Ik zat in windows en ineens liep mn pc vast. nu wordt mn geluidskaart ook niet meer gevonden. in de bios geeft ie bij multimedia device ook aan dat het irq not available is
hoe is dit zo gekomen en wat kan ik hier aan doen!? hij wordt nu dus totaal niet meer gevonden in windows. hellup!!!
Verwijderd
Heb je al geprobeert wat Clear Biosmemory doet?? Dat is zo'n jumpertje op je mobo. Die hoef je maar heel ff te jumperen, waardoor het Bios geheugen gewist word, en naar de standaard instellingen word terug gezet. Als je dat gedaan hebt, en het helpt niet, laat het dan maar ff weten. Let wel FF op.... : je moet wel je PC helemaal uit zetten als je die clear CMOS jumper activeerd, en laat de jumper niet geactiveerd staan, dat zal niet lekker draaien. De netvoeding kan er naar mijn weten wel op blijven staan, maar die kun je er voor alle zekerheid uit trekken.
Ik moest dat laatst ook een keer doen bij een PC en liet de netvoeding er gewoon in. Hij startte na de Clear CMOS jumper direct automatisch op, omdat ik de netvoeding er in had zitten
Succes en laat ff weten of het helpt
Ik moest dat laatst ook een keer doen bij een PC en liet de netvoeding er gewoon in. Hij startte na de Clear CMOS jumper direct automatisch op, omdat ik de netvoeding er in had zitten
Succes en laat ff weten of het helpt
Verwijderd
Haal kaart er uit, start opnieuw op (klik daarna bij apparaatbeheer op vernieuwen (indien w98) en daarna kaartje er weer in en dan maar ff kijken of die m nu wel ziet... (probeer wellicht een ander slot)
(maar misschien had je dit al gedaan)
ipdate je drivers ff
hmmm dat heb ik ook gehad met een AWE32 PNP... daarna heeft hij het nooit meer gedaan, zelfs niet onder DOS6.22 op een 486SX non-pnp...
i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0
yupz dit was de oplossing thnx!Op vrijdag 30 november 2001 15:03 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:
Haal kaart er uit, start opnieuw op (klik daarna bij apparaatbeheer op vernieuwen (indien w98) en daarna kaartje er weer in en dan maar ff kijken of die m nu wel ziet... (probeer wellicht een ander slot)
Pagina: 1