jaja, je hoort het goie, ik ga de uitdaging aan (denk ik) een peltier met dikke vette luchtkoeling erop, ik heb alles al helemaal berekend en stuff en het moet gewoon lukken, en anders boeit het me ni zow, want ik wil toch een andere proc, een tb ofzo ipv duron850 k, heeft iemand dit al ooit gedaan? anders , als het lukt ben ik wel DE man of course:9
met 2 delta's moet da toch wel lukken? 2 120mm op elkaar douwen en op 12v laten draaien 
proberen waard...
proberen waard...
pecies, why zueren altijd die gasten zow, dat dat ni kan, kwa geld scheelt het wel enorm veel want fans zijn ni zow durr, en zkrs ni als je pa die van zijn werk kan kopuh voor minder geld
, ne voor dat geld wat ik bespaar koop ik wel isolatie
Sommige mensen nemen waterkoeling voor de stilte... Jij neem blijkbaar geen peltier voor de stilte
koop wel veel isolatie 
heb die 2 fans uns laten draaien, die draaien snoeihard, maar das ook errug te horen
suc6 ermee, post ook us wa pics, ben errug benieuwt
heb die 2 fans uns laten draaien, die draaien snoeihard, maar das ook errug te horen
suc6 ermee, post ook us wa pics, ben errug benieuwt
Verwijderd
Blij dat je dat durft. Maar denk ook ff na als je wil, zelfs de heftigste luchtkoelers zijn gemaakt om +/- 60 Watt tb of xp op een graad of 40~45 te houden.
een peltier op een 60 Watt proc moet ook een 120Watt+ peltier zijn ( liever een 156 of 172 ) die ook minstens voor een extra vermogen zorgen van minstens 150Watt ( in het geval van een 172 zelfs ruim 250 Watt !!! )
tel dat bij je proc op een kom tot een koeler die minstens 200 watt moet aan kunnen. ER zijn genoeg mensen die de warme kant onder de 30 graden Celsius krijgen met waterkoeling. Maar dan is de proc nog niet eens onder het vriespunt.
je moet dus je warme kant op 40 graden krijgen, om nog een beetje zin te hebben van je peltier. Anders kun je beter die superluchtkoeling direct op je proc zetten.
Om je warme kant op 40 graden te houden zul je dus ongeveer 4 superluchtkoelers moeten gebruiken. Zeg 4 swiftech mcx462's.
wordt best prijzig vindt je ook niet?
peltier+luchtkoeling is leuk voor op je noord-brug ofzo, 40 Watt peltier met een Alpha 8045 dat wil nog wel.
een peltier op een 60 Watt proc moet ook een 120Watt+ peltier zijn ( liever een 156 of 172 ) die ook minstens voor een extra vermogen zorgen van minstens 150Watt ( in het geval van een 172 zelfs ruim 250 Watt !!! )
tel dat bij je proc op een kom tot een koeler die minstens 200 watt moet aan kunnen. ER zijn genoeg mensen die de warme kant onder de 30 graden Celsius krijgen met waterkoeling. Maar dan is de proc nog niet eens onder het vriespunt.
je moet dus je warme kant op 40 graden krijgen, om nog een beetje zin te hebben van je peltier. Anders kun je beter die superluchtkoeling direct op je proc zetten.
Om je warme kant op 40 graden te houden zul je dus ongeveer 4 superluchtkoelers moeten gebruiken. Zeg 4 swiftech mcx462's.
wordt best prijzig vindt je ook niet?
peltier+luchtkoeling is leuk voor op je noord-brug ofzo, 40 Watt peltier met een Alpha 8045 dat wil nog wel.
The Rapier's story makes sense. Zo denk ik er iig ook over, anders was het natuurlijk allang veel gedaan, met luchtkoeling. En om nou 4 herriemakende fans op je peltiertje te richten, waardoor je cpu nog amper kouder wordt...
ik weet uit ervaring ook dat het niet te doen is.... (en bij mij was het nog maar een 72 W peltier... )
https://wren.co/join/Devian
fijn dat jullie alles wetuh maare ongeveer alle amchines op bijv mijn vaders werk zijn met peltier lucht gekoeld, en die dingen die heet worden (waarop de peltier zit) worden 10x zo heet als en proc duzz. maarja we zullen zien, maybe i'm wrong and perhaps i\m wright
Verwijderd
10x zo warm? lol een cpu zonder koeling red de 2-3 honderd graden wel , dus 10x zo warm lijkt me wat overdreven maarja post je results iig !! en good luck (u'll need it
)
Het klinkt toch echt alsof je helemaal niet weet waar je over praat. 
