Toon posts:

Internet verbinding verdelen middels DHCP Win2KAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week Win2K advanced server in handen gekregen, en succesvol geinstalleerd op mijn PI 133 Mhz met 128 mb intern :P het draai verder prima.

Nu ben ik nogal een leek op het gebied van servers, en domeinen maken enzo en ik wou graag even jullie hulp.

Ik heb een gewone dialup verbinding en die wou ik graag verdelen onder mijn netwerk. Ik heb al gekeken in de FAQ's maar daar staat verder niets in over DHCP.

Ik heb al een scope aangemaakt volgens die wizard, maar ik kom er nog neit helemaal uit. Welke setting moet ik bijvoorbeeld op de client instellen, bij een bedrijf waar ik wel es geweest ben is het gewoon een kwestie van plug je pc in het netwerk user aanmaken op de server en inloggen met de client op het domain. Dan heb je gewoon internet verbinding dat wil ik dus ook graag, ik had begrepen van dat dit kan via DHCP.

Momenteel probeer ik dit werkende te krijgen met een server (Win2K Advanced Server) en één client (WinXP Proffesional). Wie kan mij op de goede weg helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Kick wie kan me helpen~?

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Ben je niet op zoek naar ICS (Internet Connection Sharing) ? Dat zit echter alleen in Windows 2000 Prof of XP.

Ik denk dat het de bedoeling is dat je ISAServer gaat kopen als je Windows 2000 Advanced server gebruikt. Meer info over ISA hier: www.microsoft.com/isa

Afbeeldingslocatie: http://host03.orangeweb.net/cgi-bin/countdown.pl?14

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet internet connection sharing. Het kan toch met DHCP.

Verwijderd

In Windows 2000 Advanced Server is het zo dat als je DHCP gebruikt je ICS niet kan gebruiken voor internet deling. Je zou dan een proxy moeten gebruiken, anderzijds is het zo dat als je ICS gebruik je geen DHCP-service kan gebruiken omdat ICS zelf al een soort van DHCP-service heeft.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 02 december 2001 10:27 schreef Mannekino het volgende:
Nee niet internet connection sharing. Het kan toch met DHCP.
DHCP gebruik je niet voor je internet toegang, DHCP is puur en alleen voor de verdeling van ip adressen op het interne netwerk, als je je server zo wilt maken dat ie ook 'routeerd' naar het internet toe zul je aan de slag moeten met RRAS (routing and remote access) dit zit standaard in windows 2000 maar vereist enig kennis van zaken.

dat er bij dat bedrijf met DHCP werd gewerkt voor je internet toegang komt omdat de DHCP server aldaar ook een ipadres van de router (en dns server) meegeeft aan de client,

genoeg info zo? :)

A wise man's life is based around fuck you

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Bestudeer Routing en Remote Access in 2000 server eens, dat is het antwoord voor je probleem.

Overigens werkt ICS wel degelijk ook in 2000 server zolang je geen domein draait.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:00 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

DHCP gebruik je niet voor je internet toegang, DHCP is puur en alleen voor de verdeling van ip adressen op het interne netwerk, als je je server zo wilt maken dat ie ook 'routeerd' naar het internet toe zul je aan de slag moeten met RRAS (routing and remote access) dit zit standaard in windows 2000 maar vereist enig kennis van zaken.

dat er bij dat bedrijf met DHCP werd gewerkt voor je internet toegang komt omdat de DHCP server aldaar ook een ipadres van de router (en dns server) meegeeft aan de client,

genoeg info zo? :)
Ja ongeveer wel, ik heb de DHCP server prima draaien, alle computers krijgen prima hun Ip adressen toegewezen.
Pagina: 1