Toon posts:

cd-rom overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje....
plotseling leest m'n cd-rom niet meer. Laatje gaat gewoon open en dicht. Heeft dus wel stroom. Zowel in bios als apparaatbeheer als verkenner wordt hij als drive of station herkend. Maar zowel in win Y2k als XP leest hij geen cd's meer. M'n brander die op hetzelfde ide-kanaal als slave zit werkt gewoon. Mag ik de conclusie trekken dat de cd-rom speler het tijdelijke voor het eeuwige heeft verwisseld?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ik zou zeker ff proberen met een DOS flop op te starten (uiteraard met CDrom drivers :P ) om te kijken of ie daar nog iets doet.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 08:10

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik zou doen wat Damon 8-) zegt met een gewone win 98 opstartdiskette / bootdisk wat jij wil *D en dan vraagt hij opstarten met of zonder cd rom ondersteuning doe je met ondersteuning en dan ff cd tje erin gooien en kijken als hij hem leest :? Weet je in ieder geval waar je aan toe bent *D

Serve The Humanity , Be Server

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
leuke sleutelhanger :)

Verwijderd

Topicstarter
heb het even geprobeerd onder dos (met win98 opstartdiskette, en met cd-rom ondersteuning).
Helaas geen levensteken. Issie dan dus dood?
Zo ja, wat is een goede vervanging (Qua DAE en clone CD ondersteuning?)Niet persé supersnel, wel betrouwbaar.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Probeer er eens een audio CD in af te spelen zonder computeraansturing (dus met de knopjes). Als hij dat ook niet meer doet is hij vast wel dood.

Verwijderd

Topicstarter
heb geen play knop op de speler. Overigens spint hij ook bij audio cd niet op.

Verwijderd

Hmm niet op spinnen is grote kans dat cdrom dood is :(

Open maken die hap en kijken of er een of ander snaartje o.i.d. los/kapot is. Heb je iig nog een beetje plezier van dat app.

Verwijderd

als ie niet spint dan is het wel bijna zeker dat ie het niet overleefd heeft :'( Uit elkaar halen die hap :)

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 21:07 schreef ByMeS_Dy het volgende:
als ie niet spint dan is het wel bijna zeker dat ie het niet overleefd heeft :'( Uit elkaar halen die hap :)
My kind off Guy/Girl B-)

Verwijderd

Topicstarter
okay, slopen dus maar.
Dank voor de mentale steun :'(
Pagina: 1