Toon posts:

Pentium III of Celeron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo ppl,

Ik heb momenteel een Pentium 2 450 die 3 Unreal Tournament servers host onder linux Red Hat. Zoals jullie misschien al vermoeden gaat die niet helemaal goed als de server volledig is bezet. (30 man) De meeste spelers zullen dan een packet loss van ongeveer 10% ervaren.

Nu is dus mijn plan op de server te upgraden. Om even duidelijk te zijn: deze server doet dus niets anders dan 24/7 3 UT servers hosten. De vraag is nu wat ik het beste voor processor kan nemen. Een Pentium 3, duur, maar 512 Kb cache, of een Celeron, goedkoop, maar slechts 128 Kb cache.

Ik heb geen id in hoeverre de cachegroote uitmaakt voor de performance van de servers. Of is de kloksnelheid van de processor belangrijker?

Graag jullie mening hierover.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoeveel Ram zit er in die bak van je?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

de eerste
de nieuwe pen3 heeft volspeed cash met 256k
de oude pen 3 had 512kb maar met de cash op halfspeed

verder de nieuwe celleron 800 draait op 100bus (net als de oude pen3)

en dat lijkt me wel voldoenen voor je
ik weet niet hoeveel geheugen je heb
maar ik zal die bak maar vol gooien ermee

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Uhm, in hoeverre ga je um upgraden?
Als je ook je bord gaat vervangen zou ik zeggen neem een Celeron 1200 (met Tualatin-core). 256kb cache, 0,13 micron, maar heeft alleen een 100mhz bus. (is in principe de opvolger van de P3, maar dan op een lagere bus)
Ze zijn namelijk erg interessant qua aanschafprijs

En tevens het geheugen jah, flink veel als het mogelijk is.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

celeron.

Systeemspecs
PV Installatie

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Wat voor mobo zit er in? Grote kans dat hij geen coppermine ondersteund, niet dat dat een probleem hoeft te zijn. Denk er ook om dat de socket 370 naar slot 1 adapters bijna nergens meer te krijgen zijn!

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 00:49 schreef Campos het volgende:
Uhm, in hoeverre ga je um upgraden?
Als je ook je bord gaat vervangen zou ik zeggen neem een Celeron 1200 (met Tualatin-core). 256kb cache, 0,13 micron, maar heeft alleen een 100mhz bus. (is in principe de opvolger van de P3, maar dan op een lagere bus)
Ze zijn namelijk erg interessant qua aanschafprijs

En tevens het geheugen jah, flink veel als het mogelijk is.
nwe celly 256kb cache?......

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 01:32 schreef voz het volgende:
celeron.
Goh ...lekker onderbouwd ook :) heeft de topicstarter veel aan hoor! Goed zo !

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 14:24 schreef Techwarrior het volgende:

[..]

Goh ...lekker onderbouwd ook :) heeft de topicstarter veel aan hoor! Goed zo !
Voor de topicstarter

Voor zulke doeleinden is de groote van het geheugen ook belangrijk.. Als je er 256 MB in hebt zitten, zou je kunnen overwegen om er wat meer in te zetten.

Verder zou ik gaan voor die nieuwe celeron met de Tulatin core, deze zijn behoorlijk rap.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 01 december 2001 14:25 schreef Techwarrior het volgende:

[..]

Voor de topicstarter

Voor zulke doeleinden is de groote van het geheugen ook belangrijk.. Als je er 256 MB in hebt zitten, zou je kunnen overwegen om er wat meer in te zetten.

Verder zou ik gaan voor die nieuwe celeron met de Tulatin core, deze zijn behoorlijk rap.
En nu weet ik hoe jij aan 4 post gem / dag komt, door JEZELF te quoten. ;) Je kan ook de edit knop gebruiken voor dat soort dingen namelijk!

Als je een nieuwe bordje overweegd, houd er dan wel rekening mee dat de intel 815 chipset "maar" 512 mb geheugen aan kan. Maar als je toch een nieuw mobo en CPU nodig bent kun je ook nog AMD(duron 1100 of 1200 will do) overwegen. Voor een server misschien niet ideaal vanwege de warmete ontwikkeling, maar je kunt er wel DDR bij gebruiken(met intel cely ook wel maar geeft geen preformance winst) Als je voor intel wilt gaan is de cely 1200 een echte aanrader.
Op zaterdag 01 december 2001 04:27 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

Wat heeft de topic starter hier nu aan.... niets. Als je je zoiets afvraagt kijk je toch ff bij intel en ga je ff zoeken naar de specs. ;) FF voor jou die nieuwe cely heeft 256kb cache.
Op zaterdag 01 december 2001 15:27 schreef Ragonite het volgende:

[..]

|:(
Op zaterdag 01 december 2001 15:23 schreef klikodog het volgende:
amd athlon of xp
Dit zijn beide reacties waar de topicstarter niets aan heeft zeg dan niets!!

Verwijderd

amd athlon of xp

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 15:23 schreef klikodog het volgende:
amd athlon of xp
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, sorry voor de late reactie, maar ik heb vandaag geen tijd gehad om ook zelfs maar me kont te krabben, laat staan naar GoT te surfen.

euhm... geheugen... er zit nu 512 mb is, en dat is wel genoeg, want die 3 servers hebben maar iets van 400 mb nodig.

mobo is een normale asus p2b. revisie weet ik niet... kan het helaas niet in boekje terugvinden en aangezien m'n pc aan de andere kant van nederland die servers host kan ik het ook niet opzoeken op het mobo zelf.
fcpga naar slot 1 adapters kan ik nog wel aan komen, dus dat is het probleem niet.
wat wel een probleem is: gaat een p3 of een celeron (100mhz) wel gewoon werken op mijn mobo?? katmai core zal iig wel, maar de enige p3 waar ik aan kan komen is allemaal coppermine.

Nu voor de vraag waar het allmaal om draait, want ik heb eigenlijk nog geen goed antwoord vind ik :D

Gebruiken 3 dedicated Unreal Tournament servers veel van je cache geheugen op de processor of niet?

Wat ze iig wel gebruiken is veel processortijd, want bij volle belasting (30 man op de 3 servers) staat de CPU meter op 100%

Gaarne uw advies ;)

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Gebruik je IPTABLES???

Zo nee??
USE IT DAMMIT!!!!

Check of er een Update is voor de Server

Anders kan je dit nog proberen :

umount /dev/hda1
Maar ik denk niet dat dat de oplossing zal zijn. ;)

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik IPCHAINS, maar daar gaat het nu ff niet om... ik ga ook niet overschakelen op IPTABLES...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39
Op zaterdag 01 december 2001 04:27 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

Zeer zeker (ik heb er ook een). Prima dingetje en idd 256 cache. Aanrader!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1