Bordermanager probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 19:07
Hallo,

Op het hoofdkantoor staat een novellserver met bordermanager. Op een lokatie staat een pc met win98. Tussen de twee lokaties zit een ISDN lijn en twee routers. Het IP adres van de server op het hoofdkantoor is 10.50.0.1. De gateway van de pc op lokatie is 10.50.16.200(IP adres van de router op lokatie). Als ik met de pc op lokatie het internet op wil krijg ik een melding van de bordermanger n.l.:

HHTP Error Status 403
Forbidden access denied not logged in

Zonder bordermanager kom ik wel op het internet. Wie kan me helpen?

bvd Bruske

Verwijderd

Met BorderManager is het mogelijk zogenaamde Access Control Lists ( ACL ) te configureren. Deze ACL's staan op objecten ( Users, Workstations, Containers, etc ) en je moet jezelf dus identificeren als 1 van deze objecten. Normaal gesproken gaat dit middels single sign on ( ClientTrust ), dit is een proggel die een INgelogde user automatisch authenticeert op de proxy. Wanneer je niet ingelogd bent, of je gebruikt een besturingssysteem waar je het ClientTrust proggel niet kan starten (linux bv) is er een mogelijkheid om via een HTML form of JAVA applet icm SSL te authenticeren, maar dit moet geactiveerd zijn.

Kortom, ben je ingelogd op de tree waar de BorderManager instaat ??? Is ClientTrust geladen ???

En al zou het zo zijn dat er ACL's staan op de BorderManager, dan issie wel erg brak geconfigt als je zonder proxy _WEL_ het internet op kunt ;).