Toon posts:

[Dual P2] Proccesors overclocken lukt niet :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Dual P2 Mobo :9 met 2 Pentium 2's gekocht. Het werkt allemaal perfect op 1 ding na : Overclocken.

Afbeeldingslocatie: http://www.news-board.com/imageuploader/images/DualP2-1.jpg

Standaard zijn het 2 Pentium 2 350. Maar als ik ze op 3.5 133 (dus 466) laat lopen, zegt die ineens dat die maar 1 Proccesor heeft. Normaal zegt die dat die er 2 heeft.

Het is 1 Boxed P2 en 1 Un-Boxed P2. Het maakt niet uit of ik ze omdraai of niet. Hij zegt altijd als ik OC dat die maar 1 proc heeft.

Terwijl ze wel allebei op 466 kunnen lopen.

Het gaat trouwens om :

DFI P2XBL/D
2x Pentium 2 350 Mhz
324 Mbram

Als je trouwens een link hebt naar een nieuwe BIOS en/of het MoBo boekje wil ik hem graag weten.

ALVAST BEDANKT

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OCM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaring mee :?

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Nou, ik in ieder geval niet!!!! :) :) :)

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Iemand anders?

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:48 schreef Splash het volgende:
Nou, ik in ieder geval niet!!!! :) :) :)
Als je nix weet te zeggen, hou dan je snater!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:57 schreef BasjeBanaantje het volgende:

[..]

Als je nix weet te zeggen, hou dan je snater!
draag jij nuttig bij aan topic dan? nee toch? en ik nu ook niet nee, dus iedereen zn snater houden >:)

Verwijderd

Weet je wat het volgens mij is? Ik denk dat maar 1 van de 2 procs maar op 466 kan lopen en dat bij het starten telkens 1 van de 2 afslaat en dat je bord dan automatisch die processor blokkeert. Wat je kan proberen is een goldfinger te halen ofzow en dan de proc op 4*100 zetten. Dan werktie waarschijnlijk wel.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:59 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

draag jij nuttig bij aan topic dan? nee toch? en ik nu ook niet nee, dus iedereen zn snater houden >:)
Ja, lees dan maar hierboven, zweetaap!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:00 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Weet je wat het volgens mij is? Ik denk dat maar 1 van de 2 procs maar op 466 kan lopen en dat bij het starten telkens 1 van de 2 afslaat en dat je bord dan automatisch die processor blokkeert. Wat je kan proberen is een goldfinger te halen ofzow en dan de proc op 4*100 zetten. Dan werktie waarschijnlijk wel.
Nee dat is het niet want wat ik al zei : Ze kunnen allebei op 466 Mhz (133x3.5)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Zou het aan je voeding kunnen liggen :? zou wel verklaren waarom ze het beiden doen, maar niet tegelijk.

Zet er een sterkere voeding in, of haal alle overbodige I/O er af. Als hij het kaal wel doet ligt het aan de voeding.

[amen-mode]
Het intellectueel niveau in dit topic is met forse stappen naar een lager niveau gebracht. Zonder namen te noemen, en zonder me te verlagen tot het taalgeruik waar andere mensen gebruik van maken, wil ik een oproep doen om GoT vrij te houden van dit soort beschamende toegangen. Het moet voor ons mensen toch wel mogelijk zijn om op een normaal en beschaafd niveau met elkaar om te gaan. Laten we constructief zijn i.p.v. destructief.
[/amen-mode]
dat moest ik even kwijt, kunnen we alsjeblieft weer ontopic ...

Verwijderd

[..]

Ja, lees dan maar hierboven, zweetaap!
2e post wel 1e niet,
en je heb wel een originele woordkeus. dus nu houd ik mijn snater weer zweetaap :+

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:05 schreef Bart B het volgende:
Zou het aan je voeding kunnen liggen :? zou wel verklaren waarom ze het beiden doen, maar niet tegelijk.

Zet er een sterkere voeding in, of haal alle overbodige I/O er af. Als hij het kaal wel doet ligt het aan de voeding
Hij is al 300Watt dus...

Is dat niet genoeg ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Lijkt me interessant. Een GFD is alleen voor Slot A AMD's dus wordt moeilijk op je P2 zetten :)

Verwijderd

Owja, je wou ook een link hebben naar de biosjes! Hier zijn ze:
Datum: 11/02/1999
Datum: 02/12/1999

Als je wilt weten waarvan ik die heb:
http://www.gcscanada.com/support/download/MB/Dfi/p2xbld/dfi_p2xbld.htm

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 20:08 schreef InterCC het volgende:

[..]

Lijkt me interessant. Een GFD is alleen voor Slot A AMD's dus wordt moeilijk op je P2 zetten :)
Echt??? Nooit geweten!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:08 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Owja, je wou ook een link hebben naar de biosjes! Hier zijn ze:
Datum: 11/02/1999
Datum: 02/12/1999

Als je wilt weten waarvan ik die heb:
http://www.gcscanada.com/support/download/MB/Dfi/p2xbld/dfi_p2xbld.htm
TNX !!!!!!!

• Bart B
Op vrijdag 30 november 2001 20:08 schreef G4s het volgende:
[..]
Hij is al 300Watt dus...
Is dat niet genoeg ?
300Watt zou voldoende moeten zijn als er verder niks slurpends aanhangt...

