Toon posts:

Extern Fikken USB of Firewire?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje.... Ik heb een HP Omnibook, PIII-450, 256 RAM (!), 24x cd en bla bla bla. Ik wil graag cd-tjes gaan fikken en vraag me af wat ik daar het beste voor aan kan schaffen.

1. usb-brander (heb usb-10), weet dat die van plextor ook hiermee compatible is maar snelheid minder.
2. firewire notebookkit van Sitecom + firewire brander

Wie heeft hier ervaring mee of heeft gewoon een goed advies?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Firewire is sneller, maar usb voldoet ook prima zolang je neit een hele snelle brander wil. Weet niet precies tot hoe snel usb aankan en firewire is duurder. Dus ligt het er aan of je het geld e rvoor over hebt dat het branden iets sneller gaat...

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
USB 1.x kan tot 4x branden
USB 2.x kan iig tot 24x branden
FireWire is nog sneller, dus ook zeker 24x!

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

hier hebben we een usb brander van hp staan (de cd4e 4*4*6). deze brander wordt alleen ondersteund door de bijgeleverde software (dus niet door adaptec, winoncd en/of nero). het programma wat er bij zit kun je niet veel dingen aan instellen en geavanceerde brandmetoden kun je er dus niet mee doen.

bovendie weet ik niet of je veel cd's moet branden want dan zou ik als ik jou was gewoon gaan voor de firewire en dan wel in de gate houden of de brander ondersteund word door een van de paketten.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

USB heeft een doorvoersnelheid van 1,2 MB p/s en firewire een doorvoersnelheid van 50 MB p/s
Correct me if i`m wrong :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[kan mijn post niet meer wijzigen]
Als je veel brand en snel wilt branden zou ik voor de firewire gaan, maar daar betaal je dan ook wel wat meer voor.
USB 1.0 kan tot 4 speed aan en firewire veel sneller.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb voor een vriend van me een Plex 16x in een fire-wire bebuizing van Alternate gebouwd. Gelijk bij alternate een fire-wire PC-kaartje gekocht (ook voor zijn camera), dat werkt perfect.

Goedkoper en flexibeler dan een Freecom oid.

One of the animals has left its cage today.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik brand via usb met nero maximaal 4 speed.
ik heb een usb mobile rack waar je zeer veel apparatuur kunt aanhangen zolang het maar ide is.
2 branders werken getest en al namelijk sony 8x4x32
en lg 16x10x40 (even niet vragen welk type).
lg op 8 speed geprobeert maar hier haal je geen tijdwinst mee (lees burnproof).
zolang je usb poort je brander ziet als cdr of cdrw zou je met alle software kunnen branden.
tevens kun je aan een usb mobile rack ook een dvd-rom hangen en dan dvd films kijken zonder problemen.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> OM :).

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand heeft dus ervaring met die Firewire kit?

Verschil tussen 1. plextor usb-brander en 2. firekit + firewire brander is ca. 200,- ik vind dat zelf nog wel redelijk gezien de snelheid vele malen hoger moet liggen. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de werking van die kit+brander en of dat dat een beter werkt en niet foutgevoelig is.

Heeft er iemand anders nog ervaring met externe firewire branders? Welk merk/type is af/aan te raden. Voor de usb-versie zou ik zelf voor Plextor willen kiezen en die brandt dan maar op 4x.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op maandag 03 december 2001 11:39 schreef Dianne het volgende:
Maar niemand heeft dus ervaring met die Firewire kit?

Verschil tussen 1. plextor usb-brander en 2. firekit + firewire brander is ca. 200,- ik vind dat zelf nog wel redelijk gezien de snelheid vele malen hoger moet liggen. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de werking van die kit+brander en of dat dat een beter werkt en niet foutgevoelig is.

Heeft er iemand anders nog ervaring met externe firewire branders? Welk merk/type is af/aan te raden. Voor de usb-versie zou ik zelf voor Plextor willen kiezen en die brandt dan maar op 4x.
freecom heeft wel branders op firewire alleen de prijzen zijn in euro's :(

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Pagina: 1