Mailform: rare x en y waarden bij mail

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:23

Midas

Thunderbirds are go!

Topicstarter
In een pagina heb ik dit formulier verwerkt:

<form METHOD="POST" ACTION="mailto:naam@provider.com" enctype="text/plain">
<input TYPE="text" NAME="name" SIZE="20">
<input TYPE="image" src="submit.gif" border="0">
</form>

Als ik dit formuliertje test door bijvoorbeeld 'test' in te tikken en te versturen, dan ontvang ik een mailtje met de volgende tekst:

"name=test
x=6
y=14"

Nu heb ik in principe de informatie die verzonden is, namelijk 'test'. Maar waar komen die x en y waarden nu ineens vandaan?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 17:22

rik

Dit zijn de cursorcoordinaten op het image!

• Midas

Midas

Thunderbirds are go!

Topicstarter
:) Daar had ik niet eens aan gedacht. Bestaat er ook een mogelijkheid om deze nuttige info uit te schakelen?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 30 november 2001 19:13 schreef Midas_ het volgende:
:) Daar had ik niet eens aan gedacht. Bestaat er ook een mogelijkheid om deze nuttige info uit te schakelen?
Ja. Met een gewone image werken, en die image linken naar javascript:document.forms['formNaam].submit().

• Midas

Midas

Thunderbirds are go!

Topicstarter
Nu ben ik de taal Java niet of nauwelijks machtig, maar ik zal eens gaan prutsen

In ieder geval bedankt

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 09:27
je bedoelt natuurlijk JavaScript...
en omdat je het zo aardig vroeg vanochtend heb ik het maar uitgewerkt:
code:
1
2
3
4
<form name='test' METHOD="POST" ACTION="mailto:naam@provider.com" enctype="text/plain">
<input TYPE="text" NAME="name" SIZE="20">
<a href="javascript:document.forms['test'].submit();">[img]'submit/gif'[/img]</a>
</form>

(al vind ik persoonlijk het versturen van mail op deze manier nogal vies: men moet mailprogramma hebben en smtp-server etc ingesteld hebben en het resultaat is ook niet echt super
met php of iets dergelijks kan het veel mooier en heb je deze nadelen dus niet)

Verwijderd

Of met een Perl mail a form scriptje...

Ook wel een elegante methode, op zich

Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/metal.gif

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op zondag 27 januari 2002 23:22 schreef RopStop het volgende:
Of met een Perl mail a form scriptje...

Ook wel een elegante methode, op zich
Afgezien van het feit dat het wellicht een hele elegante methode is (:?) heeft het hier weinig mee te maken, laat staan dat het nut heeft om dit topic weer omhoog te kicken.

Verwijderd

Het grote verschil tussen jouw en mijn post is dat er bij daadwerkelijk een toegevoegde waarde aan zat voor oplossing van het probleem, en bij jou niet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 28 januari 2002 23:22 schreef RopStop het volgende:
Het grote verschil tussen jouw en mijn post is dat er bij daadwerkelijk een toegevoegde waarde aan zat voor oplossing van het probleem, en bij jou niet.
Hmmz, ik denk niet dat iemand die net de eerste stappen zet in het maken van een mailform zit te wachten op perl. Als ik iets een wazige programmeertaal vindt dan is het wel perl. Wat dat betreft prefereer ik toch PHP (en ja, ik ben programmeur en heb veel met wazige talen te maken).
Nu is perl natuurlijk ook weer een taal die zo duidelijk is als de programmeur zelf, dus mischien zeggen de scripts die ik van perl gezien heb wel meer over de programmeurs dan over de taal zelf.
Ik zou dan eerder een gratis mailform provider aanraden.

Intentionally left blank

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 28 januari 2002 23:22 schreef RopStop het volgende:
Wellicht dat je dan mijn eerste post in deze thread over het hoofd hebt gezien. Midas_ vraagt zich af waar die x&y-waarden vandaan komen, en hoe ze zijn uit te zetten.
Vervolgens ga jij 2 maanden na datum dingen brullen over elegante perl-scriptjes.

Overigens is iemand vertellen dat hij Perl moet gaan gebruiken niet echt een oplossing voor het probleem, aangezien perl die x en y waarden ook gewoon als HTTP_POST_VARS zal zien en hij ze alsnog in het mailscript op zal nemen. In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat Midas_ wel zelf Perl kent had je post wellicht iets toegevoegd als je ermee doelt op het zelf schrijven van een script. Maar als dat het geval was geweest dan had hij hier denk ik niet komen aankloppen voor een oplossing van z'n probleem.
Pagina: 1