Toon posts:

Geheugen : Wat is beter CAS2 of gewoon geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil zeer binnenkort mijn Athlon systeem gaan voorzien van DDR geheugen. Nu keek ik in de Pricewatch en zie daar staan :

- 512MB PC2100 DDR SDRAM (Kingston CAS2)
- 512MB PC2100 DDR SDRAM (Kingston)

Nu is mijn vraag : Wat is er beter, en wat is het verschil tussen de 2 typen modules, behalve de prijs.

Kan iemand mij dit "haarfijn" uitleggen?

Alvast bedankt!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Volgens mij is cas 2 sneller hoor. Ik laat het uitleggen maar ff aan iemand anders over ..... :)

Verwijderd

ligt eraan wat de CAS snelheid van die onderste is...

maar ik zou zeggen dat CAS2 sneller is, lijkt me namelijk sterk dat die andere CAS1.5 is

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cas2 geheugen is sneller. Die 2 houdt geloof ik in dat de processor om de 2 clockcycles data uit het geheugen kan lezen. Bij cas2 is dat dus om de 2x, bij cas3 geheugen om de 3x. Het zal je duidelijk zijn dat om de 2x sneller is :)

Pin me hier niet op vast, maar zo werkt het wel ongeveer :)

Overigens wil cas3 geheugen ook wel vaak op cas2 lopen, helemaal als het om Kingston geheugen gaat. (daar bedoel ik mee dat Kingston goed is.)

Kijk ook eens naar Crucial geheugen, ik meen zelfs iets goedkoper dan Kingston en minimaal even goed! 8-)

Voor de duidelijkheid, iets wat Eddo ook al noemde, die onderste is dus cas3. Als er niet bijstaat welke cas geheugen heeft kun je er van uitgaan dat het cas3 is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Het is me nu een stuk duidelijker. Als er iemand nog een betere uitleg heeft, dan sta ik daarvoor open.

Dat Kingston Geheugen goed is, dat weet ik, mijn servertje draait erop en dat loopt voortreffelijk!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 09:15
moet dit niet naar P,M&G :?

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet veel uit lijkt mij, omdat dit een algemene vraag is over een stukje Hardware... in dit geval geheugen

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 09:15
mja, tis best wel geheugen gericht, cas2 of gewoon.. :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Op vrijdag 30 november 2001 15:03 schreef DolbyDigital het volgende:
Maakt niet veel uit lijkt mij, omdat dit een algemene vraag is over een stukje Hardware... in dit geval geheugen
Daarom :). Lijkt me handiger als hij het in PMG had gevraagd...

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, sorry, heb ik niet over nagedacht.. kan het nu niet meer terug draaien, en mijn vraag is beantwoord!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 30 november 2001 14:53 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Overigens wil cas3 geheugen ook wel vaak op cas2 lopen, helemaal als het om Kingston geheugen gaat. (daar bedoel ik mee dat Kingston goed is.)
Echt Cas 2 kun je hoger klokken op cas 2 dan cas 3 geheugen op cas 2 hou daar wel rekening mee.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
wat is CAS2 ??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

1. Hoort in PMG
2. Is daar een Search vraag

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.