[html/js] snelheid van buttons

Pagina: 1
Acties:

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik ben bezig met een intraachtige netje en daar komt ook een soort numpad op. Echter snelheid is een heel belangrijke vereiste. Het probleem is nu dat als je heel snel achter elkaar op dezelfde knop klikt dan pakt ie hem niet, bij twee verschillende knoppen maakt dat niet uit. Probeer maar es:

Knoppen drukken

Weet iemand hoe dit komt en, belangrijker, is het op te lossen?

Verwijderd

probeer eens gewoon die hele meuk te vervangen door:
code:
1
2
3
4
5
6
<form name="form1" method="post" action="">
  <input type="text" name="veld">
  <input type="button" name="button1" value="1" OnClick="document.form1.veld.value += '1'">
  <input type="button" name="button2" value="2" OnClick="document.form1.veld.value += '2'">
  <input type="reset" name="Reset" value="leeg">
</form>

Scheelt je een hele functie + het declareren van een variabele iedere keer...

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Maakt niet uit, ik heb je suggestie er even bij gezet, onder de eerste velden zeg maar. Maar het probleem van snel klikken op de buttons blijft. Het lijkt erop dat het probleem hem niet zozeer zit in trage functies ofzo...

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:46 schreef huistra het volgende:
Maakt niet uit, ik heb je suggestie er even bij gezet, onder de eerste velden zeg maar. Maar het probleem van snel klikken op de buttons blijft. Het lijkt erop dat het probleem hem niet zozeer zit in trage functies ofzo...
Ik zit ook al te kijken, het lijkt mij dat dit toch veel sneller moet kunnen inderdaad...

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
dat komt omdat bijv IE twee kliks kort achter elkaar als een dubbelklik behandeld ( = enkele klik in dit geval ) en niet als 2 enkele kliks :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

zet dan in de button ipv onClick => ondblclick

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:53 schreef wicher het volgende:
dat komt omdat bijv IE twee kliks kort achter elkaar als een dubbelklik behandeld ( = enkele klik in dit geval ) en niet als 2 enkele kliks :)
Hehe, niet aan gedacht :P
code:
1
2
3
4
5
6
<form name="form1" method="post" action="">
    <input type="text" name="veld">
    <input type="button" name="button1" value="1" onclick="document.form1.veld.value += '1'" ondblclick="document.form1.veld.value += '1'">
    <input type="button" name="button2" value="2" onclick="document.form1.veld.value += '2'" ondblclick="document.form1.veld.value += '2'">
    <input type="reset" name="Reset" value="leeg">
</form>

:Y)

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 10:35

Midas

Thunderbirds are go!

Maar dit lost het probleem toch niet op?

Nu krijg je '1' als je klikt en '1' als je dubbelklikt..
Je wilt toch 2 keer '1' als je dubbelklikt?

Of zit ik er als leek helemaal naast?
Pagina: 1