Toon posts:

dvd hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een pioneer dvd-103 met een matrox g400 onder win XP en mijn dvd's haperen ales een gek. nu heb ik dma enzo al aanstaan. ik probeer het nu met powerdvd maar daar doet hij het dus niet (hapert enorm). vroeger had ik de matrox dvd player en die haperde toen ook maar dat kon je met resoluties oplossen en dat kan nu ook niet), maar die kan ik niet onder xp installeren om een of andere reden.

weet iemand een oplossing?

p.s. pIII 500 systeempje met 384 geheugen (dat kan toch wel soepel dan!

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoort bij videoplanken en beeldkannonnen, ik zal hem daar effe posten

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> VB :).

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Ligt vrijwel altijd aan DMA of aan video drivers. Als je nu zeker weet dat je DMA hebt aanstaan voor die specifieke DVD-ROM driver (dubbelcheck? :) ), dan ligt het dus aan je video drivers.

Sommige kaarten hebben moeite met het aanmaken van een zgn overlay bij hoge resoluties of kleurdieptes. Probeer eens te switchen naar 800x600 met 16-bit kleuren, en dan je DVD opnieuw af te spelen.

Een andere test is om bv een DivX filmpje te draaien in de gewone Windows Media Player, en die dan mbv Alt-Enter full screen te draaien. Als dat ook hakkelend/schokkend gaat, dan kan je video driver geen overlay aanmaken, en dan moet je dus naar een lagere resolutie switchen.

Als lagere resoluties ook niet helpen, dan is er iets mis met je video driver. Je kunt dan misschien uninstallen en reinstallen, of een andere versie proberen.

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 16:15 schreef Dim het volgende:
Ligt vrijwel altijd aan DMA of aan video drivers. Als je nu zeker weet dat je DMA hebt aanstaan voor die specifieke DVD-ROM driver (dubbelcheck? :) ), dan ligt het dus aan je video drivers.

Sommige kaarten hebben moeite met het aanmaken van een zgn overlay bij hoge resoluties of kleurdieptes. Probeer eens te switchen naar 800x600 met 16-bit kleuren, en dan je DVD opnieuw af te spelen.

Een andere test is om bv een DivX filmpje te draaien in de gewone Windows Media Player, en die dan mbv Alt-Enter full screen te draaien. Als dat ook hakkelend/schokkend gaat, dan kan je video driver geen overlay aanmaken, en dan moet je dus naar een lagere resolutie switchen.

Als lagere resoluties ook niet helpen, dan is er iets mis met je video driver. Je kunt dan misschien uninstallen en reinstallen, of een andere versie proberen.
ik heb die andere resoluties al geprobeerd en divxjes speelt hij wel goed af en dma staat zeker aan, doet het dus alleen bij dvd! :(

Verwijderd

Topicstarter
dus dan maar stand-alone kopen :( :( :( ?????

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Ik heb een soort gelijk probleem gehad.

Die van mij haperde ook, dit kwam doordat de DVD-speler in het bios op ATA33 mode stond.
Door dit te veranderen en hem gewoon in PIO mode te zetten was het probleem opgelost, het kost een beetje performance, maar dat verschil is echt minimaal.

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Hm, misschien ligt het dan gewoon aan PowerDVD? Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar de beeldkwaliteit is veel slechter dan WinDVD en CineMaster.

Probeer anders ff de trial versie van WinDVD hier te downloaden. Die doet het helaas maar 5 minuten, maar je kunt dan wel ff checken of dat het probleem oplost.

My other computer is your windows box.

Pagina: 1