Ik heb hier een winxp server draaien en een ein 95 client ik kan op de winxp wel de win 95 mappen zien en deze pc pingen maar andersom niet, weet iemand een oplossing, ze liggen aan een hub. Heb de search al egbruikt maar kom er echt niet uit!
Verwijderd
Wat krijg je te zien dan voor error, Time-out ?
Misschien die XP bak ff local pingen -> ping 127.0.0.1 en kijken of je antwoord krijgt.
Misschien een firewall draaien ?
Misschien die XP bak ff local pingen -> ping 127.0.0.1 en kijken of je antwoord krijgt.
Misschien een firewall draaien ?
staan de rechten op de xp server goed??
ik heb namelijk een 2000 server draaien die ik niet kan pingen (nee er staat geen fire wall op) maar ik kan vnuit de andere pc's (98 en 2000) wel op de schijven van de server komen omdat de loginnaam en het password overeen komen op de pc en de server.
ik heb namelijk een 2000 server draaien die ik niet kan pingen (nee er staat geen fire wall op) maar ik kan vnuit de andere pc's (98 en 2000) wel op de schijven van de server komen omdat de loginnaam en het password overeen komen op de pc en de server.
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
lijkt mij dat er een ingebakken forewall all pings weigert
zolang ik van buitenaf gewoon op de server kan kuomen vind ik het best hoorOp vrijdag 30 november 2001 15:47 schreef TrailBlazer het volgende:
lijkt mij dat er een ingebakken forewall all pings weigert
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
in die xp bal is ook als ik alle twe de netwerkkaarten heb werken dat het internet het niet meer doet
weet iemand hier raadt mee? en nee ik kan ze nog steetd niet pingen en de firewall staat uit!
weet iemand hier raadt mee? en nee ik kan ze nog steetd niet pingen en de firewall staat uit!
het probleem dat ik wel heb is dat als ik op mijn 2000 server een ftp server laat draaien ik em niet van buitenaf kan bereiken
nee nog niet maar ik kan niet eens gelijk internetten en mijn netwerk draaien denk je dat dit opgelost is als ik winroute installeer?
misschien een ip probleem
ga op de server eens in een shellbox (start - run - cmd)
en roep de ip configuratie eens boven (ipconfig)
copy/paste dat spul eens hiero ...
ga op de server eens in een shellbox (start - run - cmd)
en roep de ip configuratie eens boven (ipconfig)
copy/paste dat spul eens hiero ...
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
het ip(chello) is 62.195.34.83 het tweede ip is 192.168.1.1
subnetten zijn verschillend
standaard gateway = verschillend
dns is het zelfde
subnetten zijn verschillend
standaard gateway = verschillend
dns is het zelfde
bij je interne (je 192.X.X.X) mag je GEEN Gateway instellen ... aangezien dat ip zelf als gateway zal gebruikt worden!
bij je interne ook de dns niet instellne!
bij je interne ook de dns niet instellne!
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Pagina: 1