Krakend geluid door speakers als ik muis beweeg...

Pagina: 1
Acties:
  • 2.968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Ik hoor dus bij iedere beweging een vrij irritant geluid door m'n speakers...iemand een idee hoe dat komt en wat ik eraan kan doen?!?! :'(

Ik gebruik een Logitech Optische muis met Windows XP Pro...

..heb trouwens wel vaker last gehad van dit probleem met windows 98SE en Windows ME...

Throw me a freakin' bone here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Komt het door je pc speakers ??

Bij mij kwam er gepiep door mijn pc speakertjes als ik iets laadde, maar als ik mijn geluid uitzette, hoorde ik het ook door mijn voeding. Dus misschien kan je eens even heel goed naar je voeding luisteren (het ligt dan aan de voeding) ... Maar wat ook mogelijk is is dat er een draad niet goed geisoleert is, die van je speakertjes bijvoorbeeld, maar het kan ook zeker in je kast zitten. Ga maar even alle draadjes na in je systeem

VEEL SUCCES !

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draait er niet een of ander irri proggie op de background. Ik heb het gehad als ik bepaalde spellen gespeeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

heb ik ook, bij mij komt het dordat ik de mpeg2 decoder heb doorgelinkt naar de geluidskaart. heel irri, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41839

///

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 41839 op 23-01-2004 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37277

had ik met m'n TV kaart die verbonden is met m'n geluidskaarts line in. Oplossing is simpel, line in volume op mute zetten. Bij mij gaat de volume automatisch weer aan als ik mijn tv kaart kijk progje opstart en ook weer op mute als ik deze afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
...heb inmiddels alles wel geprobeerd, maar het probleem blijft gewoon.

Het irri-geluid komt trouwens niet door m'n pc speaker... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358

Heb je toevallig je auxiliary niet geMute?
Als je die mute heb je geen last van geluidjes door je speakers, bij muisbewegingen of cd-rom spin enzo (dat was bij mij dan zo)
Ik zou het even proberen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 11:02 schreef Net het volgende:
Heb je toevallig je auxiliary niet geMute?
Als je die mute heb je geen last van geluidjes door je speakers, bij muisbewegingen of cd-rom spin enzo (dat was bij mij dan zo)
Ik zou het even proberen als ik jou was.
...als ik AUX mute hoor ik het geluid nogsteeds en ook als hij niet gemute is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Klinkt als een aarde probleem is je comp geaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb ik ook (soort gelijk iets), om dat probleem op te losssen zit ik op een oude BIOS 7/24/00, Win98, en in PIO mode 4. Nu heb ik geen last van krakende MP3's als ik iets met mijn puter doe (muis bewegen, spel opstarten, browsen, CD-ROM naar HD kopieren).

Er zijn al veel oplossingen aangeboden, maar niks werkt echt 100% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38346

Ik heb de logitech iTouch desktop, ik heb soms ook een storing uit mn speakers als het toetsenbord te dicht bij de speakers staat.

Waarschijnlijk is het probleem dat de toetsenbord/muis ontvanger vlak bij je boxen staat; waardoor de radio golven de speakers kunnen beinvloeden.

is de enigste optie, ligt niet aan win xp want bij win98 had ik dat probleem ook

En anders heb je ook nog logitech om te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Volgens mij ligt het aan de IRQ's van je muis en je geluidskaart. Als die gelijk zijn dan..... PIEP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41230

met dat geouwehoer ben ik nou al 2 weken mee bezig.
Bij mij is het sinds mijn nieuwe geforce.Ik heb alles gedaan wat op deze pagina staat.nou heb ik gisteren een andere video kaart geprobeert.het is waarschijnlijk mijn moederbord,te oud voor deze kaarten.met voodookaart 16mb heb ik nergens last van.

