dpkg failure tijdens installeren woody

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Met SuSE kan ik onderhand redelijk overweg, dus ik dacht: ik ga eens een "grote mensen linux" proberen. Bootdisks van debian gedownload (woody :) ik heb het niet zo op aardappels ;) ) en geinstalleerd. Althans dat probeer ik. Maar bij het installeren van het base systeem krijg ik een dpkg failure en daarna een debootstrap error. Is dit een bug waar een workaround voor is, of kan ik gewoon beter toch een aardappeleter worden?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik weet niet wat er aan de hand is! Maar wat je kunt proberen en wat ik ook altijd doe is:

Ga eerst een stable versie installeren en vervolgens installeer je met apt-get de upgrade er overheen!

Veel Suc6 met Debian GNU/Linux!! :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 21:21 schreef active2 het volgende:
Ik weet niet wat er aan de hand is! Maar wat je kunt proberen en wat ik ook altijd doe is:

Ga eerst een stable versie installeren en vervolgens installeer je met apt-get de upgrade er overheen!

Veel Suc6 met Debian GNU/Linux!! :)
Hey! Dat noem ik nou een goed plan :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 30 november 2001 22:04 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Hey! Dat noem ik nou een goed plan :)
Dat is een heel goed plan.

Ik ben ooit begonnen met Debian slink, daarna geupgrade via potato en woody naar sid. Drie dist-upgrades in twee jaar, en nog steeds een perfect werkend systeem zonder het ooit te hebben hoeven herinstalleren. Niet nader te noemen besturingssystemen van een niet nader te noemen bedrijf kunnen daar een puntje aan zuigen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Jah, de woody installer had nog issues (Woody is ook nog niet stable he).
Op vrijdag 30 november 2001 21:21 schreef active2 het volgende:
Idd, zo doe ik het ook altijd (kun je tenminste met 1 set bootdisks toe voor Stable, Testing of Unstable).
Je kunt op het einde bij package selection het beste voor 'simple' kiezen, en dan niks selecteren.
Dan, na de install, als je een erg kaal systeem hebt, je sources.list omgooien van stable naar testing, updaten, en dan alle programma's die je nodig denkt te hebben installeren.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ik had voor woody een mooie, verse udma100/ext3 bootdisk gedownload. Als ik nou upgrade van potato naar woody, kan ik dan die kernel kiezen & ext3 gebruiken? (een echte debian n00b vraag :) )

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Gewoon Potato installen, upgraden naar woody, en dan je eigen kernel met udma100 en ext3 erin bakken, en dan je filesystem omzetten naar ext3.
Pagina: 1