Toon posts:

2 monitoren + 2 videokaarten, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen,

Ik heb 2 videokaarten en 2 monitoren.
videokaarten : Voodoo 5 en een onboard Intel dingetje
Monitoren : 19" en 15" Eizo flatscreen

Ik wil ze graag allebei tegelijk gebruiken, misschien iets met extended desktop doen of de een voor me games gebruiken en de ander voor het surfen enzo.

Hoe krijg ik dit aan de praat?
Mijn onboard video kaart geeft geen beeld als mijn voodoo in mijn pc zit. Ik heb hem in de bios wel weer ge-enabled.

Windows "ziet" mijn onboard kaart ook alleen als mijn voodoo uit zijn slot is... :?

Iemand een idee? Het is een compaq deskpro EN 1 Ghz.

En zijn er tooltjes te downloaden om dat extended desktop voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt jongens! ( en meiden natuurlijk :) )

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

The Legend

*Plop*

Volgens mij is je probleem dat je Voodoo geen andere videokaarten in je systeem duld.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Zou je denken?

Eens kijken of ik daar iets over kan vinden!

Das iig al 1 goeie tip ;)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Onboard videokaarten zetten zich zelf vaak uit als ze zien dat er een andere videokaart in het systeem zit. Check de Intel site, misschien staat daar wat over deze opzet.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op vrijdag 30 november 2001 21:45 schreef Headbanger het volgende:
Zou je denken?

Eens kijken of ik daar iets over kan vinden!

Das iig al 1 goeie tip ;)
Ik weet het niet zeker maar ik heb dit probleem vaker gehoord iig. Check ook de post van gcb :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga weer ff wat speurwerk verrichten >:)

Verwijderd

Waarschijnlijk zit je onboard op agp en die V5 ook, en twee op agp gaat nu eenmaal niet

Verwijderd

Topicstarter
Nee is een PCI :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, ik wil niet lullig doen... On-board videokaarten willen soms nog wel eens lukken... Maar in je post komt het merk Compaq voor... Schrik... Vergeet het dan maar, zou ik zeggen... Compaq doet niet aan dergelijke dingen... Zal waarschijnlijk dus echt 0,0% mogelijk en ondersteund zijn...

Compaq is duur, 2x zo snel en degelijk systeem is even duur...

Servers, neem Compaq

[einde veel offtopic shit ofzo ;) ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

Is je Voodoo ook PCI ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja me voodoo is juist PCI de ander is onboard...

En ik wilde ook nog even kwijt dat ik echt wel tevreden ben over dit pctje hoor.

Totaal geen problemen mee en is echt niet langzaam ofzo...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Compaq PC's zijn vaak goede PC's, hangt gewoon van de componenten-mix af...
Maar goed: heb je in de BIOS ook mogelijkheden kwa welke kaart eerst gestart moet worden (PCI/AGP/OnBoard) of andere zaken zoals IRQ instellingen voor de VGA kaart?

Dat de Voodoo geen andere kaarten in het systeem duldt is zoiezo niet waar, mogelijk is het met het Onboard kaartje wel zo...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Compaq Deskpro EN 1ghz, die heeft een i815 chipset, met geintergreerde graphics, en deze wordt automagisch uitgeschakeld als er een videokaart in het agp slot gepropt wordt. Geen 'feature' van Compaq, maar een eigenschap van de i815.

(het verbaast me weer dat er tegen Compaq geschopt wordt door mensen die er de ballen verstand van blijken te hebben)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ow nee, ik schopte niet tegen Compaq... Het zijn de meest degelijke en of stabiel systemen, maar ze zijn nou niet echt tweak vriendelijk, en ze happen ook echt niet elke insteekkaart... Ik werk veel met Deskpro's verder, maar dan gewoon standaard configuratie... Da's dus ideaal voor bedrijfen. Verder ben ik niets dan te spreken over de Compaq Servers... Die Proliant hier is echt een fijn beestje...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 18:54 schreef Zer0 het volgende:
Compaq Deskpro EN 1ghz, die heeft een i815 chipset, met geintergreerde graphics, en deze wordt automagisch uitgeschakeld als er een videokaart in het agp slot gepropt wordt. Geen 'feature' van Compaq, maar een eigenschap van de i815.

(het verbaast me weer dat er tegen Compaq geschopt wordt door mensen die er de ballen verstand van blijken te hebben)
Kijk daar heb ik wat aan! Dat gaat dus niet werken....
Maar je bedoelt waarschijnlijk wel het PCI slot, want er zit geen agp op hier.

Ok mannen bedankt voor de info...

Dan gooi ik me flatscreentje maar weg :+
Pagina: 1