Kan bij jou ook zijn dat je videokaart met je moederbord stoort.zo'n probleem is zowat niet uit te zoeken.Dat heb ik nou wel gemerkt de afgelopen week.zwaar klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36053

;ik had het een hele tijd geldn ook maar toen ik van m'n voodoo rush naar mijn huidige tnt 1 ging heb k er nooit meer last van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ik had dat zoemende geluid ook wanneer ik mijn muis (een Logitech Dual Optical) bewoog. Ben toen eens aan het spelen geweest met volumes van de diverse apparaten.
Heb het geluid van AUX gemute, maar gezoem bleef.
Heb toen het geluid van Telefoonlijn eens gemute, en weg was het gezoem.
Speel dus eens wat met die diverse volumes, eentje daarvan op mute zetten wil misschien wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39867

Hmm dat krakend geluid heb ik als ik MP3's afspeel en surf tergelijkertijd. Met surf bedoel ik als ik dan de wheelmuis gebruik om door een website heen te scrollen dan kraakt de boel. Het stopt onmiddelijk als ik hier meer stop. Ik heb dit gekraak op elk systeem gehad dat ik tot nu had. Zowel op mijn vorige p2-266 met win98 als nu - zie onder. Iemand een idee hoe dat komt? Zal misschien hetzelfde probleem als de rest hier beschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doak
  • Niet online
situatie: sinds kort heb ik een asus a7v266-e mobo, amd athlon xp 1600 processor, logitech dual optische muis, geforce 2 mx400, creative labs 128 pci geluidskaartje.Mijn compie is triple boot (win98, win2000, winxp). Ga ik nu met dit systeem een mp3 afspelen in Win98 dan werkt dit zonder kraken :) Probeer ik het onder win2000 en winxp dan gaat het kraken.Ik heb ook al in de bios een irq toegewezen aan de geluidskaart. Ook de nieuwste drivers voor win2000 gehaald (voor win xp zouden ze eind november uitkomen) en dan kraakt het nog steeds! wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Heb je niet de draden verkeerd om aangesloten van je speakers ?

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doak
  • Niet online
nee anders zou het bij win 98 ook gek doen. Bij mijn vorige computer (intel mobo) werkte het wel gewoon onder win2000 en winxp. Dus fout toch misschien bij Asus? ik weet nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37277

Op m'n nieuwe comp storen mp3s ook als een gek als ik ook iets kopieer ofzo. Ook in XP met een AMD XP 1800+ en MSi K7T Pro2. En dat terwijl de processor dan maar 1 tot 2 procent bezich is met winamp. Soms zelfs 0% en storing.

Beetje faag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Heb ik ook JBL maar dat is alleen als ik klik :P soms niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 14:15

Zak

Ik had hier ook erg veel last van op mijn desktop. Na wat zoeken op GoT kwam ik een paar keer tegen dat het lag aan de bandbreedte van de PCI bus. Ik heb namelijk een 2de pci videokaart erin zitten en deze zou dus teveel bandbreedte vragen waardoor de geluidskaart in de verdrukking kwam.
Toen ben ik maar de onboard geluidskaart gaan gebruiken en het probleem was verdwenen.

Op de laptop heb ik dit probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doak
  • Niet online
ja daar heb je gelijk in.Als je onboard gebruikt wat ik ook heb dan is dat hele gezeik verdwenen.Maar ik wilde gewoon mijn geluidskaartje gebruiken, toch jammer.Als ik onboard gebruik moet ik mijn versteker harder zetten om geluid te horen.Dat heb ik bij een geluidskaart niet.Ik wacht gewoon tot die stink creative labs een oplossing bedenkt,drivers komen steeds maar niet beschrikbaar (winxp).En toch heb je dat gekke gekraak NIET in win98 :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
..ik gebruik trouwens nu m'n onboard sound ipv m'n oude SB64tje...maar er is geen verschil te merken (nogsteeds gekraak en gezoem! :( )

...denk dat er maar een oplossing voor dit probleem is:

