Toon posts:

Hoe heet dit? en waar koop je dit goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zit dus zo, ik wil dus eigenlijk die kabel die van het kabelmodem komt splitsen, en die naar 2 PC's laten gaan, dan wil ik dat die PC's online kunnen.
Liefst zou ik ook nog hebben dat de 2 PC's elkaar ook nog kunnen zien en intern over het netwerk vanalles naar elkaar kunnen sturen, ik wil deze oplossing, ik ken wel andere oplossingen, maar ik nu zoiets hebben, of hebben jullie andere suggesties?? Ik wil niet 2 PC's aan hoeven hebben om op 1 van beiden te kunnen internetten, dus doorlussen vind ik niks, en van een 486 een router maken ook niet, het gaat zich er dus om dat maar 1 PC aan hoeft te zijn om op internet te kunnen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaromir/Wat.JPG

Wat is de goedkoopste oplossing? wat kost het?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Hub?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Zoek eens op router.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

spreek uit als: rauter :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Switch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf ook aan een hub, maar werkt dit zoals ik hierboven beschreven heb? en is dit goedkoop?

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 18:04 schreef Jaromir het volgende:
Ik dacht zelf ook aan een hub, maar werkt dit zoals ik hierboven beschreven heb? en is dit goedkoop?
Afbeeldingslocatie: http://edschouten.myweb.nl/Images/Internetzooi.gif

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Neem je een router dan hoeft niet je niet een pc aan te hebben. Dan verdeelt de router het internetverkeer over je netwerk. Een router kost dacht ik iets van +/- 300/400 piek. (verschilt per merk)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik wil niet 2 PC's aan hoeven hebben om op 1 van beiden te kunnen internetten
ik denk dat je met een router beter uit bent... die dingen kosten nog geen 500 piek tegenwoordig, heb je 1 ingang voor je modem en 4 voor pc's (meer dan voldoende voor jouw behoeftes) en hij is ongeveer evengroot als een klein hubje

blup

Verwijderd

Topicstarter
@home geeft zo'n klein kastje als je 2 IP-adressen hebt, dat weet ik wel, is zeer klein en goedkoop, geen router uds, gewoon een klein hubje denk ik, maar waar koop je zoiets?

• 4of9
  • Laatst online: 15-04 15:52
iedere computerboer heeft wel hubjes hoor...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Kijk hier ff: pricewatch, moet je ff zoeken op kabelrouter.

Verwijderd

Ik heb prezzzies het zwelfde en ik heb er gewoon een hubje tussen van UNex van F75 piekjes gewoon bij norrod weg werkt perfect en nog snel ook :+

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Het ligt er dus aan welke kabelaanbieder je hebt, de meeste verstrekken maar 1 IP per aansluiting, dus dan kan je maar computer direct aansluiten, of je moet een router nemen. Maar bv @home heeft de mogelijkheid om voor iets van 10 piek/maand een 2e ip adress te krijgen, dan kan je dus via een hub beide computers aansluiten

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik moet eigenlijk gewoon een kabel-splitter hebben hoor, niks anders

Verwijderd

US Robotics BroadBand Router!!
Is echt de beste!!! Ik heb deze sinds 2 dagen en het werkt meteen!!!!!!!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kabel-splitter? ja dat klinkt heel leuk (eigenlijk is een hub een kabelsplitter die fouten voorkomt) maar dat heeft toch geen zin als je maar 1 IP adres van je provider krijgt zoals hiero bij chello (sinterklaas is in het land!)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 30 november 2001 18:20 schreef Jaromir het volgende:
Jah, ik moet eigenlijk gewoon een kabel-splitter hebben hoor, niks anders
Je hebt @home, dus voor 10 pieken extra IP en voor weinig en hubje scoren en gaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Leuk,

als je 1pc aan hebt werkt het wel.
als je de 2e aanzet gaat hij waarschijnlijk zeuren dat het ip al in gebruik is :(
dan kan alleen degene die zijn pc het eerste aanzette nog maar internetten.

of je moet van je isp 2ip's hebben gekregen

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar dat maakt mij niks uit dat de 2e PC dan niet op internet kan, dat wil ik eigenlijk ook juist, ik wil eigenlijk gewoon een oplossing die geen 10 piek extra kost en maar 1 PC op internet kan zijn. dus gewoon een kabelsplitter / hub, maar waar krijg je ze het goedkoopst? gewoon 2 poorts maar, meer PC's hoef ik er niet aan te hangen

Verwijderd

dan plug je gewoon de kabel om naar de pc die je wil gebruiken. zorg er wel voor dat je voor de wisseltruuk je ip vrijgeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil juist niet steeds die kabel hoeven te wisselen, maar dat het gewoon er ligt, want er is altijd maar 1 van de 2 PC's aan. Hoeveel kost zo'n klein kastje voor 2 PC's nou? 30 piek??

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 18:09 schreef Jaromir het volgende:
@home geeft zo'n klein kastje als je 2 IP-adressen hebt, dat weet ik wel, is zeer klein en goedkoop, geen router uds, gewoon een klein hubje denk ik, maar waar koop je zoiets?
Ze geven niks. Die mag je mooi zelf gaan kopen.

Een simpele hub is dat.

Verwijderd

Kijk ffin dew pricewatch naar hubbjes zijn toch niet zo duur :)

• bfm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:06

bfm

Op zaterdag 01 december 2001 06:14 schreef Jaromir het volgende:
Ik wil juist niet steeds die kabel hoeven te wisselen, maar dat het gewoon er ligt, want er is altijd maar 1 van de 2 PC's aan. Hoeveel kost zo'n klein kastje voor 2 PC's nou? 30 piek??
1 v/d 2 pc's aan en toch wil je ze over het netwerk vanalles naar elkaar kunnen laten sturen :?
Pagina: 1