chello newsserver en debian router

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
mijn router forwardt het verkeer met ipmasq pakket. ik wil graag gebruik kunnen maken van de nieuwsgroepen, maar ik krijg altijd een 503 not available... bij anderen zijn de newsservers wel gewoon bereikbaar. het probleem ligt dus bij de router... wat moet ik doen om het werkend te krijgen?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53

Sjonny

Fratser

ik heb er geen last van eigenlijk (ipchains). kan je wel direct vanaf je linux bak naar de news servers van chello? (bijv met tin als je geen X met pan op je bak hebt)
hoe heb je nu je masq ingesteld?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als jij een 503 not available error krijgt, dan heb je dus wel connectie gemaakt naar die server (daar komt de error nl vandaan lijkt me) maar dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Op vrijdag 30 november 2001 22:48 schreef Sjonny het volgende:
ik heb er geen last van eigenlijk (ipchains). kan je wel direct vanaf je linux bak naar de news servers van chello? (bijv met tin als je geen X met pan op je bak hebt)
hoe heb je nu je masq ingesteld?
masq was gewoon apt-get install ipmasq en hij draaide...
het ging me toen alleen om http, irc en ftp forwarding.

via tin kom ik er btw wel op...
Op vrijdag 30 november 2001 22:50 schreef wouzer het volgende:
Als jij een 503 not available error krijgt, dan heb je dus wel connectie gemaakt naar die server (daar komt de error nl vandaan lijkt me) maar dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.
Login gegevens zijn goed. Anderen kunnen er ook allemaal op komen. Dit is wel op de lange termijn, het is dus zeer zeker niet mogelijk dat het er ff uitligt.