Speakertjes uit (en snaveltjes toe) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Goed aangezien de mod's het niet leuk vonden dat ik een nieuw topic (sorry, niet goed gekeken in de search engine. Dit is geen dump topic, ik heb al tijden lopen zoeken naar een oplossing....)opende paste ik het hier maar:

In Win2K/XP hoor ik bij het afspelen van MP3's krakend geluid (heel kort, maar goed te horen). Vooral als ik met mijn HD bezig ben komt het vaak voor. In Win98 heb ik er geen last van. Iemand een oplossing? Heb het volgende al geprobeerd:
+ Ander IRQ voor de SB Live (5 en die is dan niet geshared).
+ Ander slot.
+ Zoveel mogelijk devices eruit/uitzetten (natuurlijk ook alle COM/Parallele en USB poorten in het BIOS uitgezet).
+ AGP op 2X, systeem onder-klokken.
+ Verschillende drivers (maar misschien nog niet de goede gevonden.....).
+ ACPI uitgezet en Win2K in niet ACPI mode installeren.
+ PNP OS in BIOS uitgezet.
+ Andere BIOS (zou de PCI Latency verlagen van 64 naar 30, kan je helaas niet instellen met dit mobo).
En nog wat andere dingen....

Uiteraard is het onboard geluid ge-disabeled.

Specs:
300 Watt voeding
SB Live 5.1 OEM
ECS K7S5A
Win98SE
GF 2 MX AGP

M.A.W. ik weet het een en ander van computers af maar ik kom er niet uit (en ja ik heb overal gezocht naar een oplossing en ze dus allemaal geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doak
  • Niet online
tja, het is blijven hopen tot een echte tweaker ons het antwoord geeft.Jij bent net effe verder gegaan als ik met settings veranderen.In de bios heb ik ook een hoop veranderd maar dat maakt echt geen moer uit. ga nu maar eens :Z en morgen verder horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-11-2023
Een beetje off-topic maar toch weer een beetje related:
Ik heb ook geluid over mijn boxen, maar niet bij het bewegen van de muis maar als ik een cd in m'n CD-ROM heb. Heb zelf ook gezocht bij de search, bios instellingen, windows zelf, alles geprobeerd... Maar geen succes. Als er cd-rom activiteit is, dan hoor ik het "spinnen" zeg maar over m'n boxen. Zwaar irri... :? Misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft?

Specs: AMD 750@1000, 768Mb PC133, SB Live! 1024, Plextor 32x CD-ROM, Teac CDR55S 4x/12x Brander, Beide CD drives op Adaptec Ultra SCSI ABP940UA PCI kaartje...

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:08
ik heb het ook maar ik denk dat het bij mij komt omdat ik geen geaarde stekker heb.
iemand hier ervaring mee.
Kraaken bij muis bewegen Razor boomslang Kraken bij HDD activiteit.
Geluidskaart is een Terratec EWS64XL

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10556

Op vrijdag 30 november 2001 22:39 schreef Tutti-frutti het volgende:
Komt het door je pc speakers ??

Bij mij kwam er gepiep door mijn pc speakertjes als ik iets laadde, maar als ik mijn geluid uitzette, hoorde ik het ook door mijn voeding. Dus misschien kan je eens even heel goed naar je voeding luisteren (het ligt dan aan de voeding) ... Maar wat ook mogelijk is is dat er een draad niet goed geisoleert is, die van je speakertjes bijvoorbeeld, maar het kan ook zeker in je kast zitten. Ga maar even alle draadjes na in je systeem

VEEL SUCCES !
Wil ook voeding met boxen, kun je dan ook muziek luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 09-06 10:49
Dit had ik eerst ook. Maar nu ik een nieuw mobo met en de onboard geluidskaart gebruik geen last meer.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18581

Ik had het ook op mn ouwe p166mmx voordat ik mn ess1816 had vercangen door een 128PCI... Het ligt waarschijnlijk aan je crappy geluidskaart.

