Toon posts:

[OC] XP multiplier weer terug naar 11x :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat unlocken van mijn XP gaat niet zo fantastisch. Na de laatste unlockpoging heb ik niets meer gedaan, maar daarna kon ik wel gewoon multipliers instellen, alleen de gewenste 12.5x dus niet. Maar net zette ik mijn PC aan: de multiplier staat dus nu vast op 11x, maakt niet uit wat ik instel. Wazig hoor :(

Zitten er in de omgeving van Oss mensen met een DDR bordje dat de XP accepteert, waar ik 'm eens in kan gooien? Toch eens even testen of het toevallig niet aan het mobo ligt.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Je bent iig niet de enige met het probleem, op de hcc bij de tweakers stand hadden ze een hele tray liggen met cpu's die niet geunlocked wilde worden, of dat nou aan de unlocker lag of aan de cpu..

Blijft niet de makkelijkste cpu om te unlocken die XP.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 30 november 2001 20:32 schreef DaBit het volgende:
Hmmm, dat unlocken van mijn XP gaat niet zo fantastisch. Na de laatste unlockpoging heb ik niets meer gedaan, maar daarna kon ik wel gewoon multipliers instellen, alleen de gewenste 12.5x dus niet. Maar net zette ik mijn PC aan: de multiplier staat dus nu vast op 11x, maakt niet uit wat ik instel. Wazig hoor :(

Zitten er in de omgeving van Oss mensen met een DDR bordje dat de XP accepteert, waar ik 'm eens in kan gooien? Toch eens even testen of het toevallig niet aan het mobo ligt.
Ik heb gisteren een stukje gelezen, en ik weet wat dit betekend.
Als er 1 laser lock in contact staat met een van de contactjes (met andere woorden sluiting), dan krijg je altijd een multiplier van 11x
Ik hoop dus dat je je laser locks nog schoon krijgt en geen seconde lijm hebt gebruikt. ;)
Mijn multipliers werken allemaal perfect sinds ik hem unlocked heb.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Gewoon door knutselen Dabit, jij hebt al zo veel tegenslagen gehad die je weer teboven bent gekomen, dat dit ook wel weer zal lukken.
Wel vreemd trouwens dat jij bezig bent met koelmethoden waarvan de helft hier amper weet hoe het werkt en dat het unlocken van een simpel cpu'tje niet wil lukken.
Ik zou denken dat het gewoon aan die cpu licht.

Verwijderd

DaBit, Heb je je bruggen al doorgemeten met een multi-meter .. ? Wanneer de multimeter aangeeft dat je bruggen goed zijn denk ik ook dat het iets met je mobo is .. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet echt 100% zeker dat mijn gaatjes goed gevuld zijn met lijm (kan ff geen pic posten: ben nu Linux aan het installeren). Het is ook typisch dat het pas na een week ofzo weer gebeurt.

Zou 't iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik die proc afkoel met een peltier? Krimp/uitzetting ofzo?

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 01 december 2001 19:40 schreef DaBit het volgende:
Ik weet echt 100% zeker dat mijn gaatjes goed gevuld zijn met lijm (kan ff geen pic posten: ben nu Linux aan het installeren). Het is ook typisch dat het pas na een week ofzo weer gebeurt.

Zou 't iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik die proc afkoel met een peltier? Krimp/uitzetting ofzo?
Tja, daar kan ik inderdaad minder van zeggen, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Heb je een stukje tape over de L1 bruggen gedaan na het unlocken zodat er niets meer mee kan gebeuren ?
Is echt raar.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik ook al gedaan. Da's een kleine moeite.
Ik heb ook geen idee. Ik krijg zin om gewoon de soldeerbout te pakken in plaats van dat geklungel met die lijm. Ik heb alleen geen idee of soldeer niet meteen die kleine vlakjes goud weglegeert.

• Rick2001

Rick2001

Da's inderdaad een te groot risico denk ik, om dat te proberen.
Natuurlijk was dit de simpelste oplossing voor mensen die een goeie bout en soldeerkunsten bezitten dan.

Verwijderd

Hoe koud wordt dat deel van jouw cpu Dabit. Ik heb namenlijk effe zitten nadenken over dit ongewone probleem. Maar kan het niet zo zijn dat die lijm onder een bepaalde temperatuur wel gaat geleiden. Er zijn namenlijk diverse stoffen die beter gaan gelijden bij een lagere temperatuur.

Verwijderd

soldeerbouten rulen. hiero alle amd's geunlockt met het kleinste puntje 2mm, en met 2mm soldeer in potlood.

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
Het wil nog steeds niet echt lukken. Dat spul wat je eerst had gebruikt om de gaatjes op te vullen (tandartsspul,) hoe heb je dat er ooit uit gekregen dat spul wordt toch bikkelhard. Misschien dat dit toch kortsluiten maakt. Heb je je processor nu weer opnieuw doorgemeten nu je alleen nog maar MP 11 hebt?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

Topicstarter
Rick2001:
Helemaal gerust ben ik niet op de soldeermethode, maar ik ga het toch eens proberen denk ik. In vergelijking met dat moderne PQFP en TQFP SMD spul heb je bij een Athlon XP zeeen van ruimte om te solderen. Het unlocken lukt zo ook niet, dus veel heb ik er niet op te verliezen.

Sidewinder:
De coldplatetemp varieert zo tussen de -6 en 5 graden, afhankelijk van de load en watertemp. De CPU tempmeter op het mobo geeft zo rond de 8-10 graden boven de coldplatetemp aan (dus coldplate op 4 graden, dan is de cputemp 10-12 graden).

groundzero:
Welke temperatuur?

ice-T:
Ik heb dat spul met wat aceton en een wattestaafje eruitgekregen. Dat was niet zo'n ramp. Ik heb met een sterk vergrotende loep gecontroleerd of dat spul er ook idd uit was. Ja dus. En er was geen zilverlijm langsgekropen. Daarna heb ik (bij gebrek aan meer van dat spul op dat moment) die gaatjes gevuld met 2-componentenlijm. Deze krimpt mooi bij het uitharden zodat je niet meer hoeft te schuren daarna.

• Rick2001

Rick2001

Ik ben benieuwd naar je soldeer resultaten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een beetje last van ingebouwde angst om te gaan solderen op een processor van veel $$$. Vooral omdat ik dan zowiezo alle garantie die ik evt nog zou hebben kwijtraak. Soldeersporen op een proc verberg je niet.

Ik heb een nieuw topic gepost over dat sodleren van de XP. Ik hoop dat ik nog wat meer info kan krijgen over de twee vragen die nog blijven knagen...
Pagina: 1