Maar okay, dromen mag.
Maar okay, dromen mag.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Als je zoiets letterlijk neemt(10x zo warm), moet je eigenlijk terug naar kelvin. Dan klopt er nog minder van, normale proc temp=50 C=>~325 Kelvin. 10x zo warm is dus een "ding" dat 3250 Kelvin heet is, normaal noemt men dat een las-vlam ofzo.Op vrijdag 30 november 2001 22:49 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
10x zo warm? lol een cpu zonder koeling red de 2-3 honderd graden wel , dus 10x zo warm lijkt me wat overdreven maarja post je results iig !! en good luck (u'll need it)
Maar ik vindt zijn verhaal best raar. Als iets zo heet wordt ( hij bedoelt vast iets wat "maar" 300 graden celsius wordt ofzo ) dan kan je dat echt beter koelen met een goede lucht koeler. Je hebt dan zo'n enorm verschill in temp tussen het object en de buitenlucht ( zegt 300-20=280 graden ) dat een lucht koeler echt heeft efficient is/wordt.
Een peltier kan wel, maar dan kan je voor het geld beter een nog iets grotere heatsink kopen.
Bovendien zijn de dingen waarover hij het heeft waarschijnlijk heel laag in vermogen. Wat zoals ik in mijn eerste reply al zij, ga je echt heel grote en dure heatsink nodig hebben om van een veel vermogende peltier een beetje plezier te hebben.
Het kan toch wel lukken met aan Alpha 8045 en 2 120x120x38 120 cfm fans ???
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Volgens Radiate levert een Duron 850 rond de 40 Watt aan warmte .. voor het gebruik van peltiers moet je 1.5 x het wattage van de CPU aanhouden, en dat zou dus neerkomen op 60 watt.. er moet dus 100 watt aan warmte worden afgevoerd, en dit lijkt mij iets te veel gevraagd van luchtkoeling..
Verwijderd
Nou...
Da man zul je niet zijn...
ik had het al een jaar of zo; 50W pelt met een Alpha PAL6035 op een Duron. Nu net mijn Duronnetje verkocht. Liep wel lekker op 1,3V op standaard MHz.
Beetje zonde van de moeite eerlijk gezegd. En de stroom. En het geld.
Koop liever een gewone nette koeler op een XP1600+.
Da man zul je niet zijn...
ik had het al een jaar of zo; 50W pelt met een Alpha PAL6035 op een Duron. Nu net mijn Duronnetje verkocht. Liep wel lekker op 1,3V op standaard MHz.
Beetje zonde van de moeite eerlijk gezegd. En de stroom. En het geld.
Koop liever een gewone nette koeler op een XP1600+.
Het gaat je niet lukken met een AMD cpu. Met een Intel zou het eventueel wel lukken, al heb ik daar al mijn twijfels bij.
Maar zoals Rick al zei: Dromen mag.
Post je wel even foto's al het groote moment van doorbranden daar is
Maar zoals Rick al zei: Dromen mag.
Post je wel even foto's al het groote moment van doorbranden daar is
Geen inspiratie
Verwijderd
Het kan wel werken hoor, maar dan moet je er wel een P3 600mhz of een Celeron 700 hebben ofzo. Die verstoken niet zoveel en dan kun je leuke temps. halen. Misschien ook wel een behoorlijk hoge overclock.
Greetz
Greetz
He gast... Lees dit eens 
En idd, peltier+luchtkoeling is alleen maar veel duurder dan alleen die luchtkoeling...
En idd, peltier+luchtkoeling is alleen maar veel duurder dan alleen die luchtkoeling...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Verwijderd
Heb het ooit met een classic Athlon 550 gedaan met een Alpha sink en die liep stabiel op 800 , maar met de warmteproductie nu ....
Of verkoop ze en geef het geld aan mijOp zaterdag 01 december 2001 18:47 schreef PsychoNL_II het volgende:
Als je toch van plan bent om een proc & peltier te mollen, geef ze dan aan mij...
