Toon posts:

Netwerk zonder draadjes... *zucht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enorm lang prutsen met een SAP, heb toch eindelijk maar besloten een HAP te kopen. Ik heb dat ding hier nu dus staan, alles werkt netjes, internet over wireless etc...

't Enige probleem is alleen dat 't ding binnen 25meter van m'n pc's moet staan o.i.d, anders zuigt 't.

En wat ik dus wil is 't kreng in 't huis naast ons neerzetten (+/- 70m verderop, met 1 raam ertussen en 1 muur)... maar dan is 't bereik dus 0,0%...

Mijn vraag dus: Hoe kan ik 't bereik van de HAP vergroten? Ik heb voorzichtig een beetje met 1 v/d 2 antenne's zitten prutsen, en d'r kwam een stukje ijzerdraad ofzo bloot te liggen, misschien kan ik daar wat mee tweaken?

(SAP = Software Access Point, HAP = ... )

Verwijderd

Topicstarter
anybody?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
HAP? SAP?
WTF is een software/hardware acces point?
Is zo'n ding niet altijd hardware?

Welk merk en type heb je? Vaak heb je nog mogelijkheid om externe antenne aan te koppelen.. maar die oplossing gaat met de goedkopere oplossingen vaak al niet op.

Je hebt geen mogelijkheid om de antennes buiten te plaatsen? Met USB wireless adapter kan je wat spelen zodat je je usb dingetje buiten op de vensterbank/het balkon kan zetten.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:19 schreef sjeemz het volgende:
anybody?
Maak je niet druk ga naar de winkel waar je het hebt gekocgt en vraag voor een axterne antenne voor het ding werkt prima *D

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zondag 02 december 2001 21:38 schreef Galaxy_99 het volgende:
Maak je niet druk ga naar de winkel waar je het hebt gekocgt en vraag voor een axterne antenne voor het ding werkt prima *D
Moet het ding natuurlijk ook nog de mogelijkheid tot externe antenne hebben he.

Verwijderd

Ja dat is duidelijk welk merk is het :?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:38 schreef poohbeer het volgende:
HAP? SAP?
WTF is een software/hardware acces point?
Is zo'n ding niet altijd hardware?
....
Hij bedoelt waarschijnlijk HapSnap 8-)

Verwijderd

Topicstarter
tis een Netgear ME102GE, voor zover ik weet is 't niet mogelijk een externe antenne aan te sluiten...

Verwijderd

Die mogelijkheid heb je altijd wel.
Alleen zijn die richtantennes redelijk prijzig.
Prutsen met eendraadje heeft zondermeer geen zin...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 15:18 schreef Snuffie het volgende:
Die mogelijkheid heb je altijd wel.
Alleen zijn die richtantennes redelijk prijzig.
Prutsen met eendraadje heeft zondermeer geen zin...
hmmz... maar waar sluit ik die op aan dan? klinkt net als een UTP kabel met RJ45 stekker aansluiten op een PC zonder netwerk-kaart.

Verwijderd

Nee, het zijn redelijk specifieke aansluitingen.
wat de exacte aanduiding is weet ik neit, maar is iig geen RJ45

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Zit er geen BNC aansluiting op voor een antenne :?
Anders zelf de aansluiting maken maar dan moet je wel wat heel wat meer van electronica weten.

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Klopt, het is niet meer dan een klein puntje waar je je antenne op moet aansluiten.
Overigens gaat dit niet via je HAP, maar op het Wireless kaartje zelf.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of leg gewoon een draad aan onder de grond :)

Verwijderd

Of leg gewoon een draad aan onder de grond
LOL :+

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
je heb wel signaal boosters.. maar das alleen voor cisco spul ben ik bang..

je kan ook meerdere accesspoints koppelen dacht ik.. misschien is dat een id?

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Cent pest?

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
op de netwerk kaartjes zit ook wel eens een heel klein doppie. onder dat dopje zit een aansluiting voor een antenne. Is dat geen oplossing? Ook de meeste AP hebben een aansluiting voor een antenne. Vaak moet dit zelfs omdat anders het antenne aansluit punt een staande golf genereert welke dus het bereik aanzienelijk beperkt.
Pagina: 1