There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Okee, ik ben nu zover dat ik een bestand heb gescheduled. Hij staat ook ni de scheduled tasks in de ColdFusion Administrator.
Probleem is dat hij hem gewoon niet uitvoert. Bij het activeren van de taak voert hij m één keer uit, er komt ook in de log te staan dat de taak succesvol is uitgevoerd, maar dan houdt hij er ook mee op.
Dat terwijl hij 1 keer in de 3 minuten iets moet doen!
Anyone?
Probleem is dat hij hem gewoon niet uitvoert. Bij het activeren van de taak voert hij m één keer uit, er komt ook in de log te staan dat de taak succesvol is uitgevoerd, maar dan houdt hij er ook mee op.
Dat terwijl hij 1 keer in de 3 minuten iets moet doen!
Anyone?
- Soulseek rulez -
goed de manual lezen, staat er goed in vermeld hoor.
interval
Required when creating tasks with action = "update". Interval at which task should be scheduled. Can be set in seconds or as Once, Daily, Weekly, and Monthly. The default interval is one hour. The minimum interval is one minute.
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Klopt, dat heb ik ook gebruikt, interval staat nu op 180 wat staat voor 3 minuten. Dit is dus binnen de range van geldige intervallen. Het lijkt mij toch dat wanneer je hem activeert als zijnde periodiek, in plaats van eenmalig, de scheduler de taak ook daadwerkelijk periodiek uitvoert.Op dinsdag 04 december 2001 18:48 schreef MoBi het volgende:
goed de manual lezen, staat er goed in vermeld hoor.
[..]
Dit is de source van de scheduling
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <!--- Dit is een test voor het schedulen van mailings. ---> <CFSCHEDULE ACTION="UPDATE" TASK="testen CF-scheduletag" OPERATION="HTTPRequest" URL="http://localhost/tsjipke/schedule/stuurmail.cfm" STARTDATE="12/04/01" STARTTIME="07:00:00" ENDDATE="14/12/01" INTERVAL="180" RESOLVEURL="No" Publish="No"> </CFSCHEDULE> Scheduling geplaatst |
De stuurmail.cfm is gewoon een eenvoudig bestandje met een CFMAIL-tag die een testmailtje stuurt.
In de ColdFusion-Administrator is ervoor gezorgd dat scheduling is aangezet en ook in de "Scheduled Events"-sectie in de Administrator is te zien dat de taak goed gescheduled is.
- Soulseek rulez -
ok ik heb de "oplossing", misschien dat er mensen in de search ooit nog wat aan hebben 
Het blijkt dat om één of andere reden de geplande taak alleen wordt uitgevoerd wanneer hij word gepland op een tijdstip dat voor het begintijdstip van een taak ligt.
Ik was in de veronderstelling dat de implementeerders de scheduler slim genoeg gemaakt hadden om te zien dat het tijdstip van activeren binnen het interval van het uitvoeren van de taak ligt, maar die vlieger gaat niet op.
Het blijkt dat om één of andere reden de geplande taak alleen wordt uitgevoerd wanneer hij word gepland op een tijdstip dat voor het begintijdstip van een taak ligt.
Ik was in de veronderstelling dat de implementeerders de scheduler slim genoeg gemaakt hadden om te zien dat het tijdstip van activeren binnen het interval van het uitvoeren van de taak ligt, maar die vlieger gaat niet op.
- Soulseek rulez -