The devil is in the details.
Verwijderd
Ik zou toch nog maar eens teruggaan naar de rekentafel, als ik jou was. Hint: bereken de Q aan de hete zijde van de peltier (=Qproc+Qpeltier), zoek de warmteweerstand van een Swiftech op, doe het rekensommetje, en meld het resultaat hier.
ik moet eerlijk toegeven dat jullie een great sence of humo hebben, maara de truth will sjow it! 
en btw als je dat verhaal van 10xzo warm zo gaat opvatte op de manier dei jullie doen, kn ik ook wel ff 'kut; opmerkingen makuh
en btw als je dat verhaal van 10xzo warm zo gaat opvatte op de manier dei jullie doen, kn ik ook wel ff 'kut; opmerkingen makuh
Verwijderd
Ik zal het even correct spellen voor je. De volgende keer graag zelf doen.Op zaterdag 01 december 2001 19:40 schreef jimtegoesdj het volgende:
ik moet eerlijk toegeven dat jullie een great sence of humo hebben, maara de truth will sjow it!
ik moet eerlijk toegeven dat jullie een great sense of humor hebben, maar de truth will show it!
en btw als je dat verhaal van 10x zo warm zo gaat opvatten zoals jullie dat doen, dan kan ik ook wel ff kutopmerkingen maken
Opmerking: ik ben net zo stronteigenwijs als jij, maar ik denk wel eerst na bij wat ik doe. Gewoon geld uitgeven aan iets waar je in het beste geval niets mee opschiet is niet slim.
Nog een opmerking: luchtgekoelde 80W peltiers op je proc: been there, done that, and ditched it.
Verwijderd
De volgende post heb ik niet geplaats om je geld te besparen. Alleen omdat ik er niet om kan lachen als er onnodig dingen worden gemold!!!! 
Ok, we gaan uit van een duron 850, niet oc'ed. (Fl 155,-)
Je wilde een Peltier element van 80W gebruiken.
Kryotherm ICE-71 80W kost bij de OC-Shop: (Fl 98,99)
Als je dus een brute luchtkoeler wil hebben:
Alpha PAL8045T + Delta FFB-80HP fan. (Fl 195,-)
n0va had al aangegeven dat die Duron ca. 40W eruit gooit,
de ICE-71 kan 80W "overpompen", maar geeft zelf 128.8W af.
Dan zit je dus op 170W, dat mag jouw koelblok gaan afvoeren.
Dan kom je op een temparatuur van 65C. Gebruik van TEC is dus nutteloos.
Dus ben je nu DE man omdat je je proc met TEC op 65C krijgt (AMD Duron die 0,0 is overgeklokt), wacht maar tot jij dat ding wel ga overklokken, dan ben je niet DE man, maar DE LUL!
En je word door een paar duizend (water)Tweakers die DOC bezoeken uitgelachen omdat er weer de één of andere mongool eigenwijs moest doen zonder na te denken.
BTW Voor de prijs die je betaald voor een superdeluxe luchtkoeling, heb je ook een nette waterkoeling.
Ok, we gaan uit van een duron 850, niet oc'ed. (Fl 155,-)
Je wilde een Peltier element van 80W gebruiken.
Kryotherm ICE-71 80W kost bij de OC-Shop: (Fl 98,99)
Als je dus een brute luchtkoeler wil hebben:
Alpha PAL8045T + Delta FFB-80HP fan. (Fl 195,-)
n0va had al aangegeven dat die Duron ca. 40W eruit gooit,
de ICE-71 kan 80W "overpompen", maar geeft zelf 128.8W af.
Dan zit je dus op 170W, dat mag jouw koelblok gaan afvoeren.
Dan kom je op een temparatuur van 65C. Gebruik van TEC is dus nutteloos.
Dus ben je nu DE man omdat je je proc met TEC op 65C krijgt (AMD Duron die 0,0 is overgeklokt), wacht maar tot jij dat ding wel ga overklokken, dan ben je niet DE man, maar DE LUL!
En je word door een paar duizend (water)Tweakers die DOC bezoeken uitgelachen omdat er weer de één of andere mongool eigenwijs moest doen zonder na te denken.
BTW Voor de prijs die je betaald voor een superdeluxe luchtkoeling, heb je ook een nette waterkoeling.
Pagina: 1