[SMS] Hoe een eigen servertje/gateway te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4036

Topicstarter
Ik wil graag een eigen uitgebreide SMS service op internet opzetten. Hiervoor wil ik niet van mtnsms ofzo het script illegaal gebruiken, maar echt een eigen server of gateway krijgen.

Ik heb al wat zitten researchen op het web, het enige wat ik tegenkwam waren bedrijven die je een server aanbieden die je zelf moet plaatsen, en die dan vrolijk via een modem telkens de via het web binnengekomen SMSjes verstuurt.

Is er eigenlijk wel een andere manier, via TCP/IP bijvoorbeeld? Is er iemand die dit leest en een eigen SMS service heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3043

Ik denk dat de enigste mogelijkheid is om een contract met een GSM-SP te sluiten.... of zelf een GSM mast plaatsen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7831

Tja, en zo'n GSM mast mag dan wel flink doorkachelen als je heel Europa ermee wilt gaan dekken :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:36
Bel een KPN business center. Of die van Versatel, Libertel, Telfort, enz...

Daar zijn ze tenslotte voor; jou vertellen wat je nodig hebt voor een SMS-gateway.

Ik vraag me alleen even af of ze het meteen begrijpen :+

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2528

Je droomt te veel. Weet je wat voor techniek achter dit systeem zit.?? Het is niet een pc met internet verbinding. Je speciale verbinding nodig met met SMS centrale van KPN of andere, dat krijg je niet zomaar, tenzij je 20,000,- pm heb.?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2842

Je kan natuurlijk een scriptje maken dat op de achtergrond quios laat lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4864

Kan iemand voor mij ff dat quios scrippie plaatsen? SONERA SUCKT!!! Ligt veels te vaak down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7208

ik weet niet of dit helpt hoor maar belgecom (kpn van belgie) heeft vroeget diskettes uitgedeeld met een proggie derop zodat je kon smssen, ik heb he tniet meer maar der moet zo wel iets t vinden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Quios suckt, is helle traag. MTNsms.com is echt een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quios gaat ook niet naar Ben telefoons... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-05 17:00

PanMan

Spun!

Vrij simpel.
(in theorie :)). Er zijn nummers waar je kan inbellen om SMSjes te versturen. Je schijft een progje dat in een batch die dingen verstuurt. Je runt dat progje om de 10 minuten. Je maakt een webpagina die de SMSjes ergens zo opslaat dat dat progje het kan lezen. Klaar.
Je hebt dus wel telefoonkosten, naar een mobiel nummer. Via TCP/IP gaat je alleen lukken als je een contract kan afsluiten met een telco, dat ze via TCP/IP die dingen willen ontvangen en versturen.
Mzl,
PanMan.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Beste Twan,

ik heb zelf ook al uitgezocht hoe het een en ander zit mbt SMS via internet enzo.
sorry als het een en ander al gemeld is maar ik maak ff een duidelijk verhaaltje.

- om een SMS te versturen, heb je een zogenaamde SMS Center nodig. Dit komt omdat een SMS een zogenaamde "store and forward" service is, wat betekent dat een SMS niet gelijk word verzonden naar de persoon, maar voa dat SMS center.
- om van zo'n SMS center gebruik te kunnen maken ( BEN, KPN, etc) heb je daar een abbonement, of liver gezegd een overeenkomst voor nodig. Ga alvast maar sparen, want die zijn niet goedkoop. dat verklaart ook altijd de vele banners op zo'n gratis SMS site.
- Heb je eenmaal zo'n overeenkomst, dan moet je nog een ( of liver meerdere) telefoonlijnen hebben. Je kunt een SMS namelijk alleen verzenden via een telefoonverbinding, dus NIET via TCP/IP. Dus ook hiervoor moet je je spaarvarken kapotmaken :(

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

tip: maak een goede site, schrijf een goed businessplan ( niews trendy SMS of zoiets ;) , ga daar mee rondlopen en probeer en sponsor te vinden

groeten

Owen

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allen voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Verzenden over TCI/IP gaat overigens zeker wel. Je kunt hierbij de serversoftware direct linken met een SMSC. Andere TCP/IP oplossing is uiteraard mail en http.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Mastah
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Da Mastah

...is in da House

Trouwens dit is best een ouwe }:O

Jongeren Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690

Op woensdag 21 juni 2000 17:44 schreef oh,when? het volgende:
Beste Twan,<P>ik heb zelf ook al uitgezocht hoe het een en ander zit mbt SMS via internet enzo.<BR>sorry als het een en ander al gemeld is maar ik maak ff een duidelijk verhaaltje.<P>- om een SMS te versturen, heb je een zogenaamde SMS Center nodig. Dit komt omdat een SMS een zogenaamde "store and forward" service is, wat betekent dat een SMS niet gelijk word verzonden naar de persoon, maar voa dat SMS center.<BR>- om van zo'n SMS center gebruik te kunnen maken ( BEN, KPN, etc) heb je daar een abbonement, of liver gezegd een overeenkomst voor nodig. Ga alvast maar sparen, want die zijn niet goedkoop. dat verklaart ook altijd de vele banners op zo'n gratis SMS site.<BR>- Heb je eenmaal zo'n overeenkomst, dan moet je nog een ( of liver meerdere) telefoonlijnen hebben. Je kunt een SMS namelijk alleen verzenden via een telefoonverbinding, dus NIET via TCP/IP. Dus ook hiervoor moet je je spaarvarken kapotmaken [afbeelding]<P>Ik hoop dat je hier wat aan hebt<P>tip: maak een goede site, schrijf een goed businessplan ( niews trendy SMS of zoiets [afbeelding] , ga daar mee rondlopen en probeer en sponsor te vinden<P>groeten<P>Owen
:? :? :? :? :?
Wat nou via telefoonlijn versturen?
Dan heb je geen eigen SMS center, want dan maak je gebruik van een SMS center.
Ik kan hier leuk het echte lange verhaal voor je opschrijven maar het lukt je toch niet, met grote sponsors zelf niet.
edit:

smilies laten werken
Pagina: 1