[js] pulldown menu onmouseout -> hide

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Ik wil een soort onmouseover menu maken, dat deze tevoorschijnkomt wanneer je over het menu item gaat. Wanneer je er vanaf springt hoort deze weer te verdwijnen, alleen verdwijnt het menu op deze manier te snel.

trigger() zet de trigger aan dat het menu weer kan verdwijnen (is misschien niet zo'n slimme oplossing)
hide() laat menu.style.visibility op hidden springen

weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<DIV ID="menu" CLASS="home" onMouseOver="trigger();">
  <TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" WIDTH="200" onMouseOut="hide()";>
    <TR><TD CLASS="cell2" onMouseOver="this.style.background = '#7A91B9';" onMouseOut="this.style.background='#687696';"><A HREF="#" CLASS="noline">home</A></TD></TR>
    <TR><TD CLASS="cell2" onMouseOver="this.style.background = '#7A91B9';" onMouseOut="this.style.background='#687696';"><A HREF="#" CLASS="noline">home1</A></TD></TR>
    <TR><TD CLASS="cell2" onMouseOver="this.style.background = '#7A91B9';" onMouseOut="this.style.background='#687696';"><A HREF="#" CLASS="noline">home2</A></TD></TR>
    <TR><TD CLASS="cell2" onMouseOver="this.style.background = '#7A91B9';" onMouseOut="this.style.background='#687696';"><A HREF="#" CLASS="noline">home3</A></TD></TR>
  </TABLE>
</DIV>

Verwijderd

een transparante gif langs je menu zetten en erop zetten dat hij de "pulldowns" moet hiden OnMouserover.
Zo werk ik er iig mee....

Verwijderd

je kunt bij onMouseOut een setTimeout aanroepen, zodat het item pas na een x aantal milliseconden pas verdwijnt.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 15:26 schreef BlaZe_8 het volgende:
een transparante gif langs je menu zetten en erop zetten dat hij de "pulldowns" moet hiden OnMouserover.
Zo werk ik er iig mee....
hmm nice! :) zal eens proberen inderdaad.