[VB]&[MySQL] Database n00b > ODBC?

Pagina: 1
Acties:

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53
Hi.

Ik heb op dit moment deze situatie:
Ik heb toegang tot een MySQL server (remote), daar heb ik een database op gemaakt. Nu wil ik graag met een Visual Basic programma (Standalone dus geen VBscript/ASP) connecten naar deze database en met het programma de database uitlezen/bewerken.

Maar hoe moet ik nu connecten naar de MySQL server? Ik begrijp dat je ODBC moet gebruiken, maar welke control is dat in VB? Ik ben helemaal groen op dit gebied, kan iemand me op weg helpen?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Dit vond ik op www.google.com
code:
1
2
3
4
5
  Set adoServerConnection = New ADODB.Connection

adoServerConnection.ConnectionString = "driver={MySQL};" & "server=" + "whatever.server.net" + ";uid=something;pwd=password;database=dbname"
adoServerConnection.ConnectionTimeout = 30
adoServerConnection.Open

oogjes open, snaveltjes dicht

• Solarsparc
Dat geeft de volgende error:
code:
1
2
3
Run-time error '-2147467259(80004005)':

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ahhh ja, effe myODBC downloaden misschien?

edit:

* mulder ziet de bui al hangen
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc.html

• Solarsparc
Ok thanks, ben het nu aan het binnenhalen - maareh, moet iedereen die van m'n programma gebruik maakt dit straks ook installeren?

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik denk wel de ODBC drivers ja, ODBC moest nl dacht ik al bij de gebuiker geinstalleerd zijn.

Maar weet je wat het is: ik weet hier ook niks van. De informatie die ik je gegeven heb, heb ik van internet gehaald. ga naar google, tik in +mysql +vb +connect en ga puzzelen.

• Solarsparc
Ok... ik heb al heel wat afgezocht en veel nuttige info kan ik niet vinden, maar ik zal eerst dat MyODBC eens proberen. Bedankt voor je hulp tot nu toe.

Verwijderd

Hello, ik zit du smet hetzelfde probleem als Solarsparc.
Ik heb MyOdbc geinstalled en nog kan VB niets vinden. Kan dus nog geen connectie maken. Hoe moet dit nu, ben ook groen op dit gebied. weet dus niet wat ik nu moet.
Heb VB6
Pagina: 1