Toon posts:

derde harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

is het mogelijk om op 1 computer (windows xp) 3 harde schijven , een dvd speler en een cd rw aan te sluiten?
Zo ja, hoe?

Alvast bedankt

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een extra controller er bij aan sluiten in een pci slot :)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
De meeste computers hebben standaard maar 2 IDE poorten, waar elk 2 devices op aangesloten kunnen worden. Je kunt er dus maximaal 4 kwijt.

Wel kun je een extra IDE (of SCSI) controller kopen die je dan in een van je PCI sloten steek, waar je dan opnieuw 2 of 4 apparaten op aan kunt sluiten.

Verwijderd

Ja, dat kan wel. Maar d'r zitten een paar haken en ogen aan.

Bij de meeste pc's is er maar plaats voor 4 IDE apparaten. Dus de 5 die jij er noemt wordt een probleem.

Maar daar zijn oplossingen voor. Je zou bijvoorbeeld een extra IDE-controller bij in kunne zetten. DAs t makkelijkst. Dat zijn gewoon PCI-kaarten die je er meestal zo bij kunt prikken.
Een andere oplossing zou zijn om over te stappen naar SCSI. Maar dan moet je alle IDE-apparaten vervangen door SCSI-apparaten endas DUUR. |:(
Dus ik zou voor t eerste gaan of een grotere hardeschijf kopen. >:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 30 november 2001 21:44 schreef TAKEITFFEASY het volgende:
Een andere oplossing zou zijn om over te stappen naar SCSI. Maar dan moet je alle IDE-apparaten vervangen door SCSI-apparaten endas DUUR. |:(
:? Hoezo alles vervangen?? Je kunt best IDE en SCSI naast elkaar hebben draaien (had paar jaar terug een 540MB IDE om te booten en een 4.3GB SCSI 7200RPM om te draaien)- dus zo duur is dat niet. Bovendien- U2W SCSI begint in prijs te zakken nu U160 en U320 aan gaan slaan. En U2W is toch nog altijd een stuk sneller dan IDE.

Oslik blyat! Oslik!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:42
Zijn die SCSI schijven van tegenwoordig nou ook een beetje stil, want ik heb een Dell Precision op kantoor met een Quantum Atlas er in en dat ding maakt een herrie waardoor je nooit van je leven SCSI zou willen hebben.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 17:17

The-Force

Mashup MasterKing

Gewoon Promise IDE kaart kopen.
Kijk hier voor prijzen....
Draait bij mij al meer dan een jaar en ben er erg tevreden over :)

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

100GB WD 7200 rpm IDE met 8MB cache is net zo snel als een gemiddeld 10.000rpm scsi schijfje.

Verwijderd

--> OM :z

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

eerst kijken of je voeding dit wel trekt...

noname 300W of bijv AOpen 250W. is genoeg...maar toch...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

De meeste computers hebben standaard maar 2 IDE poorten, waar elk 2 devices op aangesloten kunnen worden. Je kunt er dus maximaal 4 kwijt.
Ben ik blij dat ik een A7V heb 4 ide poorten. Dus daar kan ik met gemak 8 device aan hangen.

heb je dit niet, dan kan je het beste een promise ATA 100 (133) kopen, +/- 100,- en dan kan je er nog 4 devices aan hangen..

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 17:17

The-Force

Mashup MasterKing

Op zaterdag 01 december 2001 18:45 schreef Daniel-San het volgende:
heb je dit niet, dan kan je het beste een promise ATA 100 (133) kopen, +/- 100,- en dan kan je er nog 4 devices aan hangen..
Waar dan? Als ik bij Pricewatch Kijk is de goedkoopste 215,-

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zaterdag 01 december 2001 02:39 schreef MREn het volgende:
100GB WD 7200 rpm IDE met 8MB cache is net zo snel als een gemiddeld 10.000rpm scsi schijfje.
De transfer rates komen redelijk in de buurt, maar dat is de helft van het verhaal. Als-ie een klein beetje random gaat seeken fiets de 10K SCSI schijf er erg hard langsheen.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

Misschien is een nieuw mamaplankje ook een oplossing, wel eentje dan waar een RAID controller op zit, waar je ook de schijven als "slave" bij aan kan hangen i.p.v. in RAID

Een MSI ofzo

Dus op je 1e contoller HD+CDRW op je 2e HD+DVD op RAID 1 HD als slave.

Heb zelf de MSI K7T Turbo

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Pagina: 1