Chello, opnieuw activeren kabelmodems

Pagina: 1
Acties:

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Sind dinsdag heb ik dus al geen verbinding meer met het internet maar wel met de chello servers. Ik krijg netjes een IP adres toegewezen (andere dan mijn vorige die ik al jaren had).

Zodra ik een pagina opvraag krijg ik de melding dat er een probleem is met mijn internet verbinding en dat ik deze moet gaan activeren op een chello achtige homepage.

Dus ff op de start knop drukken en login/password invullen, komt ie met de melding dat mijn gegevens niet kloppen :?

Heeft iemand dit probleem ook al gehad? Ik weet wel dat chello illegale kabelmodems uit hun netwerk aan het halen is en dat dit waarschijnlijk ermee te maken heeft. O ja, mijn modem is dus niet illegaal he :)

DOC.

DOC.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:06
Op vrijdag 30 november 2001 22:58 schreef DOCACE het volgende:

Zodra ik een pagina opvraag krijg ik de melding dat er een probleem is met mijn internet verbinding en dat ik deze moet gaan activeren op een chello achtige homepage.

Dus ff op de start knop drukken en login/password invullen, komt ie met de melding dat mijn gegevens niet kloppen :?
hoe kom je op die site, ik heb ook nogal wat probs deze week (tja chello en xp scheint niet te werken <---volgens de krant)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Deze week had ik ongeveer het zelfde probleem. Voor mij was de oplossing "IPCONFIG /RELEASE"

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Ik kom automatisch op deze chello pagina terecht zodta ik een willekeurige URL in typ.

IP vijgeven haalt nix uit omdat je later toch weer hetzelfde ip terugkrijgt en weer op diezelfde chello pagina terechtkomt.

URL pagina: [url="http://aps002kabn.dtvupc.net/servlet/broadband?APS_STARTSTORY=InfraReg&APS_CURRENTSTORY=InfraReg&firstPassInstall=true[/url] (en nog wat)

DOC.

DOC.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Daar kreeg iedereen eerst wel zo'n vage e-mail over, dat ze overgingen op een nieuw klantenregistratiesysteem enzo. Wat ik me er nog uit herinner is dat je uitroeptekens uit je wachtwoord weg moest laten als je het daar intypte.

Verwijderd

Ik ben bang dat je toch moet gaan bellen naar UPC/Chello.

Mij is afgelopen week hetzelfde overkomen en na een week geklooi (incl een lang weekend weg :) ) heb ik de stoute schoenen aangetrokken en naar UPC gebeld
(0800-1424 -> gratis). Na ongeveer een half uur in de wacht gestaan te hebben, werd ik zakelijk en efficient (ze doen het vaker volgens mij) geholpen door de helpdesk. Binnen 5 minuten had ik weer 100% Internet.

Het schijnt dat er een nieuwe server is opgezet in Arnhem en dat bij sommige leden de overheveling van de oude op de nieuwe server niet goed is gegaan.

Een tip vooraf: noteer FF het serienummer van je (Terayon)kabelmodem en houdt je gegevens (username & password) bij de hand.

Veel succes

Verwijderd

het komt vaker voor dat login/pass niet kloppen
je zal dus morgen moeten bellen om pass te laten resetten. ik werk morgen niet dus kan helaas niets voor je doen atm. als je er niet door komt repost het hier maandag weer komt ik het vanzelf tegen. :)

greetz

owja houd klaar :
postcode+huisnum
user/pass
serienummer modem (onder barcode)
lokatiecode (postcode-letters)

zet van tevoren firewall etc uit.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

vul es gewoon aps in in je browser, als je dat kan dan kan je bepaalde dingen resetten en instellen.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Als ik een probleem heb probeer ik wel eens een andere NIC, ik heb er 2 inzitten. De ene is normaal voor het interne netwerk, als ik een probleem heb met internet trek ik de stekker van de modem eruit en steek de utp kabel in de andere NIC en zet de modem weer aan. Dan krijg ik een nieuw ip in een andere range, dit heeft wel eens geholpen maar niet altijd natuurlijk. Het blijft UPC natuurlijk :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 11:46 schreef seq_uence het volgende:
....... Dan krijg ik een nieuw ip in een andere range, dit heeft wel eens geholpen maar niet altijd natuurlijk. Het blijft UPC natuurlijk :)
nu dus waarschijnlijk niet meer :)

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
ik heb Xp en bij valt Chello ook regelmatig weg, maar niet als er meerdere mensen op het netwerk aan het internetten zijn! Als ik dan als enige ben is disable==>enable de enige mogelijkheid, soms duurt dat maar 2 pagina's lang :'(

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 16:22 schreef WaarAnders het volgende:
ik heb Xp en bij valt Chello ook regelmatig weg, maar niet als er meerdere mensen op het netwerk aan het internetten zijn! Als ik dan als enige ben is disable==>enable de enige mogelijkheid, soms duurt dat maar 2 pagina's lang :'(
controleer dan eens of je link uitvalt , want dan moet je deze op 10 mbit half duplex zetten

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
JAAAAH, het is gelukt. Het lag aan dat uitroepteken in mijn password. Vreemd genoeg heb ik nooit een e-mail gekregen waar dit instond, maar we verwachten ook nix anders van chello :)

Ik moest wel eerst even mijn kabelmodem een half uur uit laten voordat ik weer een IP kreeg.

zo, en nu ff de 56k modem deinstalleren en alle topics weer inhalen *D

DOC.

DOC.

Pagina: 1