Toon posts:

Ken iemand even kijken, nieuw h-disk installatie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer, het probleem is dus mijn d: schijf heet tegenwoordig f: schijf en als ik dat wil veranderen in p-magic dan kan ik alleen kiezen vanaf f: tot en met z: |:( en weet iemand wat dat middelste is :?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/p.vanhouten/partition%20magic.bmp

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Er wordt 18.1 gig NIET gebruikt! :'(. Daarnaast is er 1 primary 18.1 gig en een secundary 20 gig. Anders probeer bij deze computer eff de instellingen te veranderen..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:52
Dat middelste is je Extended Partition waarin een Logical Partition is aangemaakt...
De driveletter aanpassen kan met de Disk Manager van Windows XP zelf...

Computer -> Rightclick -> Manage -> Disk Management -> Rightclick F: -> Change Drive Letter and Paths -> D: van maken.. klaar..

Als dat niet werkt heb je waarschijnlijk je CDROM ofzo als D: staan... dan moet je eerst die CDROM op een andere letter zetten, je HDD terug op D: en dan je CDROM weer terug op een andere driveletter...

Pvouput live

• Krypt
Op vrijdag 30 november 2001 16:03 schreef Termin8or het volgende:
Er wordt 18.1 gig NIET gebruikt! :'(. Daarnaast is er 1 primary 18.1 gig en een secundary 20 gig. Anders probeer bij deze computer eff de instellingen te veranderen..
ERhhm.. niet dus... hij heeft totaal 38GB aan space..
Als je de partitie grotes bij elkaar optelt dan kom je ook aan 38GB.. is dus niets verloren...

Verder is het idd wel wat slimmer om op je 2e HDD geen extended partitie aan te maken maar gewoon een primary

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 16:08 schreef Krypt het volgende:

[..]

ERhhm.. niet dus... hij heeft totaal 38GB aan space..
Als je de partitie grotes bij elkaar optelt dan kom je ook aan 38GB.. is dus niets verloren...

Verder is het idd wel wat slimmer om op je 2e HDD geen extended partitie aan te maken maar gewoon een primary
Mm dat was eigenlijk wel simpel he, maar ok je moet het maar net weer even weten en ik sta eigenlijk ook al veel te lang op mijn poten :Z Wel bedankt in ieder geval.

Maar uuh, ik gebruik alleen deze harde schijf, dus is dat geen probleem dat extended partitie gebeuren :? En waarom heb ik idd. 38g. ipv 40 of komt dat weer door dat extended ....... Oftewel, ken ik nou met een gerust hard verder gaan met mijn leven ;) (hoord alles zo) of moet er eigenlijk voor het mooie nog wat veranderd worden!?

• Krypt
Dat je 38GB hebt ipv 40GB is een marketing trucje van HDD makers... willen het nog wel eens afronden... mijn 20GB is ook iets van 19,5...

Je hoeft je eigenlijk nergens druk om te maken, zoals het nu is ingesteld dan werkt het gewoon... Maar sommige oudere programma's kunnen wel eens gaan flippen op een schijf met alleen een Extended Partition en geen Primary Partition; meestal DOS programma's en early Win9x proggies geven hier de problemen.. Maar aangezien je toch NTFS draait maakt dit toch niet meer uit...

Volgens het "boekje" zou je bij elke schijf een Primary partitie moeten bevatten, de rest van de partities hangen onder de extended paritie. Van je Primary partitie kan je booten.. Sinds NT4.0 kan je ook meerdere Primary partities op 1 schijf maken, of zoals jij het hebt alleen een extended partitie met daarin een logical..

Eigenlijk allemaal overbodige crap :D
Don't fix it if it ain't broken zeg ik altijd maar... werkt het?? ja; geen zorgen maken...

edit:

Als je het via het "boekje" wilt..
Dan moet je die Logical partitie van de 2e schijf verwijderen, dan je extended partitie van je 2e schijf verwijderen en dan een primary partitie maken op je 2e schijf die de volle 100% in beslag neemt... dan ben je klaar.. wel eerst je data van die schijf backuppen natuurlijk

Pvouput live

Pagina: 1