Toon posts:

stockfoto's

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik zou graag van een paar webdesigners willen weten wat zij doen als ze plaatjes voor een site willen gebruiken, maar deze plaatjes niet hebben (de klant, de opdrachtgever heeft de pics er niet bijgedaan..).

Gaan jullie dan op zoek naar een paar stockfoto's op het Net en stel je het voor aan je klant of opdrachtgever om dit te kopen, of nemen jullie ff je digitale camera mee naar buiten en maak daar je eigen foto's?

De eerste optie vind ik persoonlijk wel wat aan de dure kant, een klein fotootje van een taart kost al 465 euro ( www.gettyone.com ). En de 2de optie, tja I dunno.. je weet maar nooit of je zomaar een foto van een gebouw ofzo mag nemen (copyright issues :?.. )

How to deal with this, toch op een of andere manier (en hoe dan wel?) een foto als pic op de site zetten, of gewoon wat leuks in elkaar timmeren met photoshop..?

Je moet denken aan foto's van alledaagse dingen, mensen, sport, feesten eigenlijk foto's waar je normaal gesproken aan degene op de foto zou moeten vragen of je wel een foto mag nemen..

Enne, tis for commercial use ofcourse :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Misschien iets als http://istockphoto.com/ ?

Ik zoek gewoon op royalty-free sites ofzo... Maar ik heb ook niet echt vaak foto's van mensen nodig.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Grote klanten leveren vaak zelf meuk aan (eventueel via een reclamebureau). Kleinere klanten zijn vaak zelf met de digitale camera aan de slag gegaan; leveren dus wel wat aan maar het is niet van echt goeie kwaliteit.

Als er niks is aangeleverd, ga ik op zoek naar gratis stockfoto's. Zit daar niks tussen, pak ik een preview van een 'betaalde' stockfoto, en die verbouw ik zo dat hij niet meer herkenbaar is.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

wat Pelle zegt.

Plus als het echt een goede stockfoto is, dan word deze gewoon netjes besteld.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx guys, well tis natuurlijk inderdaad zo dat klanten de plaatjes zelf aanleveren, zo niet maar ze willen toch plaatjes, dan willen ze volgens mij daarvoor ook wel wat betalen.

Maar als je een project hebt waar je alles vanaf de base moet opbouwen zonder dat je de nodige plaatjes krijgt, is het toch moeilijk om te kiezen tussen een site zonder foto's of eentje met wel. En foto's staat gewoon een stuk leuker :)

edit:
Ah ik lees hier net wat over royalty free, tis helemaal niet free.. but I know what you mean thnx

Enne O when, het betalen van een stockfoto is wel peperduur vind je niet? 5 van die foto's kosten net zoveel als een website...

Nog meer mensen met hetzelfde probleem ici?.... ik ben toch niet de enige hiermee he :?

Verwijderd

Ik ga dan naar www.google.com en dan naar de plaatjes zoek sectie als ik plaatjes zoek.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 23:46 schreef Cool_Duck het volgende:
Ik ga dan naar www.google.com en dan naar de plaatjes zoek sectie als ik plaatjes zoek.
eh.. voor commercieel gebruik lijkt me dit erg onhandig..

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 30 november 2001 23:32 schreef JunkyJaz het volgende:

Enne O when, het betalen van een stockfoto is wel peperduur vind je niet? 5 van die foto's kosten net zoveel als een website...
De ene website is de andere niet. Zo zijn er sites die gemaakt worden voor 5000 piek ( vaak door bijklussers, etc ) en dat bedrag kan oplopen tot in de honderduizenden guldens. En dan overdrijf ik echt niet. Zo ook met stockfoto's, vaak kun je wel een enkele foto kopen voor minder dan $100 , maar soms zit je aan een hele collectie die wel $25.000 kost.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 00:00 schreef oh,when? het volgende:

[..]

De ene website is de andere niet. Zo zijn er sites die gemaakt worden voor 5000 piek ( vaak door bijklussers, etc ) en dat bedrag kan oplopen tot in de honderduizenden guldens. En dan overdrijf ik echt niet. Zo ook met stockfoto's, vaak kun je wel een enkele foto kopen voor minder dan $100 , maar soms zit je aan een hele collectie die wel $25.000 kost.

:)
Yep true, true.. en je begrijpt nu wel dat de sites die ik momenteel maak niet tot de dure site behoren.. anders zat ik nu niet moeilijk te doen over een paar stockfoto's van 500 EURO per stuk :)

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
zal morgen op mn eigen PC effe linkjes geven...

effe zoeken hier op got misschien
Pagina: 1