Toon posts:

wel internet-sharing, geen file sharing onder XP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Het lukt me niet files te sharen met XP. De computers zien elkaar gewoon niet en zover ik weet heb ik de gebruikelijke dingen gechecked (zoals die xp troubleshooter). Het vreemde is dat internet sharing wel werkt. Op mijn andere comp heb een ADSL connectie op win98se en op een derde comp staat ook win98se de andere comps zien elkaar gewoon. Op de compwaar ik XPP op het staat heb ik ook een multi-boot en onder mijn WinME of 98se boot doet die het wel!
Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

als je het gastgebruik aanzet moet het zeker lukken ...
(bij gebruikers in je config. scherm)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

je moet ff een login maken voor die computer. Ik geloof dat dat wel staat in de faq van WOS.

Localhost is where the heart is

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Network Setup Wizard uitgevoerd op de WinXP-PC?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb ik allemaal geprobeerd maar zonder succes :(

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Netbeui installeren op beide PC's... Wat ook helpt is op de ene PC \\<ip-adres-andere-PC> in te typen: bijvoorbeeld:

\\192.168.0.1

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

het zou ook moeten kunnen met tcp/ip, maar idd als je netbeui (hoe spel je dat?) installeerd weet je zeker dat windows het herkent..)

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
als je alleen met TCP-IP werkt (want daar mot internet sharing over) dan kan het zijn dat je niet in dezelfde SUBNET zit, dan zie je elkaar dus totaal niet.
Subnet word bepaald door je IPrange.
Als je je IP's niet kunt aanpassen dmv. statisch te zetten of dmv een DHCP te laten draaien op je LAN dan kun je NetBeui nog altijd installeren omdat deze niet met IP adressen werkt. Nadeel: 2 protocollen zijn langzamer dan 1 protocol.

suc6 ermee.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

moah.. hangt er vanaf.. tussen twee computers is netbuei wel het (theoretisch) snelste protocol. Het feit of dat ook idd zo is hangt dan wel weer erg af van je configuratie en netwerk. Om te zien of je subnet goed staat: wat voor ip's heb je toegekent aan de computers op dit moment?

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb dat probleem ook gehad en als volgt opgelost:

Klik met rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen.
Ga naar tabblad Computernaam en klik daar op Wijzigen.
Hiermee kun je je werkgroep wijzigen...

Ga hierna naar je netwerkinstellingen en zet ff je ip adres neer als dat er nog niet stond.

Maar meest van de keren helpt alleen de werkgroep veranderen al, dus ik bedoel dat ie gelijk is aan de andere pc's.
Dat was bij mij de oplossing.

Succes kerel.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo Mensen,

Ik heb hier een situatie waar ik effe niet zo snel uit kom.

Het is zo, ik heb een Windows 2000 Professionale WS draaien met men Chello internet verbinding die geshared word door Sygate 4.x

Mijn Client Pc is een Win XP Pro, internet werkt goed! Win 2000 pc is te pingen alleen kan ik vanuit men XP niet men gesharde files benaderen op men 2000 bak.

Vanuit XP kan je bij my network place wel men 2000 bak zien maar verder niet benaderen. Het heeft trouwens wel gewerkt.

Maybe heeft iemand de goude tip voor me! Thankzzz!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

eerst iets sharen?
login maken voor die computer?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Paar tipjes: Praktijkervaring.
Heb na het upgreeden van Win98 SE naar XP een tijdje het zelfde probleem gehad. Wizard netwerksetup gedaan, en alles werkt als een zonnetje.

Verder, mocht dit niet werken... "Zien" beide computers elkaar op het netwerk? (PING). Zou moeten, anders werkt dat gerout ook niet.

Werkt dit? Dan op beide computers het IPX/SPX protocol eraf gooien. Dit protocol werkt om een of andere reden niet lekker onder XP.

Verder, de login voor de W98/2K bak moet ook bestaan op de XP bak. Anders krijg je het bekende IPS$ wachtwoord...

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1