Toon posts:

probleempje met een amd systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen uit te leggen, en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik kocht 2 jaar terug een kompleet systeem amd k6 2 400,soltek sl-56d5/d1,sb 16b comp., 4mb agp kaart,
Ik had absoluut geen verstand van comp. en dacht dat dit een systeem was voor weinig geld, ik kon er alles mee doen, behalve spellen. Als ik een spel speelde liep hij vast,(beeld vast geluid bleef haperen).Ik dacht toen dat is simpel de videokaart vervangen.ik een viper550 gekocht(spijt). probleem niet verholpen toen een geluidskaart gekocht live player(geen spijt). zelfde probleem toen ander geheugen gekocht (kingston 128mb) en gvd nog steeds hetzelfde probleem. Nu ga ik gewoon een ander systeem kopen maar toch wil ik het oplossen, iemand een suggestie...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
koop een ander systeem en maak er een linux/router/fileserver van. iig. iet s waarbij geen games gespeeld worden.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

irq conflict? brak moederboard? verkeerde instellingen in bios? hitte? kan zo veel zijn

Verwijderd

Topicstarter
(ben geen kenner) irq conflict word volgens mij verholpen met de patch voor het via chipset. hitte, zijkanten van m'n kast zijn eraf, en heb in het bios het alarm voor de temp ingesteld op een lage temp. en het alarm is nog nooit afgegaan. maar kun je me iets meer vertellen over de bios inst.

bvd

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

check je bios ff

Verwijderd

Topicstarter
details please.
ik heb trouwens wel een keer m'n bios geupdated
ik weet niet wat je bedoelt met <<check je bios>>
bedoel je de versie of instellingen

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Gebruik uit dit tijd geen via drivers voor je MOBO die zijn echt zo brak als maar wat

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt niemand wie mij kan helpen, of stel ik gewoon een domme vraag??

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 16:28 schreef sloezz het volgende:
is er nou echt niemand wie mij kan helpen, of stel ik gewoon een domme vraag??
geduld ;)

um...het lijkt erop dat het moederbord brak is, ik neem aan dat je windows opnieuw geinstalleerd hebt :?

als dat niet zo is; gelijk even doen ;)
en dan; als windows geinstalleerd is:
• via 4-1 drivers, www.tweakers.net/meuktracker kun je ze vinden, laatste versie gebruiken
• drivers van je videokaart, weet niet zeker maar ik geloof dat je video kaart gebruik kan maken van de detonators, moet je ook bij de meuktracker kijken, naar de laatste versie die door MS getest is, 15.nogwat geloof ik.
• alle overige drivers installeren, even de rest van de instellingen goed zetten bij eigenschappen van systeem en dan prestaties geloof ik
daar lieg je even dat je computer netwerk server is ed. ;)

en dan zou het lekker stabiel geinstalleerd moeten zijn
uiteraard ook even DMA aanzetten mocht het nog niet aanstaan

en als het dan nog niet goed werkt, dan is het moederbord of de processor brak :{

Verwijderd

Topicstarter
kijk dit is iets waar ik wat aan heb bedankt VELDMUIS.
ik had trouwens alles al geprobeerd behalve dat met die detonators (nog nooit van gehoord)
Ik ga het proberen in ieder geval bedankt. als iemand anders nog suggesties heeft dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Topicstarter
dat met die detonators heb ik gecheckt maar dat was toch voor een andere videokaart volgens mij
Pagina: 1