Toon posts:

AMD XP 1800+ CRASH !!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een XP 1800+, gekocht, gisteravond knalt ie eruit en nu doet hetniks meer, hij gaat niet eens aan, Kan het zijn dat de voeding het begeven heeft? ;(
Het is een 235W voeding.

Verwijderd

dat zou inderdaad goed kunnen ja,
235W is echt weinig zeker als je er nog wat andere stroomvreters in heb hangen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een brander, dvd speler, 2 harde schijven, floppy erin.

Verwijderd

Dan zal het naar alle waarschijnlijkheid aan je voeding liggen. ;(

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41

charrel

Cortisol4life..

amd> minstens 300watt> liever nog 350/400
ik had ook 235 sloeg continu uit

Verwijderd

2 schijven trekt ook al flink wat stroom, en mischien heb je er zelfs nog wel een Gforce 3 inhangen ofzo en die is er ook niet zuinig mee, dus je zal helaas op zoek moeten naar een nieuwe voeding ben ik bang

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 30 november 2001 19:57 schreef Tastan het volgende:
Ik heb vorige week een XP 1800+, gekocht, gisteravond knalt ie eruit en nu doet hetniks meer, hij gaat niet eens aan, Kan het zijn dat de voeding het begeven heeft? ;(
Het is een 235W voeding.
Je bedoelt dat je alleen een XP PR1800 hebt gekocht, dus als upgrade voor een huidig systeem? Of heb je het over een geheel nieuwe computer? Want als je processor een upgrade is van een oudere AMD Socket A processor is het verhoogde elektriciteitsverbruik van het ding te verwaarlozen, tenzij je voeding van tevoren al tegen z'n maximale belasting aanzat.

Als het een nieuw systeem betreft, is het best mogelijk dat je PSU te zwak is. Crashte 'ie toen je 'm volledig belastte (bv. was je een spel aan het doen en was je CPU en GPU usage 100%)? Verder is een slechte koeling natuurlijk ook mogelijk. Als je een OEMcomputer hebt gekocht kun je het beste teruggaan naar je leverancier, als het zelfbouw is kan je het beste een andere PSU proberen.

Edit: Shit, ik moet sneller gaan typen :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het een paar dagen gedaan...
Ik hoop niet dat mijn CPU of MB stuk is.

Verwijderd

Hoe kun je 'zien' of je voeding het niet trekt.
Zijn hier tooltjes voor?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op vrijdag 30 november 2001 20:09 schreef Tastan het volgende:
Hij heeft het een paar dagen gedaan...
Ik hoop niet dat mijn CPU of MB stuk is.
probeer eens eens een andere voeding dan
ik had ook probs met minder dan 300 watt

Verwijderd

misschien ff van een vriend/kennis ofzo een voeding lenen want ik schat dat het daaraan ligt

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 30 november 2001 20:10 schreef cypro66 het volgende:
Hoe kun je 'zien' of je voeding het niet trekt.
Zijn hier tooltjes voor?
Nope, je PSU heeft geen output die informatie over de belasting aangeeft. Je zult dus zelf een rekensommetje moeten maken. Dit is uiteraard niet heel precies te doen, maar als je voor harddisks en CD-drives 15W per stuk neemt en voor je CPU + fans 100W dan kom je aardig in de buurt. GeForces trekken ongeveer 50 à 60W

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Als je hem aan zet en hij doet echt helemaal niks meer... Dan kan je er van uit gaan dat het je voeding is.. aangezien er anders meestal wel iets van je ge-pruttel/-piep/-klaag uit de speakers op je moederbord zou komen..

Het kan natuurlijk ook dat je voeding wat andere hardware heeft meegenomen maar die kans is niet heel erg groot.. (als je voeding gewoon aan overbelasting is overleden)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Als je harde schijf en fans niet eens gaan draaien ligt het aan je voeding of aan je moederbord.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Probeer een een 300W voeding

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300W ATX voeding erin gestopt en HIJ DOET HET WEEEEEER. !!!!! TNX GUYS *D

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op vrijdag 30 november 2001 20:15 schreef Splatter het volgende:
Als je harde schijf en fans niet eens gaan draaien ligt het aan je voeding of aan je moederbord.
Na ja.. als je een atx kast hebt.. (en dat heeft ie neem ik aan met een Amd xp :) ) dan hoeft dat niet persee.. ahoewel de kans dat dat stuk op je moederbord kapot is niet erg groot is..

Weet je btw wel zeker dat je je kabeltjes van je powerbutton naar je moederbord er goed in hebt zitten enzo? neem aan van wel.. maar wie weet..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Splatter
  • Laatst online: 26-11-2021
I love happy endings :7

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op vrijdag 30 november 2001 20:18 schreef Tastan het volgende:
Ik heb een 300W ATX voeding erin gestopt en HIJ DOET HET WEEEEEER. !!!!! TNX GUYS *D
Ok.. Fijn! :)

Verwijderd

Ik had vroeger een P2 met een voeding van 300 W, nu heb ik een athlon 1300 Mhz, met dezelfde voeding en hij zou ook af en toe es uitslaan bij volledige processorbelasting, ligt dus waarschijnlijk aan de voeding

Verwijderd

he dat met dat rekensommetje, klop niet
heb hier zo'n medion (aldi) pc,
2x cd
1x hdd
CPU
GF2

200 watt voeding

ik heb wel probs met m'n nic, ik kan wel gamen, maar niet op iemands pc surfen, dan loopt ie vast maar dat komt denk nie door m'n voeding

Verwijderd

Ik had standaard bij m'n Amd XP 1600+ standaard 350 Watt voeding. Heb er nu 2x Cd-romspeler, 1 HD en GF2 aanhangen...

