ik wil een 4.86 (8 mb ram) als server gebruiken er staat nu win 95 op maar ik ben daar niet zo tevereden mee dus zoek ik het linux equivalent van win 95.
Wat ik me nog kon herinneren van mijn 486 als servertje, dik een jaar geleden, was dat debian(en waarschijnlijk slackware ook, maar daar heb ik geen ervaring mee) de enige distributie is die te installeren viel met maar 8MB ram.
(debian installatie procedure maakt zo snel als mogelijk gebruik van swap-partitie, dit in tegenstelling tot bijvb redhat. Redhat begint met files van meer dan 8MB in het geheugen te laden .. voor dat je een swap partitie kunt activeren. (waarbij de handel dus vastloopt))
(debian installatie procedure maakt zo snel als mogelijk gebruik van swap-partitie, dit in tegenstelling tot bijvb redhat. Redhat begint met files van meer dan 8MB in het geheugen te laden .. voor dat je een swap partitie kunt activeren. (waarbij de handel dus vastloopt))
Toen ik mijn gateway 486 van w95 -> linux om heb gebouwd werd internet veel stabieler (casema). Voorheen zakte de snelheid na een minuutje in naar heel weinig. Linux bleek de juiste keuze te zijn.Op vrijdag 30 november 2001 20:34 schreef toffenboy het volgende:
ik wil een 4.86 (8 mb ram) als server gebruiken er staat nu win 95 op maar ik ben daar niet zo tevereden mee dus zoek ik het linux equivalent van win 95.
Probeer idd eens Debian, mooie lichte, goed bij te houden distro.
[edit]
Lees http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152316/ eens door. En haal het gerust omhoog, daar is het draadje voor
Hmmmm... Dan heb jij zekers niet de nieuwste Kernel + RedHat release... In de Kernel config staat dan een optie om de cache-ing naar de swap te veranderen...Op vrijdag 30 november 2001 21:16 schreef gekkie het volgende:
Redhat begint met files van meer dan 8MB in het geheugen te laden .. voor dat je een swap partitie kunt activeren. (waarbij de handel dus vastloopt))
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."