Beeld is niet goed, geometrisch gezien

Pagina: 1
Acties:

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 20:07

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Topicstarter
Ik ben de gelukkige bezitter van een NEC FP950, dit is een proffesionele 19" Triniton bak.

De eerste die ik had had ik gesloopt door er een grote subwoofer naast te leggen, hierdoor was alles zo gemagnetiseerd dat het niet meer te fixen was.

Monitor is omgeruild voor een nieuwe, zelfde model, en wederom een geweldig mooi beeld, op een paar dingen na:

- Het beeld is geometrisch niet correct, dus een cirkel onderin is een hoge ovaal, en bovenin een platte ovaal.
Dit is niet goed te krijgen.
- De hoeken van de monitor zijn ingedrukt, het beeld is helemaal recht, maar alleen de hoeken zijn omlaag gedrukt.
Dus als je nu naar de minitor kijkt lijkt t net op een oude bolle bak(alleen bol in het horizontale vlak)

Wie weet hoe ik dit kan instellen/of wat ik er mee moet?????

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die slechte geometrie komt doordat de rasterafbuiging niet linear is. Waar het probleem van de hoeken door veroorzaakt wordt weet ik niet, maar het zal ook wel een foute instelling zijn. Maar aangezien hij net nieuw is zit er natuurlijk nog garantie op. Ik zou hem maar gewoon terugbrengen, dan kan de leverancier het probleem oplossen.

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 20:07

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Topicstarter
Ik zal maandag ff bellen wat ze hieraan willen doen, ik woon in Vlaardingen, en ik heb m gekocht in Leiden