RH7.2 groot probleem :'(

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb RH7.2 geinstalleerd en dat ging perfect, maar als ik me pc uitzet en evenlater weer aanzet komt ie bij het opstarten niet verder dan configuring kernel parameters.
Daar blijft ie gewoon hangen zonder foutmelding.

Ik ken me pc echter wel resetten na een installatie, maar zodra ik em uitzet is het over.

En aangezien ik er nietecht van hou om onder dwang me pc aan te laten wil ik graag van dit probleem af... maar hoe?? :'(

ps. ik had dit probleem ook al met RH7.1 en kwam er toen ook niet uit.

Iemand enig idee??

hardware :

celly566@878
512 mb ram
P3V4X mobo
Hercules 3d prophet2 mx
20 gig hd
sb 128PCI

edit:
topictitel had misschien wat specifieker gekunt, maar kweet nietecht hoe ik dit kort moet formuleren...

Verwijderd

Hoe zet jij je pc uit dan ? Geef je een shutdown c.q. halt commando of exit en dan de stroom dr af ? Als je je filesystem niet netjes afsluit kan dat tot problemen leiden...

• mowgli
  • Niet online
ik sluit gewoon af onder kde2 met logout en daarna shutdown. en dan sluit ie alles netjes af en me computer uit. Alleen daarna aanzetten en opstarten vormt dus een probleempje.

Verwijderd

Overclocken en Linux is een combi die niet altijd even goed werkt. PRobeer eens of het probleem zich ook voordoet op het moment dat het systeem op normale snelheid draait (=volgens de specs).

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
neem dan een andere distributie

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op vrijdag 30 november 2001 20:14 schreef maartenb het volgende:
neem dan een andere distributie
|:(

Zeker nog nooit met Red Hat gewerkt?

• mowgli
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 19:57 schreef janjanjansen het volgende:
Overclocken en Linux is een combi die niet altijd even goed werkt. PRobeer eens of het probleem zich ook voordoet op het moment dat het systeem op normale snelheid draait (=volgens de specs).
maakt het default voltage ooknog uit denk je?? want ik ben gvd me jumpers kwijt merk ik |:(

op standaard snelheid( 566 dus ) @ 1,80 volt doet ie het iig niet...

Verwijderd

Probeer het eens uit. Ik vermoed dat processor voltage niet/nauwelijks invloed heeft op de werking van Linux.

• mowgli
  • Niet online
Het werkt op default voltage ookniet. Kheb ergens anders jumpers vandaan gevist.

Maar het ligt dus niet aan het overklokken.

Maar waar welaan...?? :(

• mowgli
  • Niet online
schop :?

plz iemand?? ik ben echt radeloos :(

• mowgli
  • Niet online
Laatste schop danmaar :'(

Echt niemand??

Ik ben nu mandrake ook aan het downen misschien dat die wel goed werkt.

Verwijderd

Voordat je je hele installatie overhoop gooit is een andere kernel versie misschien wel voldoende. Probleem is dat je geen duidelijke foutmelding hebt. Heb je al op het redhat forum gekeken ?

• mowgli
  • Niet online
Goed ik zit hier dus onder RH7.2 (opnieuw geinstalleerd) en hij blijft dus hangen tussen het zetten van de configuring kernel parameters( hier geeft ie ok en daarna nix meer ) daarna zou moeten komen dat ie de date en time gaat zetten, maar dat laat ie dus nietmeer zien. Dus ik denk dat ie daar de mist mee ingaat :?

En dat Red Hat forum is misschien wel een goed idee. nognieteens aan gedacht |:(

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29

chromeeh

the Gnome

Hmmmmm....klinkt als een probleem met het aanroepen van de kernel. Heb je je Kernel op een Ex2 of een Ex3 filesystem staan? Bij mij werkt het ook niet in een Ex2 filesystem, je kunt dit tijdens de set-up aanpassen met DiskDruid :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• mowgli
  • Niet online
Bij Red Hat 7.1 had ik ext2 en bij Red Hat 7.2 had ik ext3. Werkte alletwee niet :(

Ik draai nu mandrake 8.1 maar daar is precies hetzelfde aan de hand op precies hetzelfde moment.

Ik denk dus inderdaad dat het iets is met de kernel, maar hoe verhelp ik dit dan?? Is er misschien ergens een file die aan zou geven waar de fout zit?? want dan kan ik dit zien voordat ik me pc afsluit zegmaar :)

Verwijderd

Een root met ext3 heb ik ook en geen enkel probleem met booten. Maar ik heb geen RH meer sinds 6.2 (goede versie !).
Vaag dit, zonder een foutmelding heb je geen info om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Kijk eens in /var/log/messages of je iets ziet wat niet ok is. Post anders een gedeelte van het niet kunnen booten hier eens.

Een ander idee is de moeilijke manier. Probeer eens Slackware of debian (waarbij de install van slackware iets eenvoudiger is en bij debian je een goede packagemanager hebt).

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29

chromeeh

the Gnome

Heb je al op Linux.Com gekeken voor een nieuwere Kernel versie?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• mowgli
  • Niet online
is er misschien iets wat ik met de bootdisk kan doen?? want toen ik vannacht thuis kwam uit de stad heb ik me pc uitgedonderd omdat ik wilde gaan slapen, maar nu kom ik linux dus weer niet in :(

en wat wil je precies zien?? me /var/log/messages ?? die is errug lang en nietecht overzichtelijk.

En zou het nuttig zijn om slackware of debian te proberen?? Want ik begin te vermoeden dat het aan kernel 2.4 ligt aangezien toen de problemen begonnen volges mij.

Verwijderd

Hey,

ik heb ook eens rare lockup problemen gehad met RH7.2

Ik heb dit opgelost door in m'n BIOS power managment af te zetten.

Later kwam ik erachter dat setting ACPI en ACPI/APM de schuldige was (ik weet niet waarom!).

Staat nu op het iets oudere APM en heb nooit meer problemen gehad.

Hopelijk helpt dit?

• mowgli
  • Niet online
Power managment stond al uit in me bios.

Dit doet ie :

Mounting proc filesystem [OK]
DevFS Deamon [OK]
Configuring kernel parameters [OK]

en daarna gaat ie nietmeer verder. hierna komt volges mij iets wat met de datum of de tijd temaken heeft.

Owja dit is mandrake. Aangezien ik wilde kijken of het met een andere distro ook was. maar bij RH7.2 hangt ie op hetzelfde moment.

• mowgli
  • Niet online
w00000t het werkt. Ik heb als wanhoops poging me bios defaults geload en toen bootte die wel door :? Ik weet dus nu nogsteeds niet wat het was, maar het werkt weer :)

Iedereen die geprobeerd heeft tehelpen thnx :)
Pagina: 1