidelijkheid even een screenshot van partition magic erbij gezet zoals de partitie indeling nu is.

Afbeeldingslocatie: http://www.iconenkunst.nl/image/image2.jpg

ps. zal een PCMCIA nic-je van Dynalink (DC-10) met redhat werken?

alvast bedankt

Verwijderd

RedHaT 7.0 zou ik niet nemen. 7.1 of 7.2 is een betere keuze. Op de RedHat site staat een hardware compability list, als je nic daar wordt genoemd zal het werken, als het niet wordt genoemd moet je support op een andere manier regelen voor die nic. Een goede site om dan eens te kijken is http://lhd.datapower.com. Daar staat een lijst met hardware met de driverstatus er bij en welke driver je zou kunnen gebruiken om het te laten werken.
RedHat 7.0 is berucht om de gebruikte versie van de compiler, deze is erg slecht en niet compatible. Dit hebben ze in latere versies dus weer opgelost.

Verwijderd

Een stappenplan , maar dan wel globaal.
- Lees de [topic=163843/1/50] en de daarin genoemde info om een beeld te krijgen van Linux.
- Maak van je E-drive ongepartioneerde ruimte
- Boot vanaf Linux cd of met de bootfloppen die je kunt maken vanaf de Linux cd
- Installeer de toestand (partities maken enzo zal daar allemaal bijzitten) Let wel dat je een swap partitie nodig hebt en een gewone. swap = 2 keer intern geheugen of max 256 Mb.

En afhankelijk van je install zal er automagisch een dual boot systeem worden gemaakt. Recente versies van Lilo (die dus bij recente versie van Linux distro's zit) heeft geen probleem meer met booten vanaf grote harde schijf. Een oudere versie kan dat nog wel hebben.