Waar kraakt ie bij jou eht ergst? Bij mij als ik met mn muis over winamp heen ging :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Je kan hetzelfde doen als ik doen, Da_Killah, gewoon terug naar Win98. Nog geen crash gehad BTW. Draait erg lekker moet ik zeggen. Het enige waar ik heel af en toe last van heb is dat het geluid even stopt bij bepaalde CD-ROM activiteit (komt zelden voor). En het kopieren van CD-ROM naar HD gaat zonder gekraak in het geluid. BTW mijn Win98 heb ik geinstaleerd met setup /P i om APCI uit te zetten.

Mijn theorie is voorlopig nog dat je ergens in Win2K/XP moet aangeven dat de geluidskaart een hogere prioriteit heeft dan de rest van het systeem en dat onder alle toestanden het geluid afgespeeld moet worden.....aangezien ik voor de rest namelijk alles all geprobeerd heb (qua IRQ's etc). Dus een IRQ conflict lijkt het niet. Bus overbelasting zou kunnen, maar dat zou vaag zijn omdat ik ook krakend geluid heb als ik niks doe (alleen naar MP3's luister).

En nee aan de geluidskaart ligt het niet direct. Ook mensen met andere geluidskaarten hebben er last van, alhoewel het bij de Creative kaarten het erg vaak voorkomt (daar zijn ook meer van verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Fijn Win98 loopt dus nog steeds vast bij teveel progs open, hier heb ik geen zin in.... ik stel dus voor dit topic om te dopen tot "kraken geluid zat" topic en met z'n allen naar een oplossing gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39441

Ik heb t zelfde probleem met een Logitech muis / win2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Win98 bleek dus ook niet de fullproof oplossing te zijn, dus verder zoeken onder Win2K maar weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

probeer es in je volume regeling je pc speaker erbij te zetten en die te dempen
heeft bij mij geholpen(ik heb de zelfde muis)

sccs

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42105

Heb net een nieuwe Logitech muis, (oude was ook Logitech) en het zelfde probleem. Heb hier en daar rondgesnuffeld, maar niet een oplossing tot nu toe. Bij mij wordt het erger als ik dichter in de buurt van de speakers kom. geluid zachter/harder heeft geen invloed. Ook als de draden elkaar raken is het erger. Ben benieuwd naar oplossingen, als ik ze vind, plaats ik ze hier wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:59

Stropdas

Insert subtitle here

misschien ligt t aan het mobo? ik heb het ook, als ik de interne geluidskaart gebruik of de SB AW64PCI kraakt ie bij t scrollen. Een vriend heeft er geen last mee met dit mobo, het zou aan de videokaart kunnen liggen misschen. FF een keer omwisselen dan

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38
hehe 98% deze oplossing:

Koppel je connetcor van je cdrom naar geluidskaart af, de analoge, de spdif niet, want dat werkt zonder problemen, of wil je je pc niet openmaken, schakel (vink af) het vakje cdaudio, dus dat je de bron niet versterkt. Cds afspelen doe je maar via de ide kabel, dat kan winamp ook en mediaplayer ook wel, met spellen heb je er toch geen last van want de tijd dat er echte audio tracks op stonden die aleen maar via de audio uit konden worden weergegeven ipv de ide interface zijn echt wel geteld hoor.

Wil je desondanks niet , dan moet je maar geluk hebben dat je geluidskaart en je soundcard spdif ondersteunt.., wat voor de meesten geen probleem is, zeker niet met de creative kaartjes waar dit probleem het meeste in voor komt.

Ik heb er ook een hele poos mee lopen kloten en dit was mijn oplossiing, heb zelf creative kaartjes.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:59

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 04 december 2001 13:51 schreef psygho het volgende:
hehe 98% deze oplossing:

Koppel je connetcor van je cdrom naar geluidskaart af, de analoge, de spdif niet, want dat werkt zonder problemen, of wil je je pc niet openmaken, schakel (vink af) het vakje cdaudio, dus dat je de bron niet versterkt. Cds afspelen doe je maar via de ide kabel, dat kan winamp ook en mediaplayer ook wel, met spellen heb je er toch geen last van want de tijd dat er echte audio tracks op stonden die aleen maar via de audio uit konden worden weergegeven ipv de ide interface zijn echt wel geteld hoor.

