Harde schijf en CDR kapot door voeding !

Pagina: 1
Acties:

• joe-black
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:05
In mijn 3e PC heeft de voeding het na 4 jaar trouwe dienst opgegeven. In zijn val heeft hij alle apparatuur die verbonden waren met de IDE-poorten vernield. Dat is dus de harde schijf , een 24x cd-rom speler en de behuizing van een swap-drive (gelukkig niet de drive zelf). De mamaplank en de rest van de onderdelen incl. het diskettestation werken nog wel.Dit is toch vreemd!
Hebben jullie wel eens zo iets meegemaakt?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Je apparatuur is kapot gegaan door een hoge piekspanning (kan bijna niet anders). Die wordt volgens mij centraal aangemaakt, in dat geval moet ALLE apparatuur die eraan hangt de schok hebben gehad..en niet alleen je IDE. Weet je zeker dat niet gewoon je IDE poorten kaduuk zijn?

Beetje vaag verhaal :?

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
Ben het met je eens Config, maar ik moet zeggen dat mijn MOBO, proc (en geheugen) kaduuk zijn gegaan door een piekspanning omdat de voeding slecht was. Mijn hardware (HD, FD, CD-ROM, videokaart, geluidskaart en NIC) is OK gebleven. Altijd klote zo'n piekspanning.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Heb ik zelf ook al eens meegemaakt.

2 HDD kapot
1 CD-Rom kapot
1 CDRW kapot
1 moederboard kapot
1 modem kapot
1 videokaart kapot

memory ok
cpu ok

WWW.RC5.NL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het eens gehad dat mijn fikker en hdd gaar waren, evenals het mobo en diskdrive, maar de rest deed het nog wel. :?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Heb ik ook eens meegemaakt, maar dat was een 486 en ik zat er een beetje mee te kutten. Je kent het wel, zoveel mogelijk fannetjes erin zztten, en hele berg ledjes door het frontje heen rammen :D Was wel lol, totdat ik een draadje verkeerd had gesoldeerd, en toen begon de zooi een beetje te roken :( Er zat nix waardevols in, maar toch wel jammer...

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Rofl..

lang leve de verdeeldozen met zekeringen en spannings meter :D

BTW dekt de verzekering zoiets??

of kun je het energy bedrijf voor de rechter slepen?
"Edelachtbare, door die stomme peik van hun is mijn stabiele systeempje gecrasth. De materiele schade is enorm, maar de emotionele schade is veeeeeel groter. Ik eis 1 miljoen !" :+

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:54
pas een oude 486DX133@150 in elkaar gedraaid, blijkbaar een van die stomme kabeltjes van mobo naar kast (waarvan je nooit precies weet waar ze in moeten) fout gedaan, pc aan....rook rook en stinken en 1 dikke ipv.3 dunne kabels :) maar verder doet hij het nog, had hem al snel weer uitgetrokken.

Verder is er een keer de bliksem ingeslagen een paar huizen verderop, gelukkig alleen voeding en modem geploft. DVD, CDRW en HD deden het nog :)
Pagina: 1