Toon posts:

Weer een casemodje bij...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zag hier verschillende topics voorbij komen met echt mooie casemods, dus dacht ik om er ook eentje te doen.

PcChips microATX bordje gekocht (all in one om linux server van te maken) en gezorgd dat het in mijn baby-AT tower kon. (zat daarvoor een 386DX40 in.. mocht wel eens vervangen worden door een Duron800'tje vond ik :) )

omdat ik toch bezig was, heb ik ineens de case zwart gemaakt en wat beginnen rommelen met de layout.

Toetsenbord ook maar ineens aangepakt (die is leuk gelukt!)

Op de plaats van de 3.5" bays komt een LCD display waar ik met lm_sensors wat stuff op ga displayen. En misschien ook de load van het systeem.

omdat ik toch bezig was, heb ik ineens mijn main case aangepakt. Niet écht een mod, maar gewoon iets dat moest gedaan worden. PC liep veel te warm ;(
Wel leuk is dat ik het kan regelen :)

ok, hier de foto's:
http://users.pandora.be/freedom.systems/casemod/

PS: die zwarte case is echt goed gelukt (sorry voor de brakke foto's maar ik heb een philips webcam (zegt dat genoeg? hehe)) en bwijst dat je met huis-tuin-en-keuken stuff wel iets leuks kunt doen.
Kas ik afgeslist met de hand (errug leuk <sarcastisch>), dan 2x geverfd met plakaatverf. En na 24u drogen een dikke laag haarlak op gedaan. ( :+ )

It's 8-)

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Zeker niet verkeerd.

Verwijderd

ziet er wel havtig uit :9

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

Wat voor monitor heb jij zeg.....

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op vrijdag 30 november 2001 19:39 schreef Adze15021979 het volgende:
Wat voor monitor heb jij zeg.....
whehe die ken ik , dat is een target monitor 14" maar wel een hele goeie die van draaide zelfs op 1600x1200 60hz :P voor 14"zeker niet slecht ding..

mare, voor de rest wel een maffe mod..beejte een studenten mod :P maar goed :) altijd leuk ik ge morgen ook maar weer ff wat doen >:)

Verwijderd

ziet er wreed uit,

waarom die voeding zo en die knoppen op je main pc (fan en ??)

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

leuk gedaan, wil ik ook :D
Als ik wat geld heb prop ik ook een 800 ofzo in me AT kastje waar nu een 66 in zit :o

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, target 14" inderdaad :)

wordt nu gebruikt als linux console ding.

ik heb een beetje reactie gehad op die knoppen. (blackcase12.jpg)
De rechtse is aan/uit voor de fan in blackcase11.jpg.
De linkse is een potmeterken die fan regelt van 5V naar 11,4V.

Heb gauw even schema opnieuw gemaakt (was het kwijt) en erbij gepost omdat sommige daar vragen over hadden.

Ik weet niet zeker of het schema klopt. Heb het vlug uit het hoofd even gedaan. Best even testen of het goed werkt. (zal niks kapot doen hoor, enkel regeling kan raar doen. (sprongen maken))

waarden:
potmeter: 10K (liefst nog lager als het kan)
zielsalleenstaande resistor: 1k (mag eender zijn eigenlijk hoor, niet te laag)
condensatorkes: druppeltentaaldinges (zo van die kleine ouwe platte oranje-bruine vijgskes) zo laag mogelijk. (10 nF of zoiet) (om hoogfrequent rommel weg te doen.)

Veel plezier. Het is geen perfecte schakeling, maar ik wou gauw-gauw iets hebben.
Als je wilt, kan ik een héél mooie geven met opamp enzo. Maar die ligt in het labo op m'n werk momenteel.

tof dat jullie het wat vinden. Ik ben persoonlijk minder tevreden van de achterkant. Die moet mooier kunnen. Er steekt nog zo'n stuk alu uit dat er helemaal niet moet uitsteken.

Even de dremel terug boven halen ;)

let op de richting van de diode.
Die is er gewoon om spikes van die fan terug naar de voeding te sturen. Anders wordt de 7805 transistor dood-gespiked ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 19:53 schreef DCL_Redhead het volgende:
waarom die voeding zo [...] ?
omdat het een baby-at kast was. het microATX bordje is zo groot dat de voeding niet meer op zijn normale plaats paste.
dus dan maar op de plaats van de 5.25" bays :)

(en dan noemen ze het een microATX bordje hehe)

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
netjes gedaan...
ziet er allemaal wel strak uit.

ik ga binnenkort ook pics posten van mijn casemod

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:25 schreef Mannes het volgende:
netjes gedaan...
ziet er allemaal wel strak uit.

ik ga binnenkort ook pics posten van mijn casemod
wat heb jij dan gedaan soms?
Pagina: 1