[CM] MP3 en DVD player

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hoi,

Het volgende is het plan, ik ga samen met een kameraad een mp3/dvd speler bouwen, zodat hij tussen de losse audio componenten past. De maat 43cm is daarbij voor het front maatgevend. We bouwen dat ding op uit profielen. De tekeningen zijn al goed op weg.

Er komt een LCD schermpje in (parallel) en de aansturing gaat via de 2 compoorten. De ene compoort wordt gebruikt voor de infrarood receiver (deze komt aan de voorkant van de speler), aan de andere compoort komen 4 knopjes te zitten deze worden aangestuurd via COMcontrol.

Hardware die er in komt (bij mij dan):
- Gigabyte GA-5AX
- AMD K6-2 500Mhz
- 128Mb intern
- Viper 550 VGA (met een coverter naar scart)
- SB AWE32
- NIC
- LCD
- Aangepaste PSU
- DVD Pioneer 116 (tray) deze wordt geïntegreerd in de voorkant
- HDD 8,4Gig + 1,2 Gig (de laatste voor het OS)
- Power-on LED
- Aanknop
- Zelfgebouwde behuizing (front wordt ge CNC-freest :9~ )

Software
- Winamp + plugins, voor infrarood en LCD
- COMcontrol
- benodigde drivers

Nu wou ik vragen of jullie misschien nog ideeen hebben die we kunnen gebruiken of op- en aanmerkingen?

NB: Het apparaat moet gewoon in zijn geheel in de audioset geplaatst kunnen worden, aan de achterkant komen dan ook de bekende rode en witte tulip pluggen etc etc...

Groeten JWR

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 13:00

chromeeh

the Gnome

Hmmmm.... klinkt goed :)
Als ik jullie was had ik een iets zwaardere proc. genomen, want 500 MHz is nie echt super voor DVD playen....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op mijn brakke pc met k6-2 500 256Mb gaat DVD afspelen prima :)

Verwijderd

Ik zou wel een snellere proc nemen voor dvd enzo.
Mischien ook wat meer MEM.

Off-Topic

He m8 !

Ik heb bij je in de trein gezeten ( Hcc ) !!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Apoca

Array Technology Industry

Als je er nu een hollywood+ bijzet heb je een leuk ding hoor, ook direct dts en dolby d. *D

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

Verwijderd

Kijks ns op de site in m'n sig
ik heb 'n car-based mp3-speler gemaakt van custom
plexiglass case,en controle paneel met lcd module met backlight,als je verder tips ofzo nodig hebt of keypad-schema voor aansturing .. post in forum daar op die site of icq me

Verwijderd

je moet eens naar deze site gaan kijken

http://home.planetinternet.be/~geert83/mp3player/

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Bedankt voor de linkjes! Daar kan ik wel wat nieuwe informatie vandaan halen.

Verwijderd

Ik ben ook zoiets aan het bouwen (project ligt nu een beetje stil, maar ga er snel weer aan verder), heb geen problemen na installatie van een hollywood kaart, deze ontlast de cpu, dus heb je eigenlijk bijna geen verlies EN een digital out...

check de site voor meer info

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59
ik ben van plan om ook zoies te gaan maken, maar daar post ik wel wat over zodra ik genoeg info heb om te beginnen. en geld natuurlijk >:)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
veel succes met je mod :) ik hoop dat ie helemaal gaat lukken, zoja mag je me vertellen wat en hoe je het pcies gedaan hebt :)
lijkt me wel leuk voor thuis :P

Verwijderd

Ik zou er gewoon een hardware DVD decoder kaart inzetten zoals al gezegd is. Als alles dan snel genoeg gaan kun je kijken of je met een ondergeklokte CPU ook goed beeld krijgt. Dan heb je een stuk minder koeling nodig = minder lawaai.
Je kunt natuurlijk ook de volume knop van je versterker gebruiken..
Pagina: 1