Wil je desondanks niet , dan moet je maar geluk hebben dat je geluidskaart en je soundcard spdif ondersteunt.., wat voor de meesten geen probleem is, zeker niet met de creative kaartjes waar dit probleem het meeste in voor komt.

Ik heb er ook een hele poos mee lopen kloten en dit was mijn oplossiing, heb zelf creative kaartjes.
flapdrol, wat denk je dat ik altijd al doe? CD's via WinAmp met digital CD-reader. Ik val zeker binnen de 2% :(

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Ik heb er niet eens een audio stekker inzitten, dus een oplossing voor mij is het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38
Op dinsdag 04 december 2001 16:03 schreef Stropdas het volgende:

[..]

flapdrol,
:P Sowwy :P

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 12:09

T.T.

Sowieso

Zelfde probleem hier, met snel scrollen e.d. kraken mp3'tjes als een gek. Eigenlijk altijd wel: ook als ik een toets ingedrukt houdt gaat het geluid kraken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34843

Waarschijnlijk delen ze de zelfde IRQ. Speel daar maar eens wat mee, zul je zien dat het ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
rnmt: jbalk zegt het. doak: videodriver.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 12:09

T.T.

Sowieso

drivers en irq's heb ik geprobeerd. Heb net weer wat bios-instellingen veranderd. Lijkt iets beter, maar niet verholpen. Ik ga nu proberen ook die via usb controller op ander irq te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/IRQ.gif

http://www.europe.creative.com/joinin/forums/ heeft ook aardig wat info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

*schop*

Weer een slachtoffer. Heb de search gebruikt en volgens mij komt dit topic het dichtste in de buurt.

Wat me opvalt is dat iedereen die het probleem heeft een logitech heeft.

Ik had op mijn werk een MS muis en dat was geen enkel probleem, heb nu uit rsi preventie een dual optical logitech mouseman gekocht en ja hoor, storen als de ziekte. Niet alleen als je een mp3 afspeelt maar bij elke muisbeweging komt er een krakend, zoemend geluid uit de boxen.

Thuis heb ik dat met mijn IFeel onder XP en op het werk met de optical mouseman onder W2k. Zit nu bij een klant op een compaq doosje met W2k en mijn mouseman en wederom dezelfde elende.

Persoonlijk denk ik dat het probleem dus bij Logitech moet worden gezocht.

Met name door een koptelefoon is het erg vervelend.
Vooralsnog geen oplossing voor dit zeeer irritante probleem.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 18:59
Ik had het probleem ook, met een Soundblaster AWE64 of zo iets.
Toen heb ik de geluidskaart vervangen en toen had ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38452

Ik heb dat ook. Als ik mijn muis beweeg komt er een raar geruis uit mijn speakers. Niet de PC speakers, gewoon de normale. Het is erg zacht en zo. Haal ik mijn Aux kabeltje die naar mijn TV kaart gaat eruit, dan stopt het. Was eerst met mijn microfoon, maar die is er inmiddels al uit. Waar komt dit door? Alles is goed geaard en zo. en het is een USB muis, gewoon zo'n simpel Microsoft ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47915

Het ligt aan je geluidskaart. Waarschijnlijk heb je een on-board, maar ik heb het ook gehad. Ik heb nu een gluidskaartje van €16 gekocht en ben van het probleem af. (Heb nu ook nog 4.1 geluid) Probeer eens een PCI kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22672

dit heb ik ook gehad, dat kwam doordat ik het stopcontact waarop de computer hing niet had geaard.

ff extra draadje leggen en het was over.

