Toon posts:

raar ping verhaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een winxp server draaien en een ein 95 client ik kan op de winxp wel de win 95 mappen zien en deze pc pingen maar andersom niet, weet iemand een oplossing, ze liggen aan een hub. Heb de search al egbruikt maar kom er echt niet uit!

Verwijderd

Wat krijg je te zien dan voor error, Time-out ?
Misschien die XP bak ff local pingen -> ping 127.0.0.1 en kijken of je antwoord krijgt.
Misschien een firewall draaien ?

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

staan de rechten op de xp server goed??
ik heb namelijk een 2000 server draaien die ik niet kan pingen (nee er staat geen fire wall op) maar ik kan vnuit de andere pc's (98 en 2000) wel op de schijven van de server komen omdat de loginnaam en het password overeen komen op de pc en de server.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

lijkt mij dat er een ingebakken forewall all pings weigert

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op vrijdag 30 november 2001 15:47 schreef TrailBlazer het volgende:
lijkt mij dat er een ingebakken forewall all pings weigert
zolang ik van buitenaf gewoon op de server kan kuomen vind ik het best hoor

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
in die xp bal is ook als ik alle twe de netwerkkaarten heb werken dat het internet het niet meer doet
weet iemand hier raadt mee? en nee ik kan ze nog steetd niet pingen en de firewall staat uit!

Verwijderd

Topicstarter
het pingen is gelukt maar als ik wwil internetten terwijl ik mijn netwerk heb draaien dan kan ik niet internetten,ik kan dan alleen de bestanden van mijn eigen netwerk zien weet iemand hier iets op?

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

het probleem dat ik wel heb is dat als ik op mijn 2000 server een ftp server laat draaien ik em niet van buitenaf kan bereiken

Verwijderd

heb je internet wel gedeeld met winroute/windows internet sharing?

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet maar ik kan niet eens gelijk internetten en mijn netwerk draaien denk je dat dit opgelost is als ik winroute installeer?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

misschien een ip probleem

ga op de server eens in een shellbox (start - run - cmd)
en roep de ip configuratie eens boven (ipconfig)

copy/paste dat spul eens hiero ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
het ip(chello) is 62.195.34.83 het tweede ip is 192.168.1.1

subnetten zijn verschillend

standaard gateway = verschillend

dns is het zelfde

Verwijderd

Topicstarter
weet niemaand wat het misschien kan zijn ja sorry dat ik zo opdringerig ben maar ik ben er al een paar dagen mee bezig!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

bij je interne (je 192.X.X.X) mag je GEEN Gateway instellen ... aangezien dat ip zelf als gateway zal gebruikt worden!

bij je interne ook de dns niet instellne!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
is dat die inmijn xp bak of in mijn win 95 bak?

Verwijderd

Topicstarter
ja ja het werkt :)
bedankt

tnx :) :)
Pagina: 1