Toon posts:

van 2 naar 20+ compoorten of meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: heb een 20+ pc's die serieel benaderbaar moeten worden voor het geval dat de netwerkkaarten uitvallen/niet meer reageert.
nu moet ik s'nachts in de autostappen om die machine te rebooten. |:(

Ik kan in bellen naar onze lanconsole, en dan zou ik toch
bij het zieke machinetje moeten kunnen komen? waare het niet dat ie maar 2 com poortjes heeft en dus maar met 2
pc's kan babbelen.

ik heb gekeken naar verschillende iokaarten / desktop switches.

en de goedkoopste oplossing komt op 120 gulden per extra
com poort.

Nu serieel bijna zo oud is als de weg naar rome,

zou je denken er een beter/goedkopere oplossingen zijn....

Wie o wie kan mijn nachtrust redden :z

Gtz

Verwijderd

het kan aan mij liggen hoor

maar is een compoort niet onbetrouwbaarder dan een netwerkkaart ?

2 netwerkkaarten ?
3 netwerkkaarten ?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 12:34
Kan je die machines niet beter een preventie reboot geven??
Dat die machines op een bepaald tijdstip allemaal rebooten, dat heb ik gedaan met 2 servers die af en toe op hun gat gingen zitten... die rebooten elke zaterdagnacht, gewoon met een AT commando gescheduled..

Voor de rest zou ik het niet weten met die seriele poorten..
Maar hoe wil je een pc kunnen rebooten via een seriele link? is het dan niet verstandiger om in elke pc een xtra netwerkkaartje te plaatsen voor fallback??

Een andere optie is om zelf een relaisschakeling te maken waarbij elke schakelaar een eigen ID heeft die je dan met 1 seriele poort kan aansturen (zijn volgens mij al standaard dingetjes voor te koop denk ik) zodat gewoon de complete power van die machine af gaat...

Pvouput live

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
je kan de machines daisychainen... server1 controleert server2, die controleert met de 2e compoort server 3... als er nu server N uitvalt, kan je door in te loggen op server N-1 de machine rebooten...

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
DigiBoard maakt kaarten waarmee je veeeel seriele verbindingen kunt leggen. Worden in nederland ook verkocht door diverse resellers.

Zie meer info: http://www.digiboard.com/

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Ik heb wel eens een kastje gezien, die kon je aan een telefoonlijn hangen. Aan dat kastje zaten dan weer 10 stopcontacten ofzo. Op deze manier kon je naar het kastje bellen en zo van 1 of meerdere stopcontacten de spanning eraf halen! (en er weer opzetten natuurlijk). Hoef je niet meer in de auto te stappen :-)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

misschien gebruik maken van domino effect ?
dus doorlussen van serieele poorten.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

gewoon de reset knopjes aan een relais hangen, en de relais weer aan n PC/TELEFOON/OFZO ?

ik kan met gemak een relais aansturen via (Q/Quick)BASIC
of een OUT regel, en dan reset hij ook

dit is ff een simpel basic progje dan reset de pc om 00:00:00 uur.
code:
1
2
3
DO
IF TIME$ = "00:00:00" THEN OUT &H64, &HFE
LOOP

dit is de RESET REGEL
code:
1
OUT &H64, &HFE

Verwijderd

Topicstarter
even wat vraagjes beantwoorden:
maar is een compoort niet onbetrouwbaarder dan een netwerkkaart ?

#de machines zijn sparc's met openboot systemen dus je kan de machines behalve halten/rebooten ook naar init 1 brengen(single usermode)& remotebeheren en dat allemaal via de seriele poort#

Kan je die machines niet beter een preventie reboot geven??
#nee want ik weet niet waardoor/wanneer er problemen komen.#

2 netwerkkaarten ?
3 netwerkkaarten ?
#Er zitten 2 netwerkkaarten maar als het lieve internet
eruit klapt moet ik als nog in de auto stappen#

misschien gebruik maken van domino effect ?
dus doorlussen van serieele poorten.

#het doorlussen zou kunnen maar is niet echt prakties
want om bij de juiste machine tekomen moet je dan soms 18+
keer inloggen#

gewoon de reset knopjes aan een relais hangen, en de relais weer aan n PC/TELEFOON/OFZO ?
#ik doe meer met serieel dan alleen rebooten#

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

waarom leg je geen modem in die server ..

dan kan je werken met een callback systeem ..

Jij belt remote in op die server, logt in, laat je telefoonnummer na, hangt op, en na 15 seconden gaat je telefoon op locatie af en hangt je je PC/laptop in verbinding met de server

die seriele oplossing lijkt me niets...

Moesten het Compaq's zijn zou ik zeggen pak een RIB board, maar in dit geval is dat dus niet zo ...

(Rib: Remote Insight Board, hiermee kan je remote pc's afzetten, aanzetten (handig na stroomuitval), rebooten, managen, ...)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Er bestaan zogenaamde "terminal controllers". Dit zijn kastjes met aan een kant een ethernet aansluiting en aan de andere kant 10 seriele poorten. Dat is misschien iets voor je. Je kunt ook werken met multi-IO kaarten. Deze hebben doorgaans 4 seriele poorten per kaart voor ongeveer 150 gulden. Heel wat goedkoper dan 120 gulden per poort.
Pagina: 1