Het EPOX board is gewoon echt stabiel.
Ik heb altijd ASUS en ABIT gehad, maar had toch de stap gewaagd om een EPOX 8K7A+ board te kopen met de AMD 761 chipset.
Dit board heeft zo'n 2 maanden dienst gedraaid hier met een 1400Mhz Thunderbird overclocked op 1680Mhz. Dit met een FSB van 160Mhz continue. Board liep nog stabiel op 166Mhz.

Toch heb ik het 8KHA+ board gekocht wat iets sneller is en een Athlon XP 1800+ processor.
Ik heb mijn processor unlocked en kan ook op dit board stabiel draaien op 166Mhz FSB.
Veel hoger lukt me niet omdat het geheugen toch niet echt meer veel hoger wil op de hoogste timings.
Ik heb dus geen slechte verhalen over het EPOX, alleen dat je een erg goede voeding moet hebben wil je flink overclocken. (+5volt is erg belangrijk voor stabiliteit)
Dat van die memscores daar geloof ik niet zo in. Dat was bij de eerdere ALI chipsets ook al ter sprake en daar kwam dus ook niets van. Hoe kunnen ze vantevoren al zeggen dat met een bios update de memory scores omhoog zullen gaan ?
Vind ikzelf altijd een leuke vraag. Ja, timings aggressiever instellen, maar dat gaat meestal ten koste van stabiliteit.
Bij het EPOX kun je alle memory settings mogelijk tweaken en hierdoor het maximum uit je memory halen.
Dat het IWILL tot 200Mhz kan gaan is ook niet helemaal waar.
Het enige verschil is, dat zij een officieele divider hebben op hun board, waardoor je je memory op 166Mhz kunt laten lopen en je cpu op 133Mhz.
Oftewel je hebt op 166Mhz een extra divider voor het memory en bij 200Mhz.
Nu zul je 200Mhz met het huidige memory zeker niet halen, dus dit is al een loze kreet die ze doen. Ook het echte PC2700 kan dit nog niet. Ze kunnen nog niet eens PC2700 CAS 2 geheugen maken, dus dit zal nog wel een tijd duren.
Verder heb je als voordeel bij het EPOX dat als je op 166Mhz FSB draaid, ook je processor op deze snelheid draaid en je LEVEL 1 en LEVEL 2 cache dus heel wat hoger hebt lopen dan op 133Mhz.
Met die ALI chipsets zou ikzelf nog even wachten en eerst kijken hoe deze zich ontwikkeld.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB