Toon posts:

Krijg steeds een ander IP van Chello!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuj!

Zoals ik al in een eerdere post vandaag meldde, ben ik opeens van Chello Brabant naar Chello Arnhem gegaan. Mijn oude IP ben ik dus kwijt. Maar elke keer als ik mijn router opstart (en mijn MAC adres moet aanpassen) krijg ik een ander IP toegewezen!! Is dit iets specifieks van Chello Arnhem misschien? Anders moeten ze maar mooi gaan regelen dat ik weer bij Brabant terecht kom, want het is nogal onhandig. (Onder andere met het fetchen en flushen van mijn blokjes, wat via de teamproxy loopt).

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik woon in Veldhoven (bij Eindhoven), en heb sinds een maand of 2-3 ook de proxy van Arnhem. Op zich niks mis mee, want de snelheid is gewoon goed.

Ik kan je echter jouw probleem voorstellen. Het gekke is: mijn IP adres is nog steeds gewoon semi-statisch. Ik heb er een DNS entry bij DHS.org op draaien, en dat gaat gewoon goed. Oftewel: mijn IP adres wijzigt niet, ook al zet ik mijn router uit. (volgens mij gebeurt dat ook alleen als je je modem uitzet, of ontkoppelt)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Als je je macadres wijzigt, wijzigt jouw ipadres.
Chello deelt ipadressen uit op basis van je macadres.
Bij elk macadres wordt een ipadres gereserveerd, dus als je een ander macadres neemt, krijg je een ander ipadres.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dus dan zou ik ervoor moeten zorgen dat wanneer mijn (freesco)router opstart, hij het MAC adres aanpast voordat hij een IP aanvraagt (verkrijgt) middels DHCP. Zo zou ik ook altijd hetzelfde IP moeten kunnen behouden. Jullie nog een idee waar ik mijn leasetijd op zou moeten zetten, of maakt dat verder niet uit?

Verwijderd

Waarom wijzig jeje mac adres?

Verwijderd

jep dat klopt, zodra je mac verandert verandert ook je ip
(loghisch). je host is nu inderdaad arnhem, maar je hoort gewoon bij brabant. dit ivm het nieuwe systeem.
de normale lease tijd zou op 1 week moeten staan.
als jer ervoor kan zorgen dat ja mac adress hetzelfde blijft, (router eraan en afblijven) bljift je ip gewoon hetzelfde.

hope this helped.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zit bij chello hilversum en ik heb ook laatst mijn mac-adres veranderd vanwege een hardware router die ik nu gebruik maar ik heb nog steeds hetzelfde IP-adres die ik nu al sinds 1998 heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 15:57 schreef --BoBo-- het volgende:
Waarom wijzig jeje mac adres?
Zie: [topic=336621/1/25]

Psychic bedankt! Ik zal er nu dus voor moeten zorgen dat dat MAC adres wordt aangepast voordat er via DHCP een IP verkregen wordt. (Mocht ik mijn router ooit opnieuw willen opstarten).

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 15:36 schreef ugh het volgende:
Als je je macadres wijzigt, wijzigt jouw ipadres.
Chello deelt ipadressen uit op basis van je macadres.
Bij elk macadres wordt een ipadres gereserveerd, dus als je een ander macadres neemt, krijg je een ander ipadres.
ik heb altijd het zelfde IP gehad, en m'n MAC is wel een keer veranderd.

🌞🍃

Pagina: 1