Toon posts:

Cisco Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dit domme bericht... maar hoe kom ik in
vredesnaam in de configuratie van de cisco 801 ISDN router
met telnet? :Y)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

uhmmmm

ik denk dat je beter een serieel kabeltje er aan kan hangen, als dat tenminste mogelijk is :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Oops}:O
Heb ik dus niet...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp wordt een router dus niet geconfigureerd via netwerk??

Ik heb niet zo'n serieel dinges geval |:(

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Je kan hem best configureren vanaf het netwerk. Voordat je zover bent zul je echter eerst een basisconfig er in moeten zetten met de seriele kabel.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Euhh...
Als dat ding dan al geconfigureerd is??
Kan het zo ingesteld zijn dat het bedrijf dat de router
klaar gemaakt heeft hem zo geconfigureerd heeft dat zij alleen wijzigingen kunnen aanbrengen?

Ik heb al een complete cursus voor cisco routers gezien
dus het zal wel niet zo easy zijn om ff wat intstellingen te veranderen

Verwijderd

Topicstarter
Is een router te pingen??

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja een router is te pingen, als je een traceroute doet over die router heen zie je het ip-adres. Dan doe je telnet [ipadres] en dan moet je je wachtwoordgeven...
dan zit je er in.
met enable of op z'n kortst en (en weer een wachtwoord) kom je in de priviledged mode en kun je alles uitlezen en kun je naar de config-mode.
Als je er weinig kaas van hebt gegeten en je kunt er met je wachtwoorden in, is het misschien een idee om config maker te installeren dan kun je het wat meer begeleid doen.

Verwijderd

Topicstarter
ok
thanx:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Win98 SE, ik heb de router nu naast m'n pc gezet
netwerk kabel aangesloten en het link lampje brandt.
Ik heb Zonealarm pro geinstalleerd staan.
Als ik in een dos box ipconfig intik krijg ik Ethernet adapter ip adres : 169.254.22.37 en bij subnetmask staat
255.255.0.0

Hoe voer ik een traceroute over de router uit??
Met tracert??

Verwijderd

Topicstarter
Please help me.....
:+

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 16:31 schreef N_dA_KoRn het volgende:
Ik gebruik Win98 SE, ik heb de router nu naast m'n pc gezet
netwerk kabel aangesloten en het link lampje brandt.
Ik heb Zonealarm pro geinstalleerd staan.
Als ik in een dos box ipconfig intik krijg ik Ethernet adapter ip adres : 169.254.22.37 en bij subnetmask staat
255.255.0.0

Hoe voer ik een traceroute over de router uit??
Met tracert??
Netwerkkabel erin geprikt ???

Je hebt bij je CISCO router ook een (blauwe) ethernetkabel gehad met UTP aan beide kanten verder heb je een UTP -> Seriele conector erbij.

Stop de seriele connector in je PC en connect via de CONSOLE port (op de router) de (blauwe) UTP kabel eraan.

Start nu in W98 ff Hyperterminal (indien niet aanwezig ff instaleren onder software -> communicatie

Nu verbinding maken via de compoort en dan zal de router om een inlog pswd vragen. ff invoeren, en dan als je ingelogd bent tik je in "enable" zonder de "" en hij vraagt nu nogmaals om het password.

Nu kan je alles vern*uken in de router dus goed opletten wat je doet. Eventueel kan je bij CISCO de configmaker software downen en instaleren, die kan helpen met een basis config.

Mijn advies, als je niet weet hoe het werkt blijf er met je vingers vanaf. CISCO shit is geen speelgoed, als er geen ervaring mee hebt doe dan eerst ff een RTFM op de site en volg eventueel een cursus of lees een boek.
Pagina: 1