(PS een draadje naar je verwarming moet al genoeg zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 30 november 2001 22:49 schreef Fire_Fly het volgende:
heb ik ook, bij mij komt het dordat ik de mpeg2 decoder heb doorgelinkt naar de geluidskaart. heel irri, iemand een oplossing?
Ja, wat dacht je van het volume van de lijn in op mute te zetten. Problem solved. ;)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42817

Op vrijdag 08 maart 2002 08:44 schreef DeFeCt het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat iedereen die het probleem heeft een logitech heeft.

Ik had op mijn werk een MS muis en dat was geen enkel probleem, heb nu uit rsi preventie een dual optical logitech mouseman gekocht en ja hoor, storen als de ziekte. Niet alleen als je een mp3 afspeelt maar bij elke muisbeweging komt er een krakend, zoemend geluid uit de boxen.

Thuis heb ik dat met mijn IFeel onder XP en op het werk met de optical mouseman onder W2k. Zit nu bij een klant op een compaq doosje met W2k en mijn mouseman en wederom dezelfde elende.

Persoonlijk denk ik dat het probleem dus bij Logitech moet worden gezocht.
[..]
Hmmz ja nu je het zegt, heb het 'kraken' probleem ook zo nu & dan sinds ik een logitech muis op mijn PC heb...
Voor die tijd niet...
Ligt het misschien aan de drivers voor zo'n logitech muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
  • Laatst online: 15-09-2021
ff een oud draadje naar boven halen, ben schijnbaar niet de enige die dit probleem heeft. :D
Heb net een nieuwe computer, maar moest nog wachten op m'n videokaart dus tijdelijk GF2 GTS van oude systeem erin gehad. Hier heb ik geen enkel storend geluid gehoord.
Nu zet ik gister een radeon 9700Pro erin, en jahoor. ZZzzzzzZzzz bij zo'n Btjer alle activiteit.
CD-rom hoor ik er overheen, HDD iets minder.
Maar muisbewegingen zijn het ergst, als ik scroll dan heb ik het ID dat ik een echte muis in m'n handen heb zo erg piept het dan. Ontvanger van m'n muis staat naast een speakertje, kon niet anders ivm draadlengte. :( Maarjah dat stond ie ook voordat ik die radeon erin zette en toen had ik nergens last van. Het is dus wel een logitech muis zoals meer mensen hier hebben.
De PC is niet geaard, dat heb je he met huizen van 50 jaar oud :(
Het lijkt dus meer iets van een combo van apparaten te zijn dan dat het 1 apparaat is dat het veroorzaakt. Ik heb onboard sound, dus dat maakt ook het verschil niet.
Ik ga vanavond even een aantal dingen proberen en zal is updaten als ik wat resultaat boek. IIG vet annoying probleem waar niet echt een standaard oplossingen voor schijnt te zijn, net zoals de oorzaak niet altijd hetzelfde blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rush
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Ik heb hetzelfde probleem met mijn onboard sound kaart: SiS7012. (Op een K7S5A mobo).
Nu heb ik ook een logitech muis, en heb die inmiddels vervangen. Nog steeds zelfde resultaat! Wel heb ik ontdekt wanneer het geluid het wel goed doet, als ik 16 kleuren gebruik!! Bij andere instellingen bv 256 of 16bits allemaal krakende geluiden. Wat kan dit nu zijn? Want werken op 16kleuren is niet fijn en werken met krakend geluid al evenmin!

tremble and despair for i am power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61891

Dat heb ik ook op mijn beide pc's
Alleen als ik het geluid heel hard zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52750

Mijn goedkoop safewaymuisje met draad zorgde ook voor dat gebrom uit mn speakers. Wat bleek het geval, de drivers die k voor mijn onboard ac'97 geluidskaartje had waren niet helemaal goed. Het probleem was volledig weg na andere VIA ac'97 drivers te installeren.
Pagina: 1