Zijn ze verder nog verschillend :? modelno. o.i.d. :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kun je de voltages ook instellen (eventueel onafhankelijk)? En pakt hij ook alleen de eerste CPU als je ze omwisselt?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:14 schreef Bart B het volgende:

[..]

300Watt zou voldoende moeten zijn als er verder niks slurpends aanhangt...

Zijn ze verder nog verschillend :? modelno. o.i.d. :?
Nope alleen een slurpende GeForce 1 DDR. Maarjah dan is 300 watt nog genoeg. Verder is het model nr. enzo goed. OMdat die het onOC gewoon goed doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:21 schreef limoentje het volgende:
Kun je de voltages ook instellen (eventueel onafhankelijk)? En pakt hij ook alleen de eerste CPU als je ze omwisselt?
Ja moet wel kunnen d8 ik maar ik heb het mobo boekje niet :(
En het maakt niet uit welke CPU waar zit. Het is altijd hetzelfde. Ik heb zlefs nog een 3e Pentium2 350 CPu erbij verwisseld met hetzelfde resultaat.

• Bart B
weird, misschien niet overklokken :?

heb je een reset met je reset knop geprobeerd? als je voeding het niet trekt (waar ik toch nog steeds aan denk) dan zou er in het begin een DIP zijn.

Zet hem aan, BIOS rustig ff inlatenkomen, tijdens/na memcheck RESET drukken en doet hij het dan nog?

zo ja, dan weet ik het echt niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:31 schreef Bart B het volgende:
weird, misschien niet overklokken :?

heb je een reset met je reset knop geprobeerd? als je voeding het niet trekt (waar ik toch nog steeds aan denk) dan zou er in het begin een DIP zijn.

Zet hem aan, BIOS rustig ff inlatenkomen, tijdens/na memcheck RESET drukken en doet hij het dan nog?

zo ja, dan weet ik het echt niet meer...
Jep het ligt niet aan de voeding want Quake3 met alles op z'n hoogst en Dual Proc support aan trejt die ook.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand hiervan ergens het mobo boekje vinden ???
Als je dat hebt ben je de beste :P

Alvast Bedankt

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 30 november 2001 20:43 schreef G4s het volgende:
Kan iemand hiervan ergens het mobo boekje vinden ???
Als je dat hebt ben je de beste :P
Alvast Bedankt
DFI P2XBL verschillende revisies, ga naar:
http://sj.dfi.com.tw/frame.asp

In het boxje bovenin (linker boxje) kies je [P2XBL R.D.] en dan zie je vanzelf een manual icoon staan waar je bij allemaal manuals van de verschillende soorten P2XBL's uitkomt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Kijk al die processors hebben verschillende steppings.
Kijk eens bij Intel, daar staan op de support pagina heel mooie tabellen hiervan.

Er zijn een stuk of drie core-steppings A0, B0 en B1. Normaal worden in Dual Proc machines altijd procs gebruikt die eenzelfde stepping hebben, omdat 2 verschillende steppings (dus ook 2 verschillende procs) nou eenmaal niet helemaal super met mekaar lullen.

Omdat ze verschillende behuizingen hebben, resp. SECC I en SECC II, hebben ze waarschijnlijk ook een andere stepping (zoek het eens op op die site (je moet dan het SLxxx nummer hebben van die proc (staat erop))).

Het kan zijn dat ze op de normale snelheid nog net goed met mekaar lullen, terwijl ze dat zwaar overclockt dus NIET meer doen.

En ik denk dat dat je probleem is.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

En daarom zou ik eens met de voltages gaan knoeien als dat mogelijk is...

Verwijderd

Topicstarter
OK ik ga et proberen.

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Let us know :)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

Waarschijnlijk is een andere plank de oplossing
ik heb 3 dual mobos gehad voor ik eindelijk
stabiliteit vond bij MSI (met usb 2.0)
en blijf VER weg van de ABit vp6 :r

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Abit VP6: mwa dat zal door die brakke VIA 694 chipset komen, die levert ook vrij vaak problemen op in single CPU systemen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 12:07 schreef TimmeStein het volgende:
Let us know :)
Ik heb nu de nieuwste BIOS erin gezet en nu hoor meer FSB te hebben. (eerst was alleen maar 103,112,133). Maar ze zijn
er heel niet bijgekomen :? Hoe kan dat :?

Verwijderd

Dit soort moederborden gebruikt toch een Apic module.
(heb zelf nooit zo'n plank gehad maar wel een paar gezien). Zou het niet kunnen zijn dat die Apic module deze verhoging van FSB niet trekt.

ps. Een Apic module maakt het gebruik van meerdere processoren op een dual bord mogenlijk. Het is een klein kaartje dat in een klein apart slotje zit. (ik dacht rechts onder en in een bruine kleur)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ow, dus je kan hem ook op 122 zetten! Probeer die dan eens? Als die wel werkt een 133 niet dan lukt het de proc's niet om op 133 met elkaar te babbelen..

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde 112 Mhz FSB. Maar op 112 MHZ FSB start die wel op maar loopt die snel vast. Betekend dit dat ik helemaal niet kan OC'en ? Zal een nieuwe goeie BIOS helpen ? Of word er iets te warm waardoor die vastloopt ?
Pagina: 1