300 MHz socket 7 op Soyo mobo van '95?

Pagina: 1
Acties:

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Hallo luitjes, ik heb een soyo moederbord met een cyrix 150+ 120@133MHz erop. Ik wil er een snellere processor bij zoeken. Kan er een cyrix MII PR300 66T 300MHz op :9 ? Zo niet, wat is dan het 'snelste' 8-) wat er op kan?

-Soyo REV VB (geloof ik) :?
-IBM Cyrix 6x86 150+

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De MII300 draait op 3.5x66 MHz dus dat zou geen probleem moeten zijn. Je moet even controleren of je mobo het voltage kan leveren wat nodig is (weet ik niet uit mijn hoofd) en misschien moet je een BIOS update doen om je mobo de proc te laten herkennen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Je moet eerst kijken of je een moederbord hebt dat dual voltage kan leveren. Als dat niet kan, zit je aan max. intel P200 (geen MMX). Als het wel kan, kun je er bijvoorbeeld een AMD K6-2 processor op zetten. Dat zou ik verkiezen boven een cyrix want cyrix is in 1 woord traaaaag.

Kijk ook even wat de max. multiplier is die je bord aankan (waarschijnlijk 3,5) je kunt er dan een 3,5x66=233MHz CPU op zetten (niet overgeklokt dus)

Hou er ook rekening mee dat een cyrix MII CPU vaak overgeklokt loopt. Zo had ik laatst een MII 266+ CPU in handen, die liep op 2,5x83MHz oftewel standaard overgeklokt...

Systeemspecs
PV Installatie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 01 december 2001 01:37 schreef voz het volgende:
Hou er ook rekening mee dat een cyrix MII CPU vaak overgeklokt loopt. Zo had ik laatst een MII 266+ CPU in handen, die liep op 2,5x83MHz oftewel standaard overgeklokt...
:? :? Een standaard FSB van 83MHz is juist niet overclocked (sterker nog, zo'n MII is nauwelijks vooruit te branden, laar staan OCen). Als je een 66MHz FSB CPU@83 zou draaien, OK, maar dit is gewoon in-spec. Niks OC.

Maar in zoverre kun je iets uit de reactie van voz brouwen: een CPU met een standaard FSB van 83MHz zal maar op 2/3 van de max speed draaien in zo'n ouwe mobo. Dat is natuurlijk zonde.

Oslik blyat! Oslik!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Even een nuance: de MII-300 loopt op ong. 233 MHZ, hierbij geeft cyrix aan dat dit bereikt kan worden op de volgende manieren:
2,5 x 83 ; 3 x 75 ; 3,5 x 66

En vervolgens delen ze dit in in aangeraden snelheid en max snelheid, ofwel dat mag je zelf weten ..

Ik heb verder even rondgeneust en heb nog het volgende gevonden: de proc loopt op 2.9V en heeft dual voltage nodig. Ofwel als jouw mobo MMX CPU's ondersteund en 2.9V kan leveren dan zou het theoretisch moeten lukken ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Wat je ook kan doen, als je bord MMX ondersteund, er een AMD K6-2 400 opzetten, FSB op 66, en multiplier op 2 (interne MP van de K6 veranderd dan in 6) 6x66=400. (of 75x6=450 :P

Qua prestaties ga je er dan heel erg op vooruit, aangezien die cyrixjes wat lame zijn..
Pagina: 1