Werkt perfect. :P

Verwijderd

hmm
Er zijn ook al lang hdd die 'maar' 10 watt gebruiken.
Hangt ook af van P4 - K7, en mobo etc. etc.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Knalt ie eruit? is hij echt eruit geknald? want dat lijkt me niet best....

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:35

Wimo.

Shake and Bake!

Prutsers :P

Ik had een 200W voeding.. met daaraan 2 hd's 2cdrom spelers en een t-bird 1333.. nu jullie weer :o

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 00:13 schreef Wimo. het volgende:

Ik had een 200W voeding.. met daaraan 2 hd's 2cdrom spelers en een t-bird 1333.. nu jullie weer :o
Die T-Bird 1.33 vraagt al rond de 110 Watt, dus dat trekt je voedinkje never nooit niej..

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dan kan ik toveren :Y)

• Contagion
  • Laatst online: 09-08 00:54
Ik heb ook een athlon 1200 met brander, 2x hdd en tnt1 (jawel :)) kaart en 768 mb op een 230w hangen, werkt ook prima hoor. Is powerman voeding uit inwin kast

• 0rbit
  • Laatst online: 14-08 11:48
Op vrijdag 30 november 2001 20:09 schreef Koeschaap het volgende:
2 schijven trekt ook al flink wat stroom, en mischien heb je er zelfs nog wel een Gforce 3 inhangen ofzo en die is er ook niet zuinig mee, dus je zal helaas op zoek moeten naar een nieuwe voeding ben ik bang
Hooguit 1,5A bij 12 volt... 18 watt? Woah... :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

DaRoot

Some say...

Ik had laatst iemand op de zaak, die wilde een MSI Turbo en een Athlon 1400 in zijn HP Vectra desktoppie... met 140 Watt voeding... Ik had zoiets van: No way Jose, dat gaat niet werken. Dus ik pak al vast de 250 watt uit de kast...
Blijkt dat ie prima werkt met 140 watt! Hij had ook nog 1x CD-rom plus 2x 40 GB 7200 rpm erin...

Nou jij weer *D

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:57 schreef Tastan het volgende:
Het is een 235W voeding.
Op vrijdag 30 november 2001 20:18 schreef Tastan het volgende:
Het spijt mij ten zeerste maar die 300 Watt voeding had je zeker al klaargezet en geleend van je buurman voor je dit topic opende :? Raar hoor dat je er dan nog een topic voor moet openen.

Zit welgeteld 21 minuten tussen het begin van je topic en je oplossing. Erg snel gedaan, en ik geloof er geen **** van. No hard feelings trouwens!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:21

zucht ... het KAN fout gaan. het hoeft niet

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Op zaterdag 01 december 2001 00:42 schreef n0va^ het volgende:

[..]

Die T-Bird 1.33 vraagt al rond de 110 Watt, dus dat trekt je voedinkje never nooit niej..
110 |:(... Ga is op amd kijken... Daar staat dat ie ongeveer 70 watt is! Maar ik denk als je 230 watt voeding hebt dat ie wel enige vorm van aan moet gaan moet hebben :P. Want als ie standaard op 650 mhz staat dan is dat toch stuk minder.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op zaterdag 01 december 2001 01:56 schreef DaRoot het volgende:

[..]

Ik had laatst iemand op de zaak, die wilde een MSI Turbo en een Athlon 1400 in zijn HP Vectra desktoppie... met 140 Watt voeding... Ik had zoiets van: No way Jose, dat gaat niet werken. Dus ik pak al vast de 250 watt uit de kast...
Blijkt dat ie prima werkt met 140 watt! Hij had ook nog 1x CD-rom plus 2x 40 GB 7200 rpm erin...

Nou jij weer *D
Das best wel stijl *D

• MartNL
  • Laatst online: 02:34

MartNL

Dat kan nooit want bij werkte 200 watt al niet.
Dus het kan nooit maar dan ook nooit zo zijn ,dat het bij iemand anders wel werkt.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Das knap :) maar ga maar gerust voor een 300 watt of 350 watt voeding hoor. denk inderdaad dat jouw voeding het niet trekt. Als je je voeding open maakt zit er een zekering in 5A meestal kijk effe of die niet doorgebrand is. ;)

Verwijderd

Teveel strrom uit een voeding kan een tijdje goed gaan. Maar vroeger of later zal je zien dat de overbelasting de voeding gaat beschadigen.

Het is vergeljkbaar als altijd maar plankgas rijden met je auto, dat gaatniegoed...
Pagina: 1