Freesco pc reboot na loading kernel ...?

Pagina: 1
Acties:

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 10:58
Ik heb een freesco boot disk gemaakt met make_fd.bat. De freesco versie is 0.2.7. Eerst heb ik deze floppy in mijn eigen pc getest en hij bootte gewoon, dus loading ramdisk... loading kernel en dan die hele pagina met instellingen, verder niets ingesteld.
Daarna probeerde ik de flop in de eigenlijke server pc, een p200 mmx met 64 mb intern, geen hd en met 2 isa netwerkkaarten, weer hetzelfde dus loading ramdisk... loading kernel en toen ... spontane reboot, zonder dat ik die pagina met instellingen te zien kreeg. Nog een paar keer geprobeerd, maar geen verandering. Toen geprobeerd zonder netwerkkaarten, misschien gaven die een conflict, geen resultaat!

Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen? De floppy is goed, want die heb ik getest, dus waarschijnlijk is het het mobo van die p200. Wat kan ik er aan doen?

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Vertrouw floppies nooit. Dus, probeer een andere floppie.

Of althans, zo werkte het bij mij een keer.

• Oldchatterman
Ik vertrouw floppies ook nooit, maar deze floppy werkte in mijn eigen pc wel en ik gebruik voor allebei de pc's dezelfde drive omdat ik er 1 tekort kom, helaas.

• Oldchatterman
Oh ja, ik heb ook nog een floppy met safe_fd.bat geprobeerd. Maar geen verbetering.

• Oldchatterman
Zou het misschien aan de bios van het moederbord kunnen liggen?