Ik heb mijn Ti200 (Retail) op 193/442 draaien (standaard 175/401). Voor de rekenwonders onder ons is dit 10% sneller. Dat was iets wat Guru3d op de site had staan. Tot hoeveel kan ik verantwoord overklokken (dus met de standaard koeling op de kaart). Ik wil niet het risico lopen dat ik straks iets ruik aanbranden (en dan doel ik niet op mijn twijfelachtige kookkunsten
Dat is per kaart verschillend. Je kunt het het beste zelf proberen en na elk stapje bv. 3DMark2k1 2of 3x laten benchmarken. Als ie dan te ver is OC'ed dan geeft ie artifacts (of zoiets) dan zie je dus allemaal strepen en puntjes in je beeld
suc6
suc6
Tnx. Had 3d mark 2001 al ff gedraaid met deze snelheid. Toch zo'n 400 punten winst. En geen rare strepen of stippen. Ik zag ook in een andere post dat iemand niet evenredig (dus beide met b.v. 10%) had verhoogd. Maakt dat nog iets uit
nee hoor, je kan ze beide apart en op een ongelijke snelheid OCen. heb ik ook gedaanOp vrijdag 30 november 2001 14:34 schreef the_chosen_one het volgende:
Tnx. Had 3d mark 2001 al ff gedraaid met deze snelheid. Toch zo'n 400 punten winst. En geen rare strepen of stippen. Ik zag ook in een andere post dat iemand niet evenredig (dus beide met b.v. 10%) had verhoogd. Maakt dat nog iets uit
ps Zo'n videokaart brand echt niet zo snel door en je kunt dus gewoon kijken tot wanneer ie artifacts geeft.
Ik heb de retail guillemot ti200 op 220 core/500 mem staan zonder problemen.
Verwijderd
Dus zolang je geen artifacts krijgt en de kaart niet te heet wordt kan er totaal niets gebeuren? Of verkort je dan toch ongemerkt het leven van de kaart...?
Trouwens, hoe heet mag zo'n kaart worden? Ik heb de Asus GF3 Ti200 met Smart Doctor: die geeft 46 graden maximaal aan: lijkt me netjes, toch?
Trouwens, hoe heet mag zo'n kaart worden? Ik heb de Asus GF3 Ti200 met Smart Doctor: die geeft 46 graden maximaal aan: lijkt me